کد خبر: 136657 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 11:12
معاون استاندار بوشهر:
اطلاع‌رسانی دقیق در مورد مرگ دانش‌آموز دیری انجام شود

اتحادخبر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اطلاع‌رسانی دقیق در مورد مرگ دانش‌آموز دیری انجام شود.

اتحادخبر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اطلاع‌رسانی دقیق در مورد مرگ دانش‌آموز دیری انجام شود.

اطلاع‌رسانی دقیق در مورد مرگ دانش‌آموز دیری انجام شود

به گزارش مهر، مجید خورشیدی صبح چهارشنبه در نشست بررسی موضوع فوت دانش‌آموز دیری اظهار داشت: برای حفاظت از گروه سنی کودک و خردسال باید توجه ویژه ای شود تا از آسیب‌هایی که متوجه آنان است جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: تأمین امنیت جانی و سلامت روانی کودکان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و هرگونه خطا در این زمینه قابل پذیرش نیست.

 

امنیت کودکان تأمین شود

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: مسئولیت وقوع هرگونه حادثه در زمینه کودکان و خردسالان را متوجه دستگاه‌های متولی دانست که باید امنیت این گروه سنی را در همه عرصه‌ها بیش از پیش تقویت و فراهم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اعلام نظر مسئولان در خصوص علت مرگ این دانش‌آموز برای افزایش اعتماد عمومی مردم گفت: باید توجه ویژه‌ای در پاسخگویی به افکار عمومی در ماجراهای گوناگون قبل از ایجاد شبهات شود چرا که اعتماد عمومی جامعه یک سرمایه مهم محسوب می‌شود و تقویت آن ضروری است.

 

سکوت در چنین حوادثی جایز نیست

 

خورشیدی، سکوت و عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف پیرامون حوادث این چنینی را سبب وارد شدن خدشه به اعتماد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پس از مرگ دانش آموز ۱۱ ساله در شهرستان دیر باید اطلاع رسانی دقیق انجام می‌شد تا از ایجاد تبعات و شبهات جلوگیری شود.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست می‌توان به نقش آموزش و پرورش، انجمن‌های اولیا و مربیان، بهزیستی و دستگاه‌های مددکاری دیگر در ایجاد محیطی امن و فارغ از آسیب برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136657