کد خبر: 136642 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 10:04
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
اهدای ۲۵ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی به استان بوشهر

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از اهدای ۲۵ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از اهدای ۲۵ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

اهدای ۲۵ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی به استان بوشهر

به گزارش مهر، سعید کشمیری صبح سه‌شنبه در حاشیه ارتباط ویدئوکنفرانسی اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) اظهار داشت: از طرف وزارت نفت ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های مناطق نفت‌خیز کشور اهدا شد که از این تعداد ۲۵ دستگاه به استان بوشهر رسیده است.

 

وی تصریح کرد: هشت میلیارد تومان اعتبار توسط شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی برای خرید تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

 

کشمیری گفت: با اختصاص این مبلغ، شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای تهیه و خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان بوشهر اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز و وزارت بهداشت افزود: در طول ۷ سال گذشته ۲۶ طرح بهداشتی و درمانی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز قرارگرفته است که ۱۷ طرح آن به بهره‌برداری رسیده و ۹ طرح آن در دست اقدام است.

 

نقش مؤثر صنایع استان در رفع مشکلات

 

کشمیری افزود: حوزه سلامت استان بوشهر از توجه به حل مشکلات تجهیزاتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نقش مؤثر صنایع استان در رفع این مشکلات استقبال نموده و تلاش‌های صورت گرفته خیرین و فعالان اقتصادی به ویژه در دوران مبارزه با کرونا را ارج می‌نهد.

 

وی تصریح کرد: تاکنون کمک‌های نقدی و تجهیزاتی قابل‌توجهی توسط شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی به بیمارستان‌های مختلف استان اختصاص‌یافته است که امیدواریم این روند تا رفع مشکلات باقی‌مانده و به منظور افزایش رضایتمندی مردم ادامه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: کمک‌های نقدی شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی برای پیش‌پرداخت دستگاه‌های اکسیژن ساز، وسایل و تجهیزات محافظتی از جمله مواد ضدعفونی‌کننده، گان، ماسک و سایر لوازم بهداشتی و محافظتی موردنیاز کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با نظارت شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی هزینه شده است.

 

کمک‌های نفت به مراکز درمانی

 

کشمیری تصریح کرد: ۲۵ دستگاه ونتیلاتور جدید نیز توسط وزارت نفت به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خریداری شده است که در چند روز آینده تحویل این مراکز خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه تنفس مصنوعی، اکسیژن ساز پرتابل، نبولایزر، پالس اکسی متر، مانیتور علائم حیاتی، ساکشن دو شیشه، تخت ICU، ونتیلاتور ثابت، دستگاه سونوگرافی، سل کانتر هماتولوژی، دستگاه اکسیژن ساز ۸ لیتری با دو خروجی، الکتروشوک، دستگاه تنفس مصنوعی، مانیتور مرکزی، دستگاه نوار قلب، دستگاه اتوکلاو، دستگاه اتوسکوپ و افتالمو سکوپ دیواری، ماموگرافی از جمله تجهیزاتی است که توسط شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی خریداری شده و در اختیار بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرارگرفته است.

این ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) در مراسمی با حضور وزیرنفت، وزیر بهداشت و استانداران بوشهر و خوزستان و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با سایر استان‌ها، از طرف وزارت نفت و با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان‌های ویژه کرونای شهرستان‌های نفت‌خیز استان‌های بوشهر، خوزستان، ایلام، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خراسان رضوی، به منظور خدمات‌رسانی بهتر به بیماران کرونایی، اهدا و اختصاص یافت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136642