کد خبر: 136640 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 09:55
طرح استاندارد سازی بازار در ۷۶۵۸ واحد صنفی بوشهر اجرایی شد

اتحادخبر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر  گفت: در یک سال گذشته طرح استانداردسازی بازارهای این استان در قالب بازرسی از هفت هزار و ۶۵۸ واحد صنفی این استان اجرایی شد.

اتحادخبر:  مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته طرح استانداردسازی بازارهای این استان در قالب بازرسی از هفت هزار و ۶۵۸ واحد صنفی این استان اجرایی شد.

طرح استاندارد سازی بازار در ۷۶۵۸ واحد صنفی بوشهر اجرایی شد

به گزارش ایرنا؛ محمد رحیم بهره‌‏مند افزود: از این شمار بازدید از واحدهای صنفی ۳۱۰ مورد نمونه‏‌برداری صورت گرفت و از مجموع نمونه‌بردای‌ها ۲۴۰ مورد آزمون انجام شده است.

 

وی بیان کرد: در آزمون‌‏های صورت گرفته ۳۷ مورد کالای غیراستاندارد مشاهده و از سطح بازار جمع آوری شد.

بهره‌‏مند ادامه داد: طرح استانداردسازی بازار در واقع یک طرح نظارتی بر واحدهای تولیدی است و با اجرا در تمام استان‎ها واحدهای تولیدی هر استان زیر ذره‏‌بین استاندارد قرار می‏‌گیرد.

 

وی یادآور شد: در سالی که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده یکی از شاخص‌‏های این مهم تولید با کیفیت و مطابق با الزام‎های استاندارد است که واحدهای تولیدی باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: در این راستا در یک سال گذشته ۵۳۴ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان بوشهر انجام شده و بیش از ۴۱ مورد پروانه استاندارد اجباری صادر و ۵۷ مورد تمدید پروانه استاندارد انجام شده است.

 

بهره‌مند گفت: در ۶ مورد نیز پروانه استاندارد تشویقی برای واحدهای تولیدی با کیفیت صادر شده است.

وی افزود: سیاست اداره کل استاندارد این است تا در کنار صادر کردن پروانه‎های استاندارد تشویقی و اجباری، پروانه استاندارد خوداظهاری نیز از سوی واحدهای تولیدی محقق شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136640