کد خبر: 136663 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 11:37
تاثیر نماینده دهه شصتی دشتستان بر نمایندگان بوشهر / درس شصت ساله ها از رضایی جوان

اتحاد خبر _ ابراهیم جاگرانی :شفافیت، صداقت، ساده زیستی، صراحت، مبارزه با فساد، پاسخگویی و مردمداری از جمله شاخصه هایی است که مردم برای انتخاب نمایندگان خود در هر دوره انتخابات مجلس و سایر انتخابات ها روی آن تاکید دارند.مجلس یازدهم هم بر اساس همین شعارها و تحقق رویای یک مجلس انقلابی؛ خرداد ماه امسال (۱۳۹۹) کارش را شروع کرد....

ابراهیم جاگرانی

شفافیت، صداقت، ساده زیستی، صراحت، مبارزه با فساد، پاسخگویی و مردمداری از جمله شاخصه هایی است که مردم برای انتخاب نمایندگان خود در هر دوره انتخابات مجلس و سایر انتخابات ها روی آن تاکید دارند.

مجلس یازدهم هم بر اساس همین شعارها و تحقق رویای یک مجلس انقلابی؛ خرداد ماه امسال (۱۳۹۹) کارش را شروع کرد.

اینکه مجلس یازدهم در این چهار ماه، با وجود تفاوت دیدگاه آشکار با دولت، تخریب و تحریف جریان مقابل و شرایط خاص کرونایی ایران و جهان، چه میزان در عمل به این شعارها برای تبدیل شدن به قوی ترین مجلس پس از انقلاب موفق بوده است؛ موضوع این نوشتار نیست، بلکه می خواهیم به فعالیت رسانه ای و پاسخگویی یکی از جوانان مجلس و اثرگذاری او روی نمایندگان سن و سال دار استانش را بپردازیم. جوانانی که جامعه را برای کم کردن تبعیض ها و فاصله های ایجاد شده بین مردم و مسئولان امیدوار می کنند. به نحوی که رهبر معظم انقلاب هم دولت انقلابی جوان را نیاز امروز کشور دانسته اند.

ابراهیم رضایی؛ جوان ۳۸ ساله ای که در اولین حضورش در انتخابات مجلس توانست راهی مجلس یازدهم شود، او دکترای علوم ارتباطات دارد و کمترین فاصله سنی اش با سه نماینده دیگر بوشهر در مجلس - که دو نفر از آن ها هم سابقه نمایندگی داشته اند - ۱۹ سال است.

رضایی فعالیت سیاسی رسانه ای کرده و در میان بزرگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مرکز کشور و روزنامه نگاران و اهالی رسانه پایتخت شناخته شده است، حضورش در پرطرفدارترین کمیسیون مجلس و قیامش برای اولین کارت زرد مجلس به پرسابقه ترین وزیر کشور ـ بیژن زنگنه ـ گواه همین ادعاست.

او نه تنها خود با مردم صادقانه حرف می زند، رای اش را جلوی دید موکلانش قرار می دهد، به دناپلاس و حواشی دیگر پاسخ می دهد، اثرگذاری فوتبال روی جامعه و نشاط جوانان را می بیند؛ بلکه سایر نمایندگان استان بوشهر را هم خواسته یا ناخواسته مجبور به این رویه کرده است و می کند، نمونه آن می توان به اولین پخش زنده (لایو) اینستاگرامی یکی از این نمایندگان، پس از چهار لایو گزارش ماهانه رضایی اشاره کرد، یا انتشار و اعلام رای سه نماینده دیگر؛ پس از انتشار برگ رای او در انتخابات هیئت رئیسه مجلس! هر چند هنوز با شفاف سازی مطلوب فاصله زیادی دارند. (تاثیر سه نماینده استان در کارت زرد رضایی و مجلس به زنگنه و رای آن ها مشخص نیست)

با ابراهیم رضایی همفکر باشیم یا نباشیم، به برخی توئیت های او لبخند بزنیم و جوک بسازیم یا تامل کنیم و لایک بزنیم؛ این شفافیت او، این بین مردم بودن او، این بازارگردی های او، این پاسخگویی او، این گزارش ماهانه او، این کار رسانه ای شیک او که برخواسته از دانش و تجربه و توجه به ظرفیت انسانی و فعالان رسانه ای اطراف اوست، این تاثیرگذاری او روی سایر نمایندگان هم استانی و جایگاهش در مجلس، شایسته قدردانی است، هر چند نسل قبل او چنان رفتار کرده اند که این رفتارها شعاری شده است و اگر جوانی هم بخواهد صادقانه چنین کند متهم به ریاکاری یا پوپولیست بازی می شود.

برای این جوان دهه شصتی در ادامه راه آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم به این شفافیت، صراحت، پاسخگویی و مردمداری اش ادامه دهد تا سه نماینده دهه سی و چهل بوشهر هم؛ چنین شوند و چنان کنند، نمایندگانی که هنوز چرایی هم پیمانی برخی از آنان با لیدرهای تندروی طیف مقابل و شائبه مشارکت در سهام یک موسسه اعتباری متخلف را برای مردم روشن نکرده اند و بعید به نظر می رسد در هفتمین دهه عمرشان انرژی و انگیزه لازم برای چنین فعالیت های رسانه ای داشته باشند، مگر اینکه باز هم سودای پوشیدن ردای وکالت مردم داشته باشند و از دست رد پیشین مردم به سینه خود درس گرفته باشند.

این یادداشت اشاره ای بود به فعالیت های رسانه ای و پاسخگویی نماینده دشتستان؛ با امید که در عملکرد هم بتواند خدمات شایسته ای به موکلانش ارائه کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136663