کد خبر: 138123 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 25 آبان 1399 - 11:05
جمع آوری پل عابر پیاده خیابان زند شیراز

اتحادخبر:  عملیات جمع آوری سازه پل عابر پیاده بولوار کریم خان زند، با هدف بهبود وضعیت بصری نمادهای تاریخی شیراز در محدوده زندیه، در حالی آغاز شد که به دلیل تعطیل بودن مترو، امکان عبور امن از عرض خیابان برای افراد پیاده وجود ندارد.

اتحادخبر:  عملیات جمع آوری سازه پل عابر پیاده بولوار کریم خان زند، با هدف بهبود وضعیت بصری نمادهای تاریخی شیراز در محدوده زندیه، در حالی آغاز شد که به دلیل تعطیل بودن مترو، امکان عبور امن از عرض خیابان برای افراد پیاده وجود ندارد.

جمع آوری پل عابر پیاده خیابان زند شیراز

به گزارش ایسنا؛ معاون حمل و نقل شهرداری شیراز، شنبه ۲۴ آبان در حاشیه آغاز عملیات جمع‌آوری پل عابر پیاده خیابان کریمخان زند شیراز گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی و به استناد مصوبه شورای ترافیک استان فارس و با هدف احیای چشم انداز محور زندیه و ثبت جهانی ارگ کریمخانی عملیات جمع آوری پل عابر پیاده بولوار زند آغاز شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش افزود: وجود گذرگاه عابر پیاده ایستگاه قطار شهری و  امکان بهره برداری شهروندان به ویژه قابلیت دسترسی آسان تر افراد سالمند و کم توان به گالری مترو  زند در تمامی ساعات شبانه روز را از دیگر دلایل جمع آوری پل عابر پیاده بولوار زند برشمرد.

معاون شهردار شیراز گفت: این پل پس از جمع آوری در بولوار ایمان جنوبی جا نمایی و نصب خواهد شد تا زمینه عبور ایمن رهگذران را فراهم کند.

 

زوربخش در رابطه با جمع آوری پل عابر پیاده ورودی پارک آزادی شیراز نیز گفت: دلیل جا به جایی این پل که به زودی اجرایی خواهد شد انجام عملیات عمرانی ایستگاه مترو میدان آزادی و نیاز به حفظ ایمنی محدوده کارگاهی که در کنار دیواره ترانشه عمیق احداث این ایستگاه قرار دارد ما را بر آن داشت که بر اساس بررسی‌های کارشناسی و با استناد به  مصوبه ی شورای ترافیک استان نسبت به تعطیلی و بزودی جمع آوری این پل اقدام کنیم.

 

او افزود: در آینده‌ای نزدیک و با بهره برداری از ایستگاه مترو آزادی، امکان و قابلیت گذر زیر سطحی  از گالری قطار شهری برای عبور ایمن از عرض خیابان برای شهروندان فراهم خواهد شد.

 

به گفته زوربخش،  پل عابر پیاده میدان آزادی پس از جمع آوری در بولوار پرستار حد فاصل میدان احسان تا ورودی بولوار حسینی الهاشمی جانمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش ایسنا، از حدود ۲ ماه قبل، پل عابر پیاده خیابان زند به دلیل فراهم شدن مقدمات جمع آوری سازه، مسدود شده بود؛ این در حالیست که عبور از عرض خیابان زند، با توجه به قرار داشتن موانع فیزیکی از وسط خیابان ممکن نیست و طی یک ماه اخیر نیز کریدور مترو که امکان عبور بین عرض خیابان را فراهم می‌کرد، به دلیل تعطیل شدن قطار شهری برای پیشگیری از شیوع کرونا، مسدود است.

 

سرگردانی عابران پیاده که قصد عبور از عرض خیابان زند را دارند، در سنگین تر شدن ترافیک همیشگی این خیابان به عنوان یکی از اصلی‌ترین شریان‌های شهری در شیراز، اثرگذار بوده و بسیاری از شهروندان مجبور هستند مسافت زیادی را برای یافتن مسیر عبور امن، در طول خیابان طی کنند.

پل عابر پیاده زند، در نقطه تلاقی خیابان توحید (داریوش) و خیابان کریمخان زند و در مرکز تجاری و شلوغ این خیابان قرار داشت و از اولین پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شیراز بود که در ماه‌های اخیر، هزینه‌ای صرف تعمیر و بازسازی سیستم مکانیزه و آسانسور آن شده بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138123