کد خبر: 136257 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 مهر 1399 - 17:30
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛
عملیات اجرایی پروژه بوستان روستای قلعه سفید دشتستان آغاز شد/ تصاویر

اتحاد خبر: پروژه بوستان روستای قلعه سفید دشتستان در قالب سه فاز که دو فاز آن ظرف مدت ۱۳ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال اجرایی می شود. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، عملیات اجرایی پروژه بوستان روستای قلعه سفید دشتستان روز سه شنبه در آئینی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در این روستا آغاز شد...

اتحاد خبر- ساناز دانشگر: پروژه بوستان روستای قلعه سفید دشتستان در قالب سه فاز که دو فاز آن ظرف مدت ۱۳ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال اجرایی می شود.

به گزارش اتحاد خبر، عملیات اجرایی پروژه بوستان روستای قلعه سفید دشتستان روز سه شنبه در آئینی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در این روستا آغاز شد.



فرماندار دشتستان روز سه شنبه ضمن گرامیداشت ۱۵ مهر ماه روز ملی روستاییان و عشایر اظهار کرد: امروز در روستای قلعه سفید شهرستان دشتستان یکی از پروژه های مهم و کلیدی در حوزه تقویت زیرساخت روستایی عملیات اجرایی آن شد.

فتح الله نوروزی بیان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید در دشتستان ۱۱۱ بوستان امید در حوزه شهرستان آغاز شد که تعدادی از آن ها تکمیل شده و تعدادی دیگر در حال تکمیل است.

وی افزود: از این تعداد ۸۶ بوستان امید و بقیه هم روستاهایی بودند که از نظر جمعیتی کم اما وسایل و تجهیزات تفریحی را در آن روستاها قرار دادیم تا کودکان بتوانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه شهرستان دشتستان ۹۱ روستای دارای دهیاری دارد عنوان کرد: تعهد، مسئولیت پذیری، صداقت و انگیزه کار در مردم روستاهای دشتستان به خوبی مشاهده می شود که این نکات برجسته در حوزه روستایی است.



وی تصریح کرد: روستانشینان در چرخه تولید نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و ما موظف هستیم ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها را شناسایی و روحیه کارآفرینی روستاییان را تقویت کنیم.

فرماندار دشتستان گفت: در دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در راستای تقویت زیرساخت های حوزه روستایی به دهیاری های روستاهای شهرستان اختصاص یافت که در این راستا اقدامات ارزنده ای را انجام داده اند.

نوروزی یادآور شد: امروز به مناسبت روز ملی روستاییان و عشایر در شهرستان دشتستان پنج پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی ادامه داد: نگاه مان به تقویت زیرساخت های حوزه روستایی است و امید است در ادامه مسیر در همین راستا گام های زیادی برداشت می شود چرا که معتقدم مردم روستا شایسته خدمت، تکریم و احترام هستند.

روستاییان و عشایر نقش مهمی در تولید دارند

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ۱۵ مهر روز ملی روستاییان و عشایر بیان کرد: انتظار می رود با همراهی همه مسئولین در بخش های مختلف طبق زمان بندی که پیش بینی شده پروژه به بهره برداری برسد.



ابراهیم رضایی تصریح کرد: روستاییان و عشایر نقشی مهم و اساسی در تولید دارند و باید با توسعه ‌زیرساخت‌ ها شرایط را برای جهش تولید در این مناطق فراهم کنیم.

احداث این بوستان، خواسته چند ساله مردم روستای قلعه سفید بود

مدیرکل روستایی استانداری بوشهر گفت: بوستان قلعه سفید یکی از خواسته های چند ساله مردم این روستا بوده و انشاالله بتوانیم به زودی شاهد بهره برداری از این بوستان باشیم.



فاطمه دهقانی اظهار کرد: از نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی انتظار است با جذب اعتبارات ملی زمینه توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر فازهای بعدی این پارک را فراهم کند.

وی افزود: همچنین از فرماندار دشتستان انتظار می رود از اعتبارات شورای برنامه ریزی اعتبارات دیگری در اختیار دهیاری ها قرار دهند تا در زمان بندی پیش بینی شده شاهد بهره برداری از این پارک باشیم.

اجرای این پروژه، بهبود بخشیدن به چشم انداز ورودی شمال شرقی استان بوشهر

دهیار روستای قلعه سفید دشتستان اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع که در طرح هادی نیز به همین منظور دیده شده از محل اعتبارات داخلی دهیاری با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال به مدت ۱۳ ماه اجرا خواهد شد.



اسحاق محمد صالحی با اشاره به اینکه این پروژه شامل سه فاز است که فاز یک و دو آن در دست اجرا خواهد بود خاطر نشان کرد: عملیات پروژه در فاز یک و دو شامل

عملیات خاکی:۲۹۵ متر مکعب.
دیوارسازی سنگی:۱۲۵۰ مترمکعب.
بتن ریزی:۳۰۰ مترمکعب.
آجر کاری:۵۵۵ متر مکعب.
اجرای جدول بتنی: ۷۲ متر مکعب.
کف سازی باسنگ لایه ای تخته ای:۱۳۷۰ متر مربع.
کف سازی واش بتن:۱۵۷۰ متر مربع.
کف سازی دکوتن:۲۲۳۵ متر مربع.
اندود کاری سیمانی:۱۲۶۵ متر مربع.
اجرای سنگ پلاک:۱۲۰۰مترمربع
نماز خانه:۳۲ متر مربع.
سرویس بهداشتی: ۸ حلقه

وی افزود: اجرای این پروژه خدمتی شایسته به اهالی روستای قلعه سفید و همچنین در بهبود بخشیدن به چشم انداز ورودی شمال شرقی استان بوشهر تاثیرگذار است که دهیاری و شورای اسلامی روستای قلعه سفید با تمام وجود تلاش میکند این ورودی استان چشم نواز شود و از مسئولین استان انتظار دارد به این پروژه نه به یک پروژه بوستان روستایی بلکه به عنوان یک پروژه استانی توجه ویژه داشته باشند.

دهیار روستای قلعه سفید در پایان از دست اندرکاران و حامیان پروژه، مدیر کل دفتر روستایی، مدیر کل دفتر فنی استانداری بوشهر، فرماندار دشتستان، بخشدار مرکزی دشتستان و مسئول عمرانی بخشداری وشورای اسلامی روستا تشکر کرد.

 

 

 

 







































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136257