کد خبر: 136971 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 30 مهر 1399 - 16:42
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
دانش‌آموزان دیرآموز در ۷۵۰ مرکز اختلال یادگیری تحت پوشش هستند

اتحادخبر: رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دانش‌آموزان دیرآموز در ۷۵۰ مرکز اختلال یادگیری در دوره پیش‌دبستانی و دبستان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

اتحادخبر: رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دانش‌آموزان دیرآموز در ۷۵۰ مرکز اختلال یادگیری در دوره پیش‌دبستانی و دبستان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

دانش‌آموزان دیرآموز در ۷۵۰ مرکز اختلال یادگیری تحت پوشش هستند

به گزارش ایرنا؛ دیرآموزان در واقع در گروه بندی آموزش وپرورش زیر گروه حوزه آموزش و پرورش استثنایی قرار می‌گیرند. این دانش‌آموزان از نظر بهره هوشی در محدوده بین ۷۰ تا ۸۴ قرار گرفته و همچنین نسبت سایر همسالان خود در یادگیری مطالب عملکرد ضعیف‌تری دارند.

 

معمولا دانش‌آموزان دیرآموز در حوزه فعالیت‌های آموزشی، عملکردی به محدود و ضعیف‌تر از سایر همسالان خود دارند و همچنین رفتارهای فردی‌ آنها هم به گونه‌ای متفاوت است.

 

بر اساس آمارها دانش آموزان دیرآموز به علت عملکرد ضعیف تحصیلی در کلیه دروس شناسایی می شوند و تحت پوشش مراکز اختلال یادگیری قرار می‌گیرند.

 

همچنین اینکه دانش آموزان دیرآموز، کتاب‌های ویژه خود را دارند که کتب درسی آنها توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تألیف می‌شود.

 

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه و دانشگاه و آموزش درباره خدمات ارائه شده به دیرآموزان اظهار داشت: دیرآموزان مظلوم‌ترین قشر دانش‌آموزان هستند که در حوزه‌های آموزش و پرورش استثنایی و آموزش ابتدایی خدمات ویژه‌ بسیاری به آنها ارائه نشده است.

 

وی افزود: از سال گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت آموزش ابتدایی و برگزاری یک جلسه با تمام روسای آموزش و پرورش استثنایی کشور در شهر مشهد، محورهای بسیاری برای خدمات به دانش‌آموزان دیرآموز در نظر گرفته شد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک کارگروه برای ارائه خدمات به دیرآموزان تشکیل شده است، عنوان کرد: قرار است که پوشش دیرآموزان در مراکز اختلال یادگیری در سطح مدارس نیز گسترش داده شود، به طوری که اتاق‌های مرجع و معلمان رابطی که در مدارس با این موضوع اختصاص داده می‌شوند، افزایش یابد.

 

حسینی ادامه داد: امید است که نتایج تصمیمات و خدمات ارائه شده به این موضوع منجر شود که طیف دانش آموزان بین هوش ۷۰ تا ۸۴ از حلقه نظام برنامه ریزی و آموزش دور نمانند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136971