کد خبر: 136607 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 07:54
مراسم پرچم در دهکده المپیک برگزار نخواهد شد
اتحادخبر: نشست سرپرستان کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صبح امروز بصورت وبینار با حضور سرپرستان وکشور‌های مختلف و بعضی از مدیران IOC و مدیران کمیته برگزاری بازی‌ها بصورت وبینار برگزار شد.

اتحادخبر: نشست سرپرستان کاروان اعزامی به بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو صبح امروز بصورت وبینار با حضور سرپرستان وکشورهای مختلف و بعضی از مدیران IOC و مدیران کمیته برگزاری بازیها بصورت وبینار برگزار شد.

 

به گزارش مهر؛ دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو در خصوص نشست آنلاین امروز ابراز داشت: وبینار هماهنگی امروز با حضور سرپرستان تمامی کشورهای شرکت کننده در بازی‌های المپیک توکیو از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه آغاز و تقریباً تا ساعت ۱۴ بطول انجامید که در آن علاوه بر مسئولین بخش‌های مختلف کمیته برگزاری بازی‌ها، مدیران بعضی از بخش‌های مختلف IOC نیز بصورت آنلاین حضور داشتند و پاسخگوی سئوالات بودند.

 

وی ادامه داد: در نشست امروز مروری شد بر مسائل مختلف بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که قرار است مرداد ماه سال آینده در توکیو برگزار شود که درباره تاریخ اعلام شده برای برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی تاکید و عنوان شد این تاریخ‌ها بر اعتبار خود باقی است همچنین در ارتباط با مسابقاتی که بعضی فدراسیون‌های بین المللی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی کشورها برگزار کردند عنوان گردید چون در زمان برگزاری بازی‌های المپیک با چنین شرایطی ممکن است مواجه باشند نکات کلیدی خوبی برای مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک و IOC داشت و می‌توان گفت تمرین خوبی برای آنها بود تا اگر تا آن موقع ویروس کرونا ادامه پیدا کرد چگونه بتوانند مسابقات را برگزار کنند.

 

سجادی خاطر نشان کرد: مسئولان برگزاری بازی‌ها اظهار داشتند که اگر تا شروع بازی‌های المپیک شرایط همین گونه باشد ۷۲ ساعت قبل از حرکت تیم‌های ورزشی کشورهای مختلف بسوی توکیو، آنها باید تست کرونا بدهند تا نتیجه منفی آنها مشخص شود.

 

وی گفت: مسئولان برگزاری بازی‌ها بر این نکته تاکید کردند که تمامی تجهیزات و سالن‌های ورزشی در زمان بازی‌های توکیو هر روز از نظر بهداشتی ضد عفونی خواهند شد اگر چه مسئولان برگزاری بازی‌ها عنوان داشتند امیدوارند واکسن کرونا تولید و در دسترس عمومی مردم جهان قرار گیرد ولی اگر کشورهایی نتوانستند در آن موقع واکسن کرونا را تهیه کنند از طریق IOC و همچنین کمیته برگزاری بازی‌ها در اختیار کاروان ورزشی آن کشورها قرار خواهد گرفت.

 

دکتر سجادی ضمن بیان این مطلب که مسئولان برگزاری بازی‌ها بارها بر عدم تغییر برنامه مسابقات مختلف در تاریخ مقرر تاکید داشتند ابراز داشت: همچنین در این وبینار عنوان شد ۱۰ روز قبل از افتتاحیه بازی‌ها، دهکده المپیک بصورت رسمی بازگشایی خواهد شد و روز بعد از افتتاحیه دهکده؛ تمامی اماکن تمرینی در اختیار تیم‌ها و ورزشکاران حاضر با برنامه از قبل تعیین شده، قرار خواهد گرفت. در وبینار امروز اطلاعاتی در خصوص نحوه ورود و خروج تیم‌ها، چگونگی ورود دارو و تجهیزات پزشکی تیم‌ها ارائه دادند.

 

سرپرست کاوران ورزشی کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ در خاتمه خاطر نشان کرد: یکی از نکات قابل توجه وبینار امروز این بود که مسئولان برگزاری بازی‌ها عنوان داشتند همچون ادوار گذشته دیگر مراسم پرچم که با حضور مسئولان تیم‌ها و کمیته برگزاری بازی‌ها در دهکده المپیک انجام می‌شد برگزار نمی‌شود و حضور تماشاگران در سالن مسابقات با شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بسیار محدود خواهد بود.

همچنین تاکید شد همه شرکت کنندگان موظف هستند در تمامی مکان‌های عمومی مانند فرودگاه، وسایل نقلیه، دهکده بازی‌ها، مکان‌های ورزشی و…از ماسک استفاده کنند.

ضمناً همه روزه کلیه مکان‌های دهکده ضدعفونی می‌شود.

کمیته برگزاری بازی‌ها آمادگی خود را یکبار دیگر برای برگزاری این المپیک اعلام کرد.

دراین نشست پیمان فخری، فرید فتاحیان و خانم فاطمه موسوی زاده نیز حضورداشتند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136607