کد خبر: 136691 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 مهر 1399 - 09:07
استاندار بوشهر:
استان بوشهر پیشتاز تدوین استانداردهای ملی است

اتحادخبر: استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در تدوین استانداردهای ملی گفت: استانداردها در تولید باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

اتحادخبر: استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در تدوین استانداردهای ملی گفت: استانداردها در تولید باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

استان بوشهر پیشتاز تدوین استانداردهای ملی است

به گزارش مهر، عبدالکریم گراوند ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد بوشهر ضمن اشاره به نقش استاندارد در بهبود کیفیت تولید، خاطرنشان کرد: استاندارد با نظارت بر روی روند تولید واحدها و در نهایت با افزایش کیفیت تولید، تأثیر بسزایی در توسعه هر واحد تولیدی ایفا می‌کند.

 

وی افزود: امروزه داشتن ضوابط تولید کالا از جمله مقوله‌هایی است که باید به شکل ویژه‌ای به آن نگاه کرد و استاندارد با نظارت بر روی این ضوابط می‌تواند تأثیر زیادی در صادرات و چرخه اقتصادی کشور داشته باشد.

 

استاندار بوشهر ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه استاندارد استان، اظهار داشت: استان بوشهر، استانی بندری بوده و موقعیت ویژه‌ای دارد از این رو تدابیر صورت گرفته در استاندارد، از جمله عوامل مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به جامعه محسوب می‌شود.

 

استانداردسازی کپسول‌های LPG

 

مدیرکل استاندارد بوشهر نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته این اداره در حوزه‌های مختلف، عنوان داشت: در حوزه عمرانی، اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به احداث و راه اندازی ساختمان‌های استاندارد در گناوه، دیلم، جم و عسلویه اشاره داشت.

محمدرحیم بهره مند افزود: اجرای طرح استانداردسازی کپسول‌های LPG، انجام بیش از هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی و تولید و انتشار بیش از ۵۰ کلیپ آموزشی با محتوای استاندارد از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره کل طی سال گذشته می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: استاندارد بوشهر از جمله سازمان‌هایی است که با ارائه گزارش و تولید محتوای آموزشی، اطلاعات زیادی در اختیار عموم مردم جامعه قرار داده است.

 

راه اندازی کارگروه فراورده‌های نفتی

 

مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به راه اندازی کارگروه فراورده‌های نفتی در این استان، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این کارگروه، نه تنها پرونده‌های سطح استان بلکه سایر استان‌ها نیز بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: استاندارد بوشهر با همکاری هشت واحد تحقیقاتی و آموزشی، سطح اول سرانه تدوین استانداردهای ملی کشور را به خود اختصاص داده است.

بهره مند با اشاره به اجرای طرح استانداردسازی نازل‌های سوخت در پمپ بنزین‌ها نیز گفت: با اجرای این طرح، دغدغه عموم مردم در خصوص کم فروشی در برخی از پمپ‌های بنزین، به شکل ویژه و با ایجاد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن، بررسی شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136691