کد خبر: 136496 ، سرويس: طنز تلخند
تاريخ انتشار: 21 مهر 1399 - 12:00
طنز اختصاصی اتحاد خبر/جاروف
طنز/ قاعده عقل سلیم

اتحادخبر-میم پاسا:در دعوایِ هماهنگ کرونایی، دو نفر از سران محترم قوا ( که دست بر قضا، هر دو بزرگوار سر و صورتشان رنگیست) آن عزیزی که سن و سالش بیشتر بود و اندکی ريشش بلوبری تر! فرمودند خداوند به ما عقل داده و باید طبق دستور عقل به میانه سیل نرویم تا خدای نکرده اگر آب بیاید همه ما را آب نبرد. نامبرده آنروز روی عقل چنان مانور دادند که راسیونالیسم ها و..

میم پاسا:

در دعوایِ هماهنگ کرونایی، دو نفر از سران محترم قوا ( که دست بر قضا، هر دو بزرگوار سر و صورتشان رنگیست) آن عزیزی که سن و سالش بیشتر بود و اندکی ريشش بلوبری تر! فرمودند خداوند به ما عقل داده و باید طبق دستور عقل به میانه سیل نرویم تا خدای نکرده اگر آب بیاید همه ما را آب نبرد. نامبرده آنروز روی عقل چنان مانور دادند که راسیونالیسم ها و طرفداران مکتب اصالت عقل، گریپاژ کردند و چرخ دنده های گیربکس شان جام کرد. به ضرس قاطع رنه دکارت تا کنون برای تعریف عقل نتوانسته بود بدین‌گونه هنرنمایی کند.

 

همان عزیز با همان عقل سرشار از تدبیر و امید فرمودند که شش ماهه دوم سال وضعیتی بهتر از شش ماهه اول خواهیم داشت.


دل صاحب مرده ام می‌خواست این حرف را قبول کند ولی همان عقلی که رئیس قوه مبحثش را باز کردند،  اجازه نداد  حرفش را قبول کنم.

 

اول شک کردم ولی عقلِ گور به گور شده ام گفت : خاک بر سرت کنن! تجربه سه الی چهار ساله نشان داده اگر آقای رئیس جمهور حرفی بزند دقیقا بر عکس در می آید. عقلم همچنان می فرمود اگر نامبرده همینطور در کاخ ریاست جمهوری بنشیند و دستور دهد، تمام هزینه‌های کشور می بایست صرف زخم بستر  گردد و بدین ترتیب پولی باقی نمی ماند تا در دوران شش ماهه دوم  برای مردم هزینه شود. شک ندارم در این بی تحرکی، آن عزیزِ هزار رنگ، دارای مشکلات گوارشی شده و مرتب از قرص سی لاکس استفاده می کند. این معضل فقط در هیئت دولت نیست  و سایر دستگاه‌های اجرایی و مدیران عالی دولت در استان ها، از فقر تحرک و عوارض ناشی از کمبود تحرک  رنج می‌برند.

ای کاش مجلس محترم در راستای همان عقلی که رئیس جمهور فرمودند، مصوبه ای صادر می‌کردند به این عنوان که به دلیل گرفتگیِ لوله های فاضلاب، مدیران عالی و روسای دستگاه‌های اجرایی، حق استفاده از توالت های داخل ساختمان اداری را ندارند و می بایست کنار گیت ورودی، چند چشمه توالت سنتی و سرپایی تعبیه کنند تا حداقل مدیران محترم و گاهی محترمه، جهت قضای حاجت، آفتابی ببینند و مفصل های موجود در بدنشان آب بندی شود. آقای رئیس‌جمهور نیک می‌داند این  بهتر شدنِ شش ماهه دوم از روی عقل مبارکش نبود و بیشتر دلش میخواسته که وضعیت را از آنی که خودش بانی اش بود بهتر کند. مگر اینکه جناب شان و بقیه افراد تحت امورشان مصوبه ذکر شده مجلس را به صورت آزمایشی تا قبل از رسیدن زمستان اجرا کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136496