کد خبر: 136575 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 22 مهر 1399 - 20:49
توصیه‌های سلامتی برای دوره دورکاری

اتحادخبر :با ادامه همه گیری بیماری کووید-۱۹، شیوه دورکاری و عدم حضور فیزیکیِ کارکنان در محیط های اداری به عنوان یک راهکارِ موثر در بیشتر سازمان‌ها و ادارات در سراسر جهان بکار گرفته شده است.

اتحادخبر :با ادامه همه گیری بیماری کووید-۱۹، شیوه دورکاری و عدم حضور فیزیکیِ کارکنان در محیط های اداری به عنوان یک راهکارِ موثر در بیشتر سازمان‌ها و ادارات در سراسر جهان بکار گرفته شده است.

توصیه‌های سلامتی برای دوره دورکاری

به گزارش ایسنا، اگرچه در شرایط همه‌گیری، دورکاری می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد اما کار کردن در خانه برای مدت زمان طولانی ممکن است بر سلامت روان تاثیر بگذارد و بروز احساساتی مانند تنهایی (اگر تنها در خانه باشید)، حساسیت و تحریک‌پذیری، بی انگیزگی، عصبانیت، بیخوابی یا خواب بیش از حد، اضطراب و گاهی اوقات حتی افسردگی را در پی داشته باشد.

 

توصیه‌هایی برای بهبود و مدیریت سلامت جسم و روان در دوران همه گیری کووید-۱۹ و در شرایط دورکاری

به گزارش پایگاه اینترنتی "تایمز نو نیوز" برای حفظ تعادل مناسب بین کار و زندگی، اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از سلامت و آسایش خود انجام دهید:

 

- روال عادی زندگی را حفظ کنید.

- در ساعت مشخص و براساس عادت همیشگی خود بخوابید و از خواب بیدار شوید.

- فعالیت های صبحگاهی خود مانند ورزش را در صورت امکان (با رعایت مسائل بهداشتی) در فضای باز انجام دهید.

انجام حرکات ورزشی به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه در طول روز به طور قابل توجهی میزان اضطراب را کاهش می دهد و باعث تقویت اندورفین و سطح سروتونین در مغز می شود که به فرد کمک می کند احساس خوبی در طول روز داشته باشد.

- ترجیحا لباس محل کار یا رسمی‌تری در ساعات دورکاری به تن داشته باشید. این کار مخصوصا در زمان شرکت در جلسات مجازی مناسب است.

- در صورت امکان هنگام دورکاری فضای جداگانه‌ای غیر از تختخواب یا مبل راحتی را برای ساعات اداریِ مجازی تعیین کنید.

- بهتر است از صندلی اداری مناسب استفاده کنید که در حین کار و به مرور زمان آسیبی به ماهیچه‌های شانه، گردن و کمرتان وارد نشود.

- مرزی را بین ساعت کار و ساعت خانه تعیین کنید.

- اهداف و برنامه‌های روزانه خود را مشخص کنید.

- زمان را به درستی مدیریت کنید.

- زمان مشخصی را به استراحت اختصاص دهید.

- سعی کنید فشار وارد شده به چشم‌ها به دلیل کار با تجهیزات الکترونیکی همچون لپتاپ و کامپیوتر را کاهش دهید. با مطالعه در سایت‌های تخصصی می‌توانید راهنمایی‌های مفیدی در این خصوص کسب کنید.

- رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.

- به انجام سرگرمی و فراگیری مهارت‌های جدید بپردازید.

- با همکاران خود از طریق تماس تصویری یا صوتی ارتباط داشته باشید. همچنین ارتباطات خود با اعضای خانواده و دوستان را حتی‌الامکان به طریق مجازی حفظ کنید.

- از اختصاص وقت زیاد به کار کردن با اینترنت خودداری کنید و برای کار با شبکه های اجتماعی، محدودیت زمانی مشخص نمایید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136575