کد خبر: 138339 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 08:41
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:
۱۰میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر پرداخت شد

 اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی ۱۰میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر پرداخت کردند. سعید کشمیری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اعمال محدودیت شدید 2 هفته‌ای در کشور به سبب افزایش فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی اجرا شده است اظهار داشت...

 اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی ۱۰میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر پرداخت کردند.

10میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش تسنیم ، سعید کشمیری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اعمال محدودیت شدید 2 هفته‌ای در کشور به سبب افزایش فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی اجرا شده است اظهار داشت: متاسفانه روند ابتلا، بستری و فوتی در کشور رو به افزایش است که در این راستا محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال شد.

 

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند ابتلا و مرگ به سبب ویروس کرونا در کشور را افزایشی دانست و بیان کرد: وضعیت استان بوشهر نسبت به کشور بسیار متفاوت است چراکه میزان ابتلا و بستری کرونایی استان کاهشی و نزولی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دلایل نزولی شدن مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان را رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت همه مردم و تشدید نظارت‌های شدید دانست و خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان بوشهر بهبود وضعیت آب و هوا است چراکه این مهم سبب شده که مردم پنجره اتاق‌ها باز نگه دارند که کمک بزرگی به کاهش ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

 

کشمیری، با ارائه آماری از ابتلا به کرونا در ایران و استان بوشهر گفت: به ازای هر یک میلیون نفر در کشور 134 نفر فوت می‌کند که در استان بوشهر 19 نفر است.

وی، به رنگ بندی کرونایی پرداخت و تصریح کرد: بر اساس اعمال محدودیت‌های 2 هفته‌ای، علاوه بر تعطیلی کسب و کارها بر اساس سطح بندی، رانندگانی که وارد شهرهای با وضعیت نارنجی می‌شود 500 هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه محدودیت‌های مقابله با کرونا به مدت 2 هفته از روز شنبه اول آذر اجرا می‌شود گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهر بوشهر، ادارات این شهر از هفته آینده با یک سوم  و ادارات سایر شهرستان‌ها با 50 درصد کارکنان فعال هستند.

وی با اشاره به کمک‌های کرونای از سوی پارس جنوبی گفت: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی 10 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر پرداخت کردند.

 

کشمیری بیان کرد: از این مبلغ 5.5 میلیارد تومان به حساب پویش تحت نظر اتاق بازرگانی واریز و صرف خرید وسائل مصرفی و سرمایه‌ای بیمارستان‌های استان بوشهر شد.

 

فرمانده انتظامی استان بوشهر هم با بیان اینکه همه محدودیت‌های ترددی از روز شنبه اول آذرماه اعمال می‌شود تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه هفته آینده محدودیت‌های شدیدی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌هایی که دارای وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی هستند اعمال می‌شود.

 

سردار خلیل واعظی با تشریح اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید برای برخورد با رانندگان متخلف افزود: رانندگانی که به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی وارد شوند در هر 24 ساعت به ترتیب یک‌میلیون تومان و 500 هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه از اول آذر هیچ خودرویی از ساعت 21 تا 4 صبح حق تردد در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی ندارد خاطر نشان کرد: گروههای شغلی یک، 8500 واحد، گروه شغلی دوم ، 39 هزار واحد، گروه سوم ، 4000 واحد و گروه شغلی چهارم، 1500 واحد صنفی در استان را شامل می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: تیم‌های مختلف پلیسی به همراه دیگر نهادها از جمله بسیجیان برای کنترل تردد در نقاط مختلف استان بوشهر تشکیل شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138339