- کنترل استرس و روشهای خاص طب سنتی برای آن
- پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
- دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
- تداوم بارشهای رگباری در این استانها/ کوهنوردی ممنوع!
- آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
- میزان تولید پتروشیمی بوشهر ۳۷ درصد افزایش یافت
- اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
- مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
- حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
- خطیر: واگذاری استقلال بزرگ ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود
اتحادخبر: خودرویی که میبینید، سه نسل بعد از خودروری ۲۰۶ است، یعنی نسل دوم ۲۰۸. یک ماشین جذاب و خوشچهره، با تکنولوژی روز که لزوما هم قرار نیست رویای یک جوان فرانسوی باشد، چون تا دلتان بخواهد گزینههای جذابتر از این ماشین پیش رو هست.
نقل است که دو خودرو در دو برهه زمانی پژو را از بحران مالی و سهم بازار نجات دادند. از قضا هر دو این خودروها در ایران نیز به تولید رسیدند و هر دو هم سهم بازار بزرگی را تا به امروز از آن خود کرده اند. هر چند در دیگر نقاط جهان سال هاست که منسوخ شده و جای خود را به مدلهای جانشین دادند. این دو خودرو پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ هستند.
پژو ۲۰۶ جای خود را به ۲۰۷ داد و دومی نیز بازار خود را تقدیم پژو ۲۰۸ کرد. خودرویی جمع و جور که با همان فلسفه اسلاف خود طراحی و تولید شده است. با این تفاوت که یک دید طراحی دهه سوم قرن بیست و یکمی برآن حاکم است.
پژو ۲۰۸ که اکنون روی خط تولید است نسل دوم از این خودرو به حساب میآید. اما از مدل ۲۰۲۰ شاهد یک فیس لیفت سنگین روی آن هستیم. این خودرو از نظر پلتفرمی برادر پژو ۲۰۰۸ نیز به حساب میآید و البته پلتفرم مشترک با سیتروئن C۴ و اوپل کورسا نیز دارد. پژو ۲۰۸ اکنون در دو تیپ دو در و چهار در تولید میشود.
از نظر فنی پژو ۲۰۸ یک تغییر بزرگ نسبت به پدربزرگش کرده است. پژو مدل ۲۰۶ را با انبوهی از موتورهای مختلف بنزین و دیزل برای بازارهای مختلف تولید کرد. شاید باورش سخت باشد، اما پژو ۲۰۶ به طور رسمی با ۱۴ موتور مختلف بنزینی و دیزل به بازار عرضه شد. اما در پژو ۲۰۸ دیگر از این خبرها نیست. یک موتور بنزینی، یک موتور دیزل و یک مدل هم با موتور الکتریکی تولید شده است. موتور بنزینی آن ۱۲۰۰ سی سی سه سیلندر توربو و موتور دیزل آن ۱۵۰۰ سی سی چهار سیلندر است.
در طراحی خارجی خودرو دیگر از چهره آرام ۲۰۶ و ۲۰۷ خبری نیست. به جای آن زبان طراحی جدید پژو قرار گرفته که یک طراحی کاملا تهاجمی با رگههایی از طراحی ژاپنی به خصوص در بخش چراغها به چشم میآید. این طراحی در خودروهای پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۰۸ نیز تکرار شده است. با این حال در ستونهای قسمت عقب و قوسهای انتهای خودرو همچنان پژو ۲۰۶ را میتوان در لا به لای طراحی ۲۰۸ پیدا کرد.
پژو از چند سال قبل تحت تاثیر تغییر سلیقه بازار بالاخره از آن فرم ساده و کسل کننده طراحی داخلی خارج شد. هر چند هنوز تا طراحی داخلی نیمه لوکس خودروسازانی مانند کیا و هیوندای در خودروهای اقتصادی فاصله دارد، اما از سادگی گذشته نیز دیگر خبری نیست. نمایشگرهای آنالوگ به طور کامل جای خود را به دیجیتال داده اند. اما خب هنوز هم با یک پژو طرف هستیم و بخشی از کلیدهای فرمان به نمایشگر لمسی منتقل نشده و همچنان کلیدهای فیزیکی را داریم. البته این عیب نیست و هنوز خیلیها کنسولهای کلیددار را به کنسولهای خلوت ترجیح میدهند.
تازه ترین خبرها
- کنترل استرس و روشهای خاص طب سنتی برای آن
- پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
- دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
- تداوم بارشهای رگباری در این استانها/ کوهنوردی ممنوع!
- آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
- میزان تولید پتروشیمی بوشهر ۳۷ درصد افزایش یافت
- اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
- مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
- حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
- خطیر: واگذاری استقلال بزرگ ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود
- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
- رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
- پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
- ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
- تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازیها نباید رایگان باشد
- وزیر علوم : کنکوریها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
- قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
- تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
- تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
- مسئولیتهای اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
- عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
- کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
- مستقل شدن روابط عمومیها در دستگاههای اجرایی پیگیری میشود
- هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
- مشکلات کانالهای آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
- مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
- کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
- مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
- مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا میشود
- بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
- آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
- امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آبهای بوشهر انجام شد
- همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
- امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1403/02/06
- عناوین روزنامههای امروز1403/02/06
- فال روزانه ۱۴۰۳.۰۲.۰۶
- رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است
- راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
- نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
- عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار میکنند
- کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
- آب نمیخورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
- با این نوشیدنیها قند و شکر را کنار میگذارید
- تخت جمشید دوم ایران کجاست؟
- جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
- انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
- احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
- بی توجهی هولدینگ خلیج فارس به ورزش استان بوشهر ناسپاسی به میزبان است
- تیم یشکسوتان بخش دلوار قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام رمضان شد