کد خبر: 136752 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 مهر 1399 - 08:43
آغاز آبیاری نخیلات پس از برداشت محصول شبکه آبپخش

اتحادخبر:  روح اله محمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به پایان برداشت محصول ، آبیاری نخیلات شبکه آب پخش از امروز شروع می شود.

 

اتحادخبر:  روح اله محمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به پایان برداشت محصول ، آبیاری نخیلات شبکه آب پخش از امروز شروع می شود.


وی با اشاره به تامین آب اراضی نخیلات آب‌‌پخش از سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت : برای مشروب کردن نخیلات شبکه آب‌پخش از 26 مهرماه آب از سد رئیسعلی دلواری  رهــاسازی ‌شده  و از امروز 27 مهرماه آبیاری پس از برداشت محصول نخیلات با دبی   8  متر مکعب آغاز می‌شود.




 مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری وزهکشی استان بوشهر بیان داشت : برای آبیاری نخیلات شبکه آبپخش، مصرف بهینه آب و کوتاه تر شدن دوره آبیاری، همکاری و مشارکت کشاورزان یک نیاز ضروری است .


این مقام مسئول گفت: قبل ازشروع دور آبیاری به علت وجود رسوبات و گل و لای در کف کانال ها که موجب کند شدن حرکت آب در کانال و هدررفت آب درشبکه می گردید این شرکت با اجاره دو دستگاه بیل مکانیکی اقدام به لایروبی کانال های چم درواهی ، بهداری، خمیسی و کانال k     در شبکه آب پخش  به طول     نمود.

 

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با توجه به اهمیت این دوره از آبیاری نخیلات از باغداران خواست تا ضمن صرفه جویی در مصرف آب با پرداخت به موقع آب بهاء و پرهیز از هر گونه اختلال در نظم آبیاری نخیلات ، با ماموران توزیع آب این شرکت همکاری نمایند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136752