امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 آبان 1399 - 10:00
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در گفتگو با اتحادخبر:

اتحاد خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در پاسخ به سئوالات اعضای گروه مجازی اتحاد جنوب از عملکرد 34 ماهه خود در استان بوشهر گفت و به برخی انتقادها و سئوالات جواب داد. اتحاد خبر شما را به ملاحظه این پرسش و پاسخ ها با مجید خورشیدی دعوت می کند.. فعالیت ۲۵۰ سمن در استان بوشهر/ فعالیت خانه احزاب استان در حد صفر...

اتحاد خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در پاسخ به سئوالات اعضای گروه مجازی اتحاد جنوب از عملکرد 34 ماهه خود در استان بوشهر گفت و به برخی انتقادها و سئوالات جواب داد. اتحاد خبر شما را به ملاحظه این پرسش و پاسخ ها با مجید خورشیدی دعوت می کند:

- تقریبا ۳۴ ماه از عمر دولت دوازدهم در استان بوشهر حضور داشته اید مهمترین چالش های که با آن روبرو شده آید چه بوده است؟

معاون استاندار بوشهر: مهمترین چالش هایی که در مدت حضورم با آنها مواجه شدم، اگر در واقع بشود به آنها گفت چالش؛ اولین های آن مسائل کمبود آب دشتستان و مشخصاً شهر برازجان در تابستان سال ۹۷ بود که به مدت چند ماه تلاش کردیم که مطالبه به حق مردم شهرستان با تلاش شبانه‌روزی رفع شود. مسئله آبان ۹۸ را داشتیم که با کمترین مصائب برای مردم استان بوشهر پشت سر گذاشته شد. مسئله کرونا مهمترین چالش این دوران است و فکر می‌کنم این سه مورد مهمترین چالش‌های مدت حضورم در استان بوده است.

- در دوران حضور شما شاهد رشد نیروهای غیر بومی در پست های مهم مدیریتی استان بوده ایم عمده دلیل این موضوع چیست و چند درصد این مدیران با نظر شما در این انتصابات قرار گرفته اند؟

مجید خورشیدی: در مدت حضورم در استان در حوزه خودم حتی یک مورد انتصاب غیر بومی وجود نداشته. به رغم اینکه در گستره‌ ملی به نیروی بومی و غیربومی چندان اعتقادی ندارم و فکر می‌کنم که همه آحاد مردم ایران بومی حساب می‌شوند و هیچ فضیلتی در مقابل مردم جاهای دیگر ایران قائل نیستم، همه شهروندان ایران هستیم ولی در مدت حضورم در پستم به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر آن چیزی که در حوزه خودم اتفاق افتاد هر مدیر کلی که از حوزه معاونت من به جاهای دیگر رفتند فقط صرفا معاونین شان منصوب شدند و دفاتر سیاسی، اجتماعی، اتباع، بانوان گویای این امر است.‌ در حوزه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دقیقاً به همین ترتیب اقدام شد و هیچ نیرویی خارج از ساختار وزارت کشور که مشخصا از نیروهای استان هم بودند بکارگیری نشد.




- مدیر کل میراث فرهنگی، محیط زیست غیر بومی بودند نظر شما چیست؟

معاون استاندار بوشهر: استان بوشهر با استان های دیگر و گستره ملی در داد و ستد است و همینطور که مدیرانی از استان بوشهر در سطح ملی و همین طور در سطح استان های دیگر در مدیریت ها منصوب می‌شوند طبیعی است که از استان های دیگر هم در استان بوشهر بیایند این امر طبیعی است. اگر اینگونه نبود امروز دکتر سالاری به هیچ وجه نمی‌توانست در راس سازمان تامین اجتماعی باشد. اگر قرار بود هر استانی فقط مدیرانش درون خودش باشد در بعضی موارد هم به اصرار وزارت خانه بوده برای انتصاب یک مدیر و قاعدتا چون اصرار وزارتخانه است نتیجتا استانداری هم نظر مخالفی صرف اینکه آن‌ شخص غیر بومی است نمی‌تواند داشته باشد زیرا این منافی آن گستره ملی بودن کشور است بنابراین دو یا سه نفر از مدیرانی که نام برده شد منصوب شدند.

 

- بعد از انتخابات اسفند ماه ۹۸ در استان انتصاباتی صورت گرفت که به نظر می رسید بیشتر سیاسی بود و دچار انتقاداتی شد. نمایندگان دور یازدهم چقدر در این انتصابات تاثیر داشته اند و نظر شما در این خصوص چیست؟

خورشیدی: بعد از اسفندماه ۹۸ یک یا دو انتصاب در سطح مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای سازمان‌ها اتفاق افتاده که نمی‌توانم بگویم خلاف نظر نمایندگان محترم بوده ولی آنها دخالتی نداشتند. در مواردی هم که با انتقاد همراه بوده هم اختلاف نظری بین وزارتخانه مربوطه و نمایندگان وجود داشته که نسبت به هر پدیده‌ای انتقاداتی در جامعه است و نمی توانیم موضوعی را ببینیم که هیچ انتقادی متوجه آن نباشد. موضوع انتصابات هم قطعا از این چهارچوب خارج نیست.

 

- در انتخابات اسفند ۹۸ در استان با کمترین در صد مشارکت بر گزار گردید و همچنین در این دوران چهار حوزه انتخاباتی استان هیچکدام از نامزدهای حامی دولت موفق به بدست آوردن اکثریت آراء نشدند. تا چه اندازه مدیریت جنابعالی و تیم استانداری در این موضوع نقش داشته است؟

مجید خورشیدی: در مورد انتخابات اسفند ۹۸ به هر حال انتخاباتی بود با یک شاخص ها و ویژگی هایی همانطور که در مجموع آرا شرکت کنندگان در انتخابات در مجموع در کل کشور ما دچار یک افت و ریزش قابل توجهی بودیم این آمارهایی هم که است قابل مقایسه با همه ادوار قبلی مجلس و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است و نشان می‌دهد که ریزش قابل توجهی بوده است. از طرف دیگر به دلیل نوع نظارتی که انجام شد در بررسی صلاحیت ها بنابراین یک تعداد قابل توجهی از کاندیداهای با سلائق و گرایش های مختلف نتوانستند در انتخابات حضور پیدا کنند. طبیعی بود وقتی قدرت انتخاب کم شده باشد میزان مشارکت کننده هم کم خواهد بود و طبیعی است که وقتی میزان مشارکت کننده کم باشد قاعدتا کاندیداهای همان جریانی می‌توانند انتخاب شوند که قدرت رقابت و انتخاب در درون آن جریان وجود داشته است. استان بوشهر هم همین وضعیت را داشت، هر چهار نفر از یک گرایش خاص هستند که در واقع آن چیزی که در عمل اتفاق افتاد قدرت گزینش در مورد سلایق و نگرش های سیاسی متفاوت تا حدود زیادی صلب شده بود و به نظر فعالان سیاسی گزینه خاصی برای انتخاب از درون جریان ها و جناح های دیگر نبود و تیم استانداری هم وظیفه‌اش برگزاری انتخابات است. ما درمورد برگزاری انتخابات کاری را انجام دادیم که نتیجه‌اش مسئله ای شد که یک مورد شکایت تقریبا نسبت به صحت انتخابات وجود نداشت. وظیفه ما برگزاری سالم انتخابات بود که انجام شد.  نتیجه انتخابات هم عملا محصول انتخاب مردم است با همان کاندیداهایی که تایید شده بودند و جالب هم است استان بوشهر هیچ تفاوتی نوع انتخابش با تمامی استان های کشور در انتخابات ۹۸ نداشت.

در رابطه با مدیریت شخص من در انتخابات هم،  من فقط مسئول اجرای انتخابات بودم و قرار نبود که کاری کنم در انتخابات و گزینه خاصی رای بیاورد یا گزینه خاصی رای نیاورد. اگر کسی هم از من این انتظار را داشت من از خودم چنین توقع و انتظاری ندارم همان‌طور که قانون انتخابات هم این اجازه را به من نمی‌دهد و نه از من چنین چیزی را درخواست می کند.


- معاونت سیاسی محترم چه جلساتی را با گروههای سیاسی در استان علی الخصوص حامیان دولت تدبیر و امید برگزار کرده است؟

معاون استاندار بوشهر: قبل از اینکه خدمت مردم استان بوشهر باشم‌ در حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور خدمت کرده بودم و تحصیلاتم مرتبط در همین زمینه است. از بدو حضورم در این استان نهایت تلاشم را برای ادای وظیفه در تسهیل فعالیت اعضا و گروه‌های سیاسی در استان مصروف شد. اولین قدم این بود که نهایت تلاشم را انجام دهم که خانه احزاب استان راه بیفتد و تقریباً شاید از همان ماه اول تلاش هایم را شروع کردم هر چند به دلیل اینکه تعداد ساختمان های قابل واگذاری برای امور عمومی در سطح بوشهر به دلیل ویژگی های این شهر کم است ولی با نهایت تلاش مان خانه احزاب بوشهر افتتاح شد. از خانه احزاب انتظار داشتم فعالیت بیشتری را ببینم و بارها به خود دوستان هم این نقد را گفته‌ام ولی متاسفانه برخلاف انتظار و توقعم خانه احزاب در این دوره فعلی عملکرد چندانی نداشت و شاید صفر بود.
در مورد جلسات با گروه های سیاسی از ماه های اول حضورم تا قبل از برگزاری انتخابات و سپس کرونا این جلسات ادامه داشت. تقریباً با تمامی جریانات سیاسی اعم از جریان اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال جلسات مختلفی را برگزار کردیم به طوری که بعید می‌دانم هیچ گروه و جریانی تقاضای جلسه‌ای با بنده یا حوزه معاونت بنده داشته و مورد اجابت قرار نگرفته باشد. با حامیان دولت هم همینطور تمامی احزابی که در استان شعب داشتند نشست های مختلفی برگزار کردیم حتی هیچ درخواست نشستی را تا الان بدون جواب نگذاشته ام.

- منظور عملکرد سیاسی تیم دولت بود جهت این که تیم دولت می‌توانست حامیانشان را از دست ندهد.

خورشیدی: در این مورد که اگر عملکرد سیاسی تیم دولت به نحو دیگری بود انتخابات به سمت دیگری می رفت من چنین چیزی را بعید می دانم. انتخابات در استان بوشهر تابعی از عملکرد کلی و حرکت کلی انتخابات در کشور است.
غیر ممکن است که به طور مثال در دوره‌ای اگر عملکرد کلی به نفع جریان اصلاح‌طلب بوده، استانی خواست کاملاً خلاف این جریان حرکت کرده باشد یا دوره پیروزی اصولگرایان بوده در همه استان‌ها تقریباً همین روند بوده است. اینکه اگر دولت یا نماینده عالی دولت، استانداری و مشخصاً بنده معاونت سیاسی اگر هر کاری را می‌کردم در استان یقیناً و بدون هیچ تردیدی نتیجه انتخابات اسفند ۹۸ همین وضعیت فعلی بود.

- به عنوان معاون سیاسی استاندار چه اقداماتی در ارتباط با گسترش آزادی های اجتماعی و همچنین فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی استان داشته اید در صورتی که اکثر اعتراضات مدنی مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرید؟

معاون استاندار: گسترش آزادی های اجتماعی و همچنین فعالیت‌های احزاب و تشکل های سیاسی یک پدیده صفر و یک و مطلق نیست بلکه نقاطی است که روی نموداری قرار دارد. تمام تلاشم از اولین لحظه حضور تا همین الان این بوده که فعالیت‌های سیاسی را تسهیل کنم. ولی در مدت حضورم هر آنچه در توانم بود برای گسترش فعالیت سیاسی فعالان سیاسی هر گرایشی نهایت تلاشم را کردم، بعضا هم نتایج موفقی گرفتم و بعضاً هم من قادر مطلق نیستم ولی برآیندی از فعالیت همه نیروهای سیاسی و حکومتی بوده در بعضی از مواقع هم امکانش برایم میسر نشد و شاید نتوانستم. در اکثر موارد دوستانی که بیشتر مورد فعالیتهای اعلام نشده در جریان قرار دارند در اکثر موارد گواهی می دهند که حداقل سکوت نشد و حداقل کاری که انجام شد این بود که برای رفع آن مشکل نهایت تلاش به عمل آمد.
برخی از اعتراضات مدنی ممکن است مورد برخورد قضایی قرار بگیرد در بعضی از موارد هم برخورد قضایی قطعا صحیح است در برخی از موارد هم سعی شد که با درخواست و روش هایی که معمول است رفع مشکل شود.

- در مدت حضور شما در معاونت سیاسی استان تاکنون چند مجوز برگزاری راهپیمایی یا تجمع قانونی مسالمت آمیز صادر شده است؟

مجید خورشیدی: در مدت حضور بنده در معاونت سیاسی هیچ تقاضای برگزاری راهپیمایی داده نشد که مورد موافقت یا مخالفت قرار بگیرد.
در مورد تجمعات هم تمام تلاش من این بود که قانون کاملا رعایت شود. در تمام مدتی که حضور داشتم چون که قانون فعالیت احزاب و دستورالعمل های مربوطه اعلام می‌کنند که تجمع زیر سقف احتیاجی به مجوز ندارد و من برای دفاع از این حق نهایت تلاشم را کردم خیلی از تجمعات اصلا مجوزی لازم نداشت من حتی به سمت صدور مجوز و ایجاد این رویه هم نرفتم و فکر می‌کنم این حق شهروندان است نباید محدودیت برایش قائل شد. آن جاهایی که مجوز می‌خواست برای تجمعی نهایت تلاش شد که تجمع صورت بگیرد و مواردی هم در دشتستان بود انجام شد.

- شهروندان چقدر در فضای مجازی امنیت دارند یعنی اینکه مطمئن باشند که محتوای پیامهای آنها را نهادهای امنیتی چک نمی‌کنند؟ اعم از واتساپ و گوگل و اینستاگرام و ...

خورشیدی: من اصلاً خودم را متخصص امنیت در فضای مجازی نمی‌دانم و فقط این را میدانم که هیچ امنیتی در هیچ جای دنیا ۱۰۰ درصد نیست. هیچ نرم‌افزار، سخت‌ افزار و اپلیکیشنی به هیچ وجه و مطلقاً امنیت ندارند و درجاتی از امنیت را دارند در تمام کشورها.

- یکی از وظایف معاونت سیاسی مدیریت و نظارت بر افزایش نشاط اجتماعی در استان و غنی سازی اوقات فراغت جامعه و خصوصا جوانان است. چه اقدامات و برنامه هایی در این زمینه برنامه ریزی شده است؟

معاون استاندار بوشهر: در مورد نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت جامعه می‌توانم بگویم نهایت تلاشم را برای این کار انجام دادم. همه دستگاه های اجرایی استان می‌توانند این امر را شهادت دهند که در هر فرصتی برای آن کار اقدام کردم. در سال ۹۷ بیش از ۸۰۰ برنامه نشاط اجتماعی در استان برگزار شد. در همان سال بالغ بر ۳۰۰ کنسرت در استان اجرا شده بود و این عدد با مدت قبل تفاوت فراوان دارد.
برگزاری کنسرتی که در فروردین سال ۹۷ در بخش کلمه بود را خاطرتان هست آن کنسرت برگزار شد و با تدبیری که همه به خرج دادند به خوبی هم برگزار شد.
در اعتراضات آبان ۹۸ در استان ما کنسرت برگزار شد من برای نشاط اجتماعی در استان و در کشور فکر می‌کنم یک ضرورت هست و نهایت تلاشم را تا هروقت که در استان باشم برای این کار به کار خواهم بست چرا که اعتقاد دارم مردم ما در کنار انجام فعالیت روزمره شان احتیاج به برنامه های نشاط اجتماعی دارند هر حکومتی که بتواند مردم کشورش را بیشتر در این زمینه ساپورت کند مسلما از آسیب های اجتماعی وارده خواهد داد تقریبا هیچ برنامه نشاط اجتماعی در استان در مدت من نبوده که کنسل شده باشد.




- در ارتباط با حمایت از سمن ها و تشکل های مردم نهاد چه اقداماتی داشته اید؟

خورشیدی: تا قبل از دولت تدبیر و امید فقط ۱۶ سمن در استان بوشهر وجود داشت ولی الان بیش از ۲۵۰ سمن در استان در حال فعالیت هستند. بخشی از حمایت ها به شکل واگذاری طرح ها بود برای اقداماتشان و این طرح‌ها پشتیبانی مالی هم در موردشان صورت می‌گرفت که در سال ۹۷ و ۹۸ این پشتیبانی های مالی هم صورت گرفت در قالب طرح هایی که آن سمن به آن هدف ایجاد شده این طرح ها برگزار می شد و بخشی از این طرح ها هم مربوط به سوال قبلی در مورد فعال قبلی مربوط به نشاط اجتماعی و اوقات فراغت بود.
بخشی از سمن ها در زمینه آسیب های اجتماعی فعالیت می‌کنند. ایجاد خانه گفتگو یکی از این اقداماتی بود که در رابطه با توانمندسازی سمن‌ها در استان صورت گرفت و سمن ها اقدامات بسیاری برای ایجاد رفع آسیب های اجتماعی در استان در حال انجام دارند. بخشی از حمایت‌ها هم دادن وظیفه و سهیم کردن سمن ها در موضوعات مختلف بود. در زمینه مقابله با کرونا، کاهش آسیب های اجتماعی، مدیریت منابع و مصارف آب و برق و در چند روز گذشته در زمینه مسئله تلخ امیدواری کمتر به زندگی یا پایان دادن به زندگی در تمامی این موارد سعی می‌شود که با سهیم کردن سمن ها و با مسئولیت دادن به سمن ها از آنها حمایت شود.

- بعنوان معاون حوزه سیاسی امنیتی استانداری آیا آمار کلی از نشریات، فعالان حوزه خبر و ، احزاب، تشکل ها و فعالان اجتماعی، مدنی، سیاسی و ... در استان دارید؟ آیا حمایت های لازم از این گروه ها در کنار ساماندهی آنها انجام شده است ؟ آیا در برنامه ریزی های کلان استان از آنها استفاده شده است؟ اگر جواب مثبت است نمونه عینی آن را ذکر نمایید.

مجید خورشیدی: هم اکنون در استان ۳۰ شعبه استانی احزاب ملی مشغول فعالیت هستند که در مدت حضور بنده افزایش شان نسبت به دوران قبل ۵۸ درصد بوده همینطور ۴۴ دفتر شهرستانی احزاب ملی هم حضور دارند که نسبت به دوره قبل ۶۴ درصد افزایش نشان می‌دهد ایجاد این دفاتر. در مورد حمایت از گروه ها حمایت انواع مختلفی داره یکی از آنها راه اندازی خانه احزاب بود به عنوان کانون صنفی بوده است. الان متاسفانه آمار کلی از نشریات و فعالین حوزه خبر را در اختیار ندارم متاسفانه نقیصه ای بر کار من هست که از آخرین آمارشان الان بی خبر هستم. در برنامه ریزی های کلان استان هم علی القاعده احزاب و گروه ها یکی از کارهایشان این است که پیام رسان صدای جامعه باشند به مدیریت و حاکمیت کشور و استان، مسلما احزاب پیام هایی رو منتقل کردند و این پیام ها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها حتما مورد استفاده قرار گرفته است.

- خودکشی های نوجوانان و جوانان در هفته های اخیر زنگ خطری برای این معاونت به حساب می آید. چه اقداماتی برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی در جامعه در دست اجرا دارید؟

معاون استاندار بوشهر: تسلیت عرض می‌کنم به خانواده های این عزیزان و همینطور تاسف خودم را عرض بکنم. از اولین موردی که اتفاق افتاد تا آخرین مورد این زنجیره که خوشبختانه قطع شد با برگزاری جلسات مختلفی با طرف های مختلف موضوع هم هیئت اندیشه ورز استان را چند بار تشکیل جلسه داده شد باحضور خودم و در مورد موضوع بررسی و نظرات کارشناسی داده شد و تصمیمات مقتضی انجام گرفت.
در مشارکت با دستگاه هایی که برای کنترل آسیب های اجتماعی وظیفه دارند اقداماتی صورت گرفت. در مورد اطلاع رسانی به جامعه تصمیمات مقتضی در چند جلسه اتخاذ شد و در همه بخش ها از جمله انتظامی، قضایی، اطلاع رسانی، دستگاه های حمایتی، آموزش و پرورش و بخش های روانشناسی تصمیمات لازم اتخاذ شد و خوشبختانه چند روزی است که زنجیره قطع شده اگر زنجیره ای وجود داشته باشد. هیچ ارتباطی بین مواردی که اتفاق افتاد یافت نشد همه موارد فقط تقارن زمانی داشتند تقارن مکانی حالا در استان ما داشت اتفاق می افتاد و تقارن موضوعی که یک پدیده خودکشی بود هیچ ارتباطی این ها باهم نداشتند. انصافا دستگاه های متولی اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند که یکی از این اقدامات فعال کردن سمن های مرتبط بود و جلسه مفصلی یا عزیزان گذاشته شد و از آنها درخواست همکاری و تقسیم وظایف شد و نتیجه این شد که در استان حساسیت خاصی نسبت به موضوع ایجاد شد به والدین و پدر مادر ها، آموزش و پرورش به عنوان نهادی که درارتباط با کودکان و نوجوانان است مطالبی گوشزد شد و نتیجه آن شد که به نظر می آید موردی را نداشته باشیم. عدد کلی خودکشی های استان تقریبا ثابت است ما افزایشی را نداریم فقط آن چیزی که سبب حساسیت شد تجمع این چند پدیده در یکی دو هفته اخیر است.

- چندی قبل شخصی ( فعال سیاسی اجتماعی) مدیریت تان را شایسته مدیریت یک مدرسه چند کلاسه هم ندانستند نظرتان چیست و به مدیریت خود چه نمره ای از بیست می‌دهید؟

مجید خورشیدی: من نمی‌دانم آن فعال سیاسی چه کسی بوده که چنین چیزی را گفته است ولی نکته ای را که حتما باید گوشزد کنم ارزش گذاری نسبت به مشاغل کار درستی نیست. نگاه بالا و پایین به مشاغل همیشه می تواند نوعی ضد ارزش باشند. من اگر مدیر یک مدرسه چند کلاسه باشم مدیر موفقی نخواهم بود چرا که یک مدیر چند کلاسه مسلماً تخصصی را دارد و مدیریت آموزشی را بلد است که من در آن تخصصی ندارم. اگر می‌خواهند از کار من انتقاد کنند کار من را باید نسبت به خودم انتقاد کنند نباید ارزش گذارانه به مشاغل نگاه شود. در اینکه چه نمره گذاری به کار خودم بدهم اولا خودستایی نمی‌کنم مدیریت و مطلوبیت یک مدیریت یک دامنه ای از ارزش ها را دارد، هیچکس نه صفر است و نه صد. آن چیزی را که می توانم به خودم نمره بدهم اینکه در نهایت تلاشم را کرده ام، قضاوت میزان موفقیت با جامعه خواهد بود و با هر کسی که با هر نگاهی نقدی را در عملکرد من داشته باشد.

- مردم دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان از جنابعالی انتظار پیگیری درخواست تاسیس فرمانداری ویژه برای این شهرستان را دارند. چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اید؟

معاون استاندار بوشهر: در سال ۹۶ هیئت دولت مصوبه ای را برای چگونگی ارتقا فرمانداری به فرمانداری ویژه داشت. سه ویژگی را گذاشته بود در آن مصوبه یک جمعیت شهرستان ۲۵۰ هزار نفر باشد، جمعیت شهر مرکز شهرستان باید ۱۲۵ هزار نفر باشد و فاصله آن شهرستان تا مرکز استان باید ۱۲۵ کیلومتر باشد. با کمی دقت متوجه می‌شویم که شهرستان دشتستان دو مورد اول را دارد چناچه درخواستی شود از استاندار و استاندار درخواست را مصلحت بدانند حتما پیگیری خواهند کرد تا الان درخواست مکتوب و جدی به استانداری نرسیده که ما مطرح و پیگیری کینم، به شکل گفتگو تا الان مطرح بوده ولی هیچوقت درخواست خاصی نرسیده هرچند آن یک ویژگی آخر را شهرستان دشتستان ندارد که فاصلش با مرکز استان باشد.

- باتوجه به وضعیت کرونا که مادام در حالت قرمز هستیم وتا کنون واکسنی هم کشف نشده آیا برای انتخابات 1400چاره ای اندیشیده‌اید که از مکانیزمهای الکترونیکی استفاده کنید یا خیر؟

خورشیدی: وزارت کشور در چند دوره اخیر تمام تلاشش این بوده که انتخابات را الکترونیکی انجام دهد. در هر دوره ای وزارت کشور این آمادگی را اعلام کرده ولی در شورای نگهبان و در هیئت نظارت برخی از فرایندها را به مصلحت ندانستند که الکترونیکی شود. در انتخابات اخیر که انجام شد نزدیک به ۵ فرایند فقط ۲ فرایند بود که یکی اخذ رأی و یکی شمارش آرا بود که الکترونیکی نشد هر چند این هم باز مورد درخواست و مورد اعلام و آمادگی وزارت کشور برای برگزاری بود. مسلما با وجود نگرانی هایی که برای مقابله با کرونا است همچنان وزارت کشور این آمادگی را در خودش می‌بیند که تمام فرآیند های انتخابات را الکترونیکی انجام دهد و این امر بستگی به نظر ناظر بر انتخابات است.

- در مورد انتخاب بخشداران گاها بسیار بی توجه به نظر فعالین سیاسی و فعالین ستاد دکتر روحانی چه محلی و چه شهرستانی بوده اید و گزینه پیشنهادی استانداری نیز چندان رضایت بخش نبوده است دلیل اصرار شما بابت انتصاب چه بود؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر: انتخاب فرماندار یا بخشدار تابع ملاحظات فراوانی است. بخشی از این ملاحظات نظرات فعالین سیاسی و گروه های حامی دولت یا ممکن است حتی گروه های منتقد دولت هم باشد. ما در ایران حزب به معنای فراگیر نداریم وقتی گفته می‌شود فعالین سیاسی یعنی یک طیفی از فعالین سیاسی وجود دارند که ممکن است همه باهم متفق القول نباشند حتی درمورد فعالین ستاد دکتر روحانی هم چنین مصداقی وجود دارد که یک طیفی هستند و یک نگاه متفقی وجود ندارد. مواردی بوده حتی در شهرستان دشتستان مثلا برای انتخاب یک بخشدار نظرات متفاوتی از طرف حامیان دولت هم بوده مسلما این نظرات در کنار ملاحضات کارآمدی در کنار ملاحضات دیگر قرار می‌گیرد و به یک جمع بندی می رسد نماینده عالی دولت در استان برای یک انتصاب. اینکه تمام انتصابات موفق بوده در همه جا در طول تاریخ در بعد از انقلاب در استان بوشهر در یک شهرستان خاص هیچ کسی نه می‌تواند چنین ادعایی را کند و نباید انجام بده مسلما بخشی انتصابات مطلوب نبوده رضایت بخش نبوده تغییرات هم برای همین امر هست که آن انتصابی که مطلوب و رضایت بخش نبوده منتفی شود.

- علت استعفای شما از معاونت سیاسی استان چه بود است و چه کسی جایگزین جنابعالی خواهد شد؟

خورشیدی: علت پایان خودخواسته همکاری من به عنوان معاون سیاسی استان کاملا جنبه شخصی دارد رابطه بسیار مطلوبی را با آقای استاندار دارم. تمام اصرار و تلاششان برای این بود که من پایان همکاری ندهم. همه عزیزان در استان یا غالبا می‌دانند مسائل و مشکلات جسمی را دارم که نیاز به مداخله درمانی دارد و احتمال می‌دهم که دوره نقاهت این عمل های جراحی شاید سه الی چهار ماهی طول بکشد به این خاطر بهتر دیدم که اگر بخواهم بروم دنبال این اقدامات درمانی شاید مدتی سمت بلاتصدی بماند و این بود که به اسرار فراوان از جناب آقای استاندار خواهش کردم عذر من را بپذیرند. استاندار بعد از ماه ها پذیرفتند و لطف کردند این مورد را در حق من که البته سخت هم بود چون که در پنج شش ماه مونده به انتخابات اومدن فرد جدید و آشنا شدنش با فضا و تمشیت امور مسلما برای فرد جدید و مجموعه استانداری مناسب و آسان نخواهد بود ولی خب آقای استاندار این لطف را در حق من داشتند. در مورد فرد جدید هم هروقت معرفی شد همه مردم خوب استان آشنایی پیدا خواهند کرد.

- معاون سیاسی جدید چه زمان معرفی خواهد شد؟

معاون استاندار بوشهر: انتصاب معاون استاندار یا هر مدیر ارشد استانی مراحلی را دارد که هم اکنون در وزارت کشور در حال انجام است. من هم منتظرم که هر چه زودتر این مراحل انجام شود و مردم عزیز استان را با خاطرات بسیار خوب به خدا بسپارم.

صحبت پایانی: اگر از من در مورد بوشهر و بوشهریان سوال شود تجربه و مشاهدتم با آن چیزی که اولین حس را در ذهن من زنده می کند این است که بوشهریان مردمانی بسیار خوب، مهربان و بی آلایش و پرگذشت هستند. امیدوارم که همه خطاها، تقصیرها و اشتباهاتم را ببخشند و از بابت همه قصورهایم و همه آن چیزی که در این مدت اتفاق افتاد عذرخواهی می‌کنم.

 

انجام گفتگو : مهراب شاد

تنظیم خبر : مهشید شهنه مطلق



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 7 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 11 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...