کد خبر: 136056 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 12 مهر 1399 - 11:25
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس:
افزایش متکدی در شیراز ثابت نشده است

اتحادخبر:  معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با تاکید بر اینکه باید کمک‌های مردمی به کودکان کار و خیابانی هدفمند شود، گفت: افزایش متکدیان و رشد تکدی گری در شیراز ثابت نشده است.

اتحادخبر:  معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با تاکید بر اینکه باید کمک‌های مردمی به کودکان کار و خیابانی هدفمند شود، گفت: افزایش متکدیان و رشد تکدی گری در شیراز ثابت نشده است.

افزایش متکدی در شیراز ثابت نشده است

به گزارش ایسنا؛ معصومه فروتن  بیان کرد: براساس آمار سال گذشته، ٨٠ درصد از کودکان کار و خیابانی در شیراز را اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی تشکیل داده‌اند.

او ادامه داد: جلسات متعددی با امور اتباع برای ساماندهی این کودکان برگزار و تلاش شد تا کودکانی که سکونت مجاز دارند و دارای هویت هستند، شناسایی شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه بیشتر والدین این کودکان تعهدی نسبت به فرزند خود ندارند، گفت: باید فکری به حال این نوع والدین کرد.

 

فروتن خاطرنشان کرد: از آنجا که ٨٠ درصد از کودکان کار و خیابانی را اتباع بیگانه در شیراز تشکیل داده‌اند باید توجه کرد که ممکن است این فرهنگ بین جوامع ایرانی نفوذ پیدا کند.

 

او با بیان اینکه این آمار گویای این ادعاست که هنوز ایرانی‌ها نپذیرفته‌اند که فرزندان آنها سرچهارراه کار کنند، گفت: طی ماه‌های اخیر تلاش شده تا با بسته‌های حمایتی، برگزاری دوره‌های آموزش‌، شناسایی و جذب در مراکز ارائه خدمات به کودکان، پیگیری تحصیل و ...نسبت به ساماندهی آنها کمک شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، جمع آوری این کودکان مانند گذشته نبود و به همین دلیل حضور کودکان کار و خیابانی مشهودتر است، البته این مسئله را نباید نادیده گرفت که برخی والدین شغل خود را به دلیل کرونا از دست داده‌اند و این موضوع باعث شده تا تعداد بیشتری از این نوع کودکان در خیابان حضور پیدا کنند.

 

فروتن با طرح این هشدار که کرونا نه تنها این کودکان که جامعه را هم تهدید می‌کند، از مردم خواست تا کمک‌های خود را مستقیما به این کودکان ندهند چون مشخص نیست در چه راهی و به چه شکلی هزینه می‌شود.

او خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد کمک به این کودکان دارند، از طریق خیریه‌ها و ان جی اوها با نظارت مددکاری اقدام کنند تا از ورود آنها به خیابان جلوگیری شود.

 

فروتن گفت: وقتی بچه‌ها را جمع آوری می‌کنیم ابتدا باید از آنان تست کرونا گرفت و کار مرحله به مرحله پیش بُرد؛ بنابراین امکان جمع‌آوری آنی همه‌ی کودکان وجود ندارد، به همین دلیل شاید محیط امنی ایجاد و منجر به افزایش تعداد آنها در شهر شده باشد.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس ادامه داد: باید توجه داشت که راحت‌ترین راه امرار معاش برخی از کسانیکه به دلیل شرایط کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند، به کارگرفتن کودکانشان برای فروشندگی سر چهارراه‌ها باشد؛ البته این کار به نوعی کودک آزاری تلقی می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136056