کد خبر: 136620 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 08:22
فرماندار دیر : موانع اجرای طرح پسماند برطرف شود

اتحادخبر:  فرماندار دیر گفت: یکی از مصوبات اصلی در شورای سلامت شهرستان طرح اجرای پسماند بوده است که مسئولان با همفکری همدیگر موانع اجرای این طرح را برطرف کنند.

اتحادخبر:  فرماندار دیر گفت: یکی از مصوبات اصلی در شورای سلامت شهرستان طرح اجرای پسماند بوده است که مسئولان با همفکری همدیگر موانع اجرای این طرح را برطرف کنند.

فرماندار دیر : موانع اجرای طرح  پسماند برطرف شود

به گزارش ایرنا؛ کریم علی حسنی روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر افزود: ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری ها و نماینده سمن ها نقاط اجرای این طرح را در شهرستان تعیین کنند.

 

وی گفت: اگر در راه اجرای این طرح موانعی وجود دارد با هماهنگی همدیگر و حمایت فرمانداری زمین های مورد نظر را مشخص و اگر معضل اساسی وجود ندارد ، زمین مورد نظر برای طرح را با تنظیم صورت جلسه به انجام برسانند.

 

فرماندار دیر در ارتباط با کود مرغی در کشاورزی و نگرانی شهروندان از بوی بد این کود افزود: جهاد کشاورزی، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان نسبت به آگاهی بخشی به کشاورزان در رابطه با نحوه استفاده و ممنوعیت های این کود اطلاع رسانی کرده و در صورت عدم همکاری کشاورزان پرونده تخلف به مقامات قضایی ارسال شود.

 

وی در رابطه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: سلامت مردم از هر چیز دیگر واجب است و همه باید اصول بهداشتی را در این شرایط سخت رعایت کنند و نظارت ها هم باید جدی تر شود.

 

فرماندار دیر یادآورشد: به متصدی جایگاه سوخت شرقی شهر دیر برای بار آخر تذکر داده شود که دلیل اینکه ماسک یا دستکش ندارد بررسی و در صورتی که توان مالی ندارد برای آن خریداری شود و الا اگر بهداشت را رعایت نکرد به دستگاه قضایی معرفی شود.

 

علی حسنی با توصیه به مسئولان در رعایت اصول بهداشتی در ادارات و بانک ها ، تاکید کرد: مسئولان باید خود در رعایت اصول بهداشت بویژه زدن ماسک در اداره و بانک پیشقدم باشند و درصورتی که در واحد صنفی، اداره و یا بانکی رعایت نشد در وقت بعدی تعطیل شود.

 

وی با تاکید بر انجام مصوبات شورای سلامت افزود: ادارات و دستگاههای عضو شورای سلامت باید مصوبات را اجرا کنند و شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی جلسه، مصوبات شورای سلامت را قبل از تشکیل جلسه بعدی پیگیری کند.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا هشت هزار بازدید از مکان های عمومی و صنوف انجام گرفته است و متاسفانه ۲۷ نفر هم بر اثر بیماری کرونا در شهرستان جان خود را از دست داده اند.

 

احمد آخوندی افزود: شهرستان دیر در وضعیت زرد قراردارد که این نمی تواند دلیلی بر سهل انگاری در رعایت اصول بهداشتی باشد.

وی گفت: با بررسی های انجام گرفته از ۷۵ اداره در شهرستان فقط ۴۶ اداره نسبت به اخذ کد رهگیری سلامت اقدام کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: دفن زباله های غیر بهداشتی و استفاده غیر اصولی از کودهای مرغی در کشاورزی شهروندان را آزرده کرده است که باید برای علاج آن راه حلی اندیشیده شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136620