کد خبر: 136721 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 مهر 1399 - 10:58
رئیس سازمان شیلات ایران:
تولید میگوی پرورشی کشور امسال ۱۳ درصد افزایش می‌یابد

اتحادخبر:  رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته ۴۶ هزار تن میگو در کشور برداشت شد که امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت به ۵۲ هزار تن برسد.

اتحادخبر:  رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته ۴۶ هزار تن میگو در کشور برداشت شد که امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت به ۵۲ هزار تن برسد.

تولید میگوی پرورشی کشور امسال ۱۳ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش مهر، نبی‌الله خون‌میرزایی در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بیماری کرونا سبب از دست دادن بازارهای گذشته محصولات آبزیان ایران نشده است.

 

وی از صادرات محصولات آبزیان ایران به ۵۰ کشور خبر داد و گفت: سال گذشته میزان تکلیف میگوی پرورشی کشور ۴۲ هزار تن بود که ۴۶ هزار تن محقق و بخشی از آن در استان بوشهر تولید شد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید بالای ۱۰ هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص می‌یابد که تمام تکلیف برنامه شیلات در پرورش میگو محقق می‌کند.

 

وی بابیان اینکه با اشاره به جایگاه استان بوشهر در صنعت آبزی‌پروری اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تولید میگو پرورشی در افق ۱۴۰۴ در استان بوشهر محقق می‌شود که نشان‌دهنده پیشتاز بودن استان بوشهر در این صنعت است.

خون‌میرزایی اضافه کرد: کل تکلیف تولید محصولات شیلاتی در سال گذشته یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود که عملکرد شیلات کشور در این عرصه یک‌میلیون و ۲۸۲ هزار تن شد.

 

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به تولید دیگر محصولات آبزیان در کشور تصریح کرد: عملکرد سال گذشته شیلات ایران، در آبزی‌پروری بیش از ۵۲۵ هزار تن، در صید ۷۵۵ هزار تن بود که امسال با افزایش مواجه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آبزی‌پروری به ویژه در حوزه مبتنی بر آب شور دریا گفت: استان بوشهر در عرصه پرورش میگو با آب‌های شور دریا از استان‌های پیشتاز و موفق کشور است.

 

وی، زنجیره تولید میگوی پرورشی در استان را کامل دانست و تأکید کرد: استان بوشهر در عرصه میگوی پرورشی نمونه است و در این عرصه بهره‌برداران و سرمایه‌های انسانی مجرب وجود دارند.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی، آلودگی بیماری لکه سفید میگو و سایر بیماری‌های آبزیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این آلودگی در سراسر دنیا در کنار صنعت پرورش آبزیان قرار دارد در ایران به سبب تنوع زیادی که در صنعت پرورش میگو است وضعیت بهتری دارد چراکه آن تنوع بیماری‌ها ویروسی دیگر دنیا، در ایران وجود ندارد ولی بیماری لکه سفید میگو در کشور بومی شده است.

 

خون‌میرزایی بابیان اینکه پرورش‌دهندگان میگو ماهر در استان بوشهر همانند الگوی جهانی، پرورش میگو در کنار بیماری لکه سفید تجربه می‌کنند تصریح کرد: باوجوداینکه ویروس لکه سفید بومی شده ولی پرورش‌دهندگان میگو آن را مدیریت می‌کنند و مباحث تکنیکی، فنی، مدیریتی و بهداشتی هر سال افزایش می‌یابد و امید می‌رود آسیب این بیماری بر صنعت پرورش میگو کاهش یابد.

 

رئیس سازمان شیلات ایران بابیان اینکه در استان بوشهر ویروس بیماری لکه سفید میگو وجود ندارد گفت: صنعت پرورش میگو و ماهی جز مزیت‌های برتر کشور و استان بوشهر است و با رویکرد توسعه دریا محور که دولت حسب، رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستور کار قرار داده است ظرفیت‌های دریا بسیار بیشتر از طرح‌های مطالعه شده است که هرساله بر استفاده از این ظرفیت افزوده می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136721