کد خبر: 136245 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 15 مهر 1399 - 10:43
برگزاری مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت در نقاط محروم شیراز

اتحادخبر:  معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی ویژه دختران دانش‌آموز مناطق محروم شیراز، به شکل مجازی در حال اجرا است.

اتحادخبر:  معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی ویژه دختران دانش‌آموز مناطق محروم شیراز، به شکل مجازی در حال اجرا است.

برگزاری مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت در نقاط محروم شیراز

به گزارش ایسنا؛ بتول معلم با بیان اینکه مدرسه خلاقیت ویژه دختران و از ۹ مهر آغاز به کار کرده است، هدف از این برنامه را ایجاد عدالت آموزشی و شهری دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت بنیاد ملی نخبگان، آموزش و پرورش استان فارس و مجمع خیرین نخبه پرور شیراز اجرایی شده است.

 

به گزارش دریافتی ایسنا، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: فعالیت مدارس  فصلی خلاقیت تاکنون در مرحله شناسایی استعدادها و فعالیت گروهی بوده است.  بدین ترتیب که پس از پایش‌ کودکان ونوجوانان در مراحل مختلف، آنان با عنوان سفیران شهرداری شیراز و بنیاد نخبگان فارس در شهر شیراز و محلات خود منصوب می‌شوند و تحت حمایت مجمع خیرین نخبه‌پرور قرار می‌گیرند.

 

معلم خاطرنشان کرد: این مدارس از پاییز سال ۹۸ آغاز بکار کرده  و ۷۲ نوجوان مستعد مناطق کمتر برخوردار شیراز طی آزمون و سنجش در مدارس نواحی ۳ و ۴ شناسایی شدند وبدین‌ترتیب پس از شرکت در کلاس‌های دوره‌ای مدارس فصلی و انجام آزمون‌های مختلف عملی در بازه زمانی یکسال گذشته، اکنون ۵۵ نفر به مرحله دوم راه یافته‌اند و آموزش‌های لازم برای رسیدن به مرحله نخبگی را طی می‌کنند.

 

او افزود: مسئولیت اجتماعی شهرداری حمایت مادی ومعنوی از نخبگان و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای آنان است و این دانش‌آموزان مستعد تا پایان اسفندماه امسال، باشرکت در مدارس فصلی خلاقیت می‌توانند از امکاناتی که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، بهره‌مند شوند.

معلم حاصل فعالیت مدرسه‌ فصلی خلاقیت را پرورش انسان‌هایی دانست که از مهارت‌های گوناگون اجتماعی و فردی برخوردارند و می‌توانند برای شهر و محله خود انسانی مفید باشند.

 

این مقام مسئول سرفصل دروس آموزشی دردوره‌ دوم مدرسه فصلی را انضباط شخصی، تکنیک خلاقیت، حل مسأله، روش ارائه علمی، کارگروهی و تیمی، نگرش پژوهشی در علوم انسانی، هدایت تحصیلی، نگرش پژوهشی درفنی و مهندسی و نگرش ادبی بر شمرد.

 

معلم خاطرنشان کرد: این فراد در افق بلندمدت به عنوان سفیران و شهریاران اجتماعی شهرداری شیراز و بنیاد ملی نخبگان فارس در محلات فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با پرورش نوجوانان و کودکانی توانمند اجتماعی و فعال در مقیاس محله بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی محلات را ارتقاء بخشیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136245