کد خبر: 137022 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 آبان 1399 - 10:17
فرماندار بوشهر:
سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در بوشهر راه‌اندازی شود

اتحادخبر:  فرماندار شهرستان بوشهر گفت: سیستم بی‌خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی در بوشهر راه اندازی شود.

اتحادخبر:  فرماندار شهرستان بوشهر گفت: سیستم بی‌خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی در بوشهر راه اندازی شود.

سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در بوشهر راه‌اندازی شود

به گزارش مهر، عباس جمشیدی در نشست کمیته تخصصی ساماندهی پسماندهای عفونی شهرستان بوشهر اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از مطب‌های پزشکی فاقد قرارداد لازم با شرکت ذیربط برای مدیریت پسماندهای عفونی هستند.

 

وی اضافه کرد: مقرر شد به منظور ایجاد تعامل بیشتر نظام پزشکی شهرستان و شرکت طرف قرارداد شهرداری بوشهر، ظرف یک هفته آتی جلسه مشترکی برگزار و پس از رفع ابهامات احتمالی و تنظیم توافقنامه نهایی بین نظام پزشکی و شرکت مجری، قرارداد مربوطه به تمام مراکز درمانی و مطب‌ها در سطح استان ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد که تمامی پزشکان ذیربط نسبت به عقد قرار داد مدیریت پسماندهای عفونی مطب خود با شرکت مجری طرح جمع آوری، بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی اقدام کنند.

 

فرماندار بوشهر ادامه داد: شهرداری بوشهر نیز مکلف شد که در اسرع وقت با شرکت ذیربط نیز با مدت مشخص و معین دستگاه‌های بی خطرساز پسماندهای عفونی را نصب و سیستم بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماندهای مزبور را راه اندازی کند.

 

جمشیدی تاکید کرد: نظام پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مرکز بهداشت و درمان نیز موظفند بر حسن اجرای شرکت طرف قرار داد شهرداری بوشهر نظارت داشته و فرآیند بی خطر سازی زباله‌های عفونی را با دقت رصد کنند و طی تشکیل کار گروهی این هماهنگی به‌وجود آید و جهت حل موضوعات مطرح شده پیگیری و تسریع کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/137022