کد خبر: 136686 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 24 مهر 1399 - 08:52
رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر:
ورزشکاران جانباز و معلول بوشهر نیاز به حمایت دارند

اتحادخبر: رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر گفت: جامعه ورزش جانبازان و معلولان این استان نیا برای ادامه فعالیت نیار به حمایت دارند که در این ارتباط دستگاه‎های اجرایی و بویژه شهرداری‏‌ها و خیران نیک اندیش باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

اتحادخبر: رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر گفت: جامعه ورزش جانبازان و معلولان این استان نیا برای ادامه فعالیت نیار به حمایت دارند که در این ارتباط دستگاه‎های اجرایی و بویژه شهرداری‏‌ها و خیران نیک اندیش باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

ورزشکاران جانباز و معلول بوشهر نیاز به حمایت دارند

به گزارش ایرنا؛ غلامحسین ایزدی  افزود: در زمان برگزاری رویدادهای استانی و ملی اسپانسرهایی برای کمک به جامعه ورزش و معلولان پیشگام می‌‏شوند که اکنون با تعطیلی رقابت‎ها بر اثر شیوع کرونا امکان جذب اسپانسر وجود ندارد.

 

وی با اشاره به شرایط سخت ورزشکارن یاد شده در ایام کرونایی بیان کرد: جانبازان و معلولان در شهرداری‏‌ها نیز ردیف بودجه‌‏ای دارند که انتظار می‏‌رود زمینه بهره‌‏مندی آنها از این ظرفیت فراهم شود.

 

ایزدی با اشاره به سرانه فضای ورزشی کمتر از یک مترمربعی ورزشکاران جانباز و معلول استان بوشهر ادامه داد: در شرایط خاص کرونایی باید زیرساخت‏‌های ورزشی موردنیاز برای ورزشکاران جانباز و معلول فراهم شود که تحقق این مهم نیاز به کمک دستگاه‌‏های اجرایی با فراهم سازی زمینه استفاده از مکان‌های ورزشی آنها توسط ورزشکاران یاد شده‌است.

 

وی افزود: اداره‎های کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان بوشهر تاکنون در زمینه کمک به جامعه هدف این هیات گام‎های خوبی برداشته اند که در صورت همگامی سایر دستگاه‏‌ها با آنها زمینه حمایت بیشتر از ورزشکاران جانباز و معلول فراهم می‌شود.

 

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر ادامه داد: این هیات با اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان نیز تفاهمنامه همکاری امضا کرده که انتظار است برآمد آن کمک ویژه برای جامعه هدف هیات باشد.

 

ایزدی اضافه کرد: اکنون استان بوشهر ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته جانباز و معلول دارد که در عرصه‌های ورزش قهرمانی و همگانی به فعالیت می‏‌پردازند.

وی افزود: برای کمک به این جامعه یکی از خیران نیک اندیش هم استانی با هزینه ۲ میلیارد ریالی سالن ورزشکاران جانبار و معلول بوشهر را نوسازی کرد و انتظار می‎رود سایر خیران نیز برای کمک به این بخش اهتمام جدی داشته باشند.

 

ایزدی یادآور شد: در نوسازی صورت گرفته علاوه بر نصب چیلرهای جدید در سالن نسبت به نوسازی سیستم برق، روشنایی و رنگ آمیزی آن اقدام شده‌است.

وی با اشاره به ۲۴ مهر روز ملی پارالمپیک اظهار داشت: با هدف گرامیداشت این مناسبت با توجه به محدودیت‎های کرونایی برنامه‏‌های برای ورزشکاران جانباز و معلول استان پیش بینی شده‌است.

 

ایزدی اظهار کرد: افتتاح سالن اختصاصی رشته پارا وزنه‌برداری، پویش مجازی ورزش در خانه در رشته‌‏های دارت و فوتبال الکتریکی، نشست با اصحاب رسانه، مسابقه آگاهی رسانی در حوزه پارالمپیک از جمله برنامه‌‏های گرامیداشت هفته پارالمپیک در استان بوشهر است.

 

وی افزود: در هفته پارالمپیک که برنامه‌های آن همزمان با هفته ترتبیت بدنی برگزار می‌شود، از ورزشکاران مدال آور هیات جانبازان و معلولان استان تجلیل می‎شود.

ایزدی یادآور شد: ورزشکاران جانباز و معلول استان بوشهر اکنون به دلیل شیوع کرونا رقابت ورزشی خاصی پیش رو ندارند و تنها در خانه اقدام به تمرین‌های ورزشی می‌کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136686