کد خبر: 138342 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 10:20
محدودیت های سخت گیرانه ای که فرماندار دشتستان مطرح کرد/ پلمب مطب‌ها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها/ درخواست از مردم و اصناف

اتحادخبر - مهشید شهنه مطلق: فرماندار دشتستان با درخواست از مردم شهرستان برای همراهی در ایام محدودیت‌ها گفت: ممنوعیت برگزاری مراسم تشییع در روز پنجشنبه و پلمب مطب‌های بهداشتی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند از جمله موارد سخت‌گیری ستاد مقابله با کرونا شهرستان در ایام فرا رو است.فتح الله نوروزی چهارشنبه شب در نشست ستاد مبارزه با...

اتحادخبر - مهشید شهنه مطلق: فرماندار دشتستان با درخواست از مردم شهرستان برای همراهی در ایام محدودیت‌ها گفت: ممنوعیت برگزاری مراسم تشییع در روز پنجشنبه و پلمب مطب‌های بهداشتی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند از جمله موارد سخت‌گیری ستاد مقابله با کرونا شهرستان در ایام فرا رو است.

به گزارش اتحادخبر، فتح الله نوروزی چهارشنبه شب در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دشتستان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سعی و تلاش خود را بکار گیرند که بهتر از گذشته و به طور صحیح نقش خود را در این شرایط حساس کرونایی ایفا کنند.

نوروزی بیان کرد: حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اطلاع رسانی گسترده، تعیین مکان برای قرنطینه و کمک به کادر درمان جهت کاهش فوتی ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.



وی با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان در وضعیت نارنجی قرار دارد: تمام مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرستان‌هایی با ظرفیت نارنجی باید به طور صد در صد از اول آذرماه اجرا شود.

نوروزی در ادامه خواستار همکاری همه دستگاه‌های اداری برای نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در دشتستان شد و گفت: صنف‌هایی که در مدت زمان اجرای طرح محدودیت اجازه فعالیت دارند اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان طرح تعطیل می‌شوند.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: در شهرستان دشتستان یک دوم یعنی ۵۰ درصد نیروها در دستگاه های اجرایی اجازه کار و فعالیت دارند و مشاغل بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری شامل این طرح نمی‌شوند.

وی افزود: کارمندان دستگاه های اجرایی که محل کار و سکونتشان متفاوت است برای تردد به شهر و محل کار خود، باید نامه معرفی از سوی مدیر یا رئیس دستگاه خود به همراه داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه گروه های شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود اضافه کرد: رسته های صنفی مشمول گروه شغلی ۱ منعی برای فعالیت ندارند و گروه شغلی ۲ تا ساعت ۲۰ می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: گروه شغلی ۳ و ۴ از اول آذر ماه تعطیل هستند در صورت تعطیل نکردن تا پایان ۱۴ روز محدودیت پلمب می‌شوند.

فرماندار دشتستان گفت: آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، اتوبوسرانی‌ها، تالارهای پذیرایی جز گروه ۳ و ۴ است که اجازه فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مطب‌های پزشکی پلمب می‌شوند ادامه داد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب ها با جدیت از سوی رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان دنبال شود و پذیرفته نیست که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود.

نوروزی اضافه کرد: از اول آذر ماه به مدت دو هفته تمامی بازدیدها و برگزاری نشست های غیرضروری ممنوع خواهد شد.

فرماندار دشتستان اظهار کرد: قرارگاه  نظارت بر رعايت و اجرای مصوبات ستاد مقابله با كرونا شهرستان در فرمانداری مستقر است و می بایست مديران ادارت همكاری لازم را با دبيرخانه قرارگاه از نظر تأمين نيروی انسانی و وسيله نقليه داشته باشند.

نوروزی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین از شنبه هفته آینده برگزاری هر گونه مراسم در تالارهای پذیرایی و باغ شهریها ممنوع است و در صورت مشاهده اقدام به پلمب می‌شود.

وی گفت: با چاپخانه‌هایی که در آگهی ترحیم ساعت و تاریخ تشییع جنازه را قید می‌کنند برخورد خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: برگزاری مراسم تشییع جنازه از آغاز محدودیت‌های کرونایی در روزهای پنجشنبه ممنوع است و جهت رفاه حال خانواده‌ها و مردم تاکید می‌شود مراسم‌های تشییع جنازه را با حداقل افراد برگزار کنند.

وی ادامه داد: ورودی استان بوشهر از سمت گلوگاه شهید صلاحی کنترل می‌شود و برای ورود به شهرهای با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزارتومان جریمه تصویب شده است.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: میزان رعایت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان قابل قبول و رضایت بخش نیست.

وی افزود: سالن های عقد و ازدواج، قهوه خانه‌ها، کافه‌ها، مراکز عرضه مواد دخانی در صورت مشاهده فعالیت در سطح شهرستان پلمب می‌شوند.

فرماندار دشتستان در  بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از مردم و بویژه بازاریان درخواست می‌شود در این ۱۴ روز با همراهی بیشتر پروتکل های بهداشتی را جهت کنترل ویروس کرونا رعایت کنند.


















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138342