کد خبر: 136059 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 12 مهر 1399 - 11:31
معاون توزیع برق شیراز:
اجرای صد درصدی تعویض کابل‌های برق شیراز تا پایان سال

اتحادخبر:  معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طرح تعویض کابل‌های مسی شبکه توزیع برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت از سال ۹۰ آغاز شده و تا پایان امسال کامل خواهد شد.

اتحادخبر:  معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طرح تعویض کابل‌های مسی شبکه توزیع برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت از سال ۹۰ آغاز شده و تا پایان امسال کامل خواهد شد.

اجرای صد درصدی تعویض کابل‌های برق شیراز تا پایان سال

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا سلاحی شنبه ۱۲ مهر در جمع خبرنگاران گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز در زمینه اجرای طرح تعویض کابل‌های مسی و ایجاد شبکه‌ی کابل خود نگهدار، در سطح کشور به عنوان شرکت پیشرو و پیشران محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طی ۹ سال گذشته از آغاز اجرای این طرح، شاهد برآیند و تاثیرات مثبت استفاده از کابل خودنگهدار به جای کابل مسی بوده‌ایم، گفت: همین تاثیرات مثبت منجر به عطف توجه دیگر شرکت‌های توزیع برق کشور به لزوم اجرای این طرح شده است.

 

سلاحی گفت: اجرای طرح تعویض شبکه کابل‌های مسی با خودنگهدار، منجر به بازسازی کامل شبکه فشار ضعیف، کاهش تلفات و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، حذف نقاط دارای ضعف ولتاژ فشار ضعیف و اصلاح  پایه‌های فرسوده و افزایش ایمنی شهروندان، شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه اجرای طرح تعویض کابل‌های مسی، در کل حوزه عملیاتی این شرکت اجرایی شده است، گفت: کاهش قابل توجه سرقت کابل، یکی از مهمترین تاثیرات این اقدام بوده است.

 

سلاحی، نوسازی شبکه، ارتقا کیفی خدمات رسانی و کاهش تلفات انرژی برق را از دیگر مزایای قابل بیان اجرای طرح کابل‌های خودنگهدار در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز دانست.

 

او خاطرنشان کرد: اجرای طرح تعویض کابل‌های مسی بستر بهسازی کل شبکه فشار ضعیف را فراهم کرد به شکلی که بیش از ۶۱۵۰ هزار پایه آسیب دیده یا فرسوده شبکه تعویض و سایر تجهیزات نیز متناسب سازی و بعضا نوسازی و تعویض شد.

 

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

 

سلاحی با بیان اینکه هر اقدام فنی، در کنار مزایا، با معایبی هم همراه است، گفت: مزایای اجرای طرح تعویض کابل‌های مسی به خودنگهدار نسبت به معایب این طرح، بسیار گسترده و تاثیرگذار بوده و اجرای آن را تایید می‌کند.

 

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تاکنون این طرح حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال، کامل خواهد شد، گفت: امکان به اشتراک گذاشتن تجارب کسب شده از سوی متخصصان و مهندسان توزیع برق شیراز وجود دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136059