کد خبر: 136596 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مهر 1399 - 11:30
۷۷۴ واحد صنفی استان بوشهر به‌دلیل رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد

اتحادخبر:  رئیس کمیته نظارت و بازرسی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: ۷۷۴ واحد صنفی این استان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

اتحادخبر:  رئیس کمیته نظارت و بازرسی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: ۷۷۴ واحد صنفی این استان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

774 واحد صنفی استان بوشهر به‌دلیل رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد

به گزارش  تسنیم ، عباس قلی‌پور صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا با اشاره به انجام بازرسی از 112هزار واحد صنفی و مکان‌های عمومی استان بوشهر اظهار داشت: بر این اساس 84.4 درصد این مکان‌ها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب ارزیابی شده است.

 

رئیس کمیته نظارت و بازرسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه مطلوبیت رعایت دستورالعمل بهداشتی نسبت به هفته گذشته 4 درصد افزایش یافته است گفت: از 95 هزار بازرسی انجام شده 17 هزار مکان معادل 15 درصد رعایت موارد بهداشتی در برابر ویروس کرونا نامطلوب گزارش شده است.

 

وی، از تشکیل پرونده‌های تخلف در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و بیان کرد: تاکنون 4 هزار و 754 پرونده در راستای رعایت نکردن  دستورات بهداشتی ستاد ملی کرونا تشکیل شده که  به 90 درصد آنها رسیدگی و مختومه شده است.

قلی‌پور با اشاره به پلمب شدن برخی مکان‌ها و واحدهای صنفی تصریح کرد: تاکنون  774 واحد صنفی این استان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

 

رئیس کمیته نظارت و بازرسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا استان بوشهر رعایت دستورالعمل‌ها در مقابله با کووید 19 را راضی کننده ندانست و بیان کرد:استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در  استان بوشهر بین 68 تا 97 درصد است که بیشترین مشکل در بخش داروخانه‌ها، مطب پزشکان و سواحل ازریابی شده است.

 

وی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در دفاتر پیشخوان دولت، خدمات قضایی، شماره گذاری و معاینه فنی خودروها را نگران کننده دانست و تاکید کرد: در بررسی آشپزخانه‌های صنعتی در منطقه پارس جنوبی از 73 مورد بازرسی 17 مورد اخطار داده شد که اگر رعایت نشود اعمال قانون و تعطیل می‌شود.

کمیته نظارت و بازرسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا استان بوشهر استفاده از ماسک را در ادارات 96 درصد، بانک‌ها 97 درصد، سواحل 60 درصد و صنوف و اماکن 89 درصد عنوان کرد.

 

قلی‌پور با تاکید بر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ سوگواری دهه آخر ماه صفر خاطرنشان کرد:رعایت پروتکل بهداشتی در اتوبوس‌های درون شهری نگران کننده است که باید هشدارهای لازم برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا داده شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136596