کد خبر: 136014 ، سرويس: روی خط مدیر مسئول
تاريخ انتشار: 12 مهر 1399 - 08:06
روی خط مدیر مسئول
به بهانه شماره ۱۱۱۱ اتحاد جنوب

اتحادخبر-اکبر صابری: وقتی اولین شماره اتحاد جنوب اسفند ۱۳۷۷ منتشر شد با خود میگفتم میشود ما روزی ۳ رقمی بشیم؟ و اکنون شماره 1111 اتحاد جنوب پیشکش حضور مردم شریف می شود.. در این مسیر البته سختی ها و مشکلات عدیده ای بوده است که به لطف خداوند از آنها گذر کرده ایم.. اما آنچه مایه تاسف است تنگ نظری ها و رقابت های غیر حرفه ای و بدور از اخلاق...

اکبر صابری:

وقتی اولین شماره اتحاد جنوب اسفند ۱۳۷۷ منتشر شد با خود میگفتم میشود ما روزی ۳ رقمی بشیم و به شماره ۱۰۰ برسیم؟

سخت بود ولی به همت دوستان فرهیخته و اهل قلم دشتستان در سال اول و دوستانی از اقصی نقاط استان بوشهر در سال های بعد این مهم اتفاق افتاد. شماره های ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۳۰۰ و.... پشت سر گذاشته شد تا اکنون که در بیست و دومین سال انتشار بدون وقفه، اتحاد جنوب به شماره  ۱۱۱۱ رسیده است.

برای چاپ و انتشار این هزار و صد و یازده شماره، صدها نفر به نحوی با اتحاد جنوب همکاری داشته اند.

آثار بیش از یکهزار نفر در اتحاد جنوب طی این ۲۲ سال منتشر شده است. از خبرِ خبرنگاران تا تحلیل و یادداشت و مقاله نویسندگان، از گزارش های خبری تا اخبار ورزشی، از گفتگو با فعالان مدنی و اجتماعی تا گفتگو با پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی...

اکنون این نشریه با صفحات ویژه ای که به ندرت در نشریات استانی دیده می شود پویا و فعال بازتاب نظرات و صدای مردم است.

صفحه اختصاصی طنز جاروف که مشکلات و مسائل مردم و جامعه را هر هفته و با زبان طنز بازتاب می دهد.

صفحه شعر و ادب که یک هفته در میان طی ۲۲ سال گذشته به انتشار اشعار شاعران و نقدهای ادبی آنها مفتخر است.

صفحه ادبیات داستانی که حدود یکسال و نیم است با نگاه تخصصی به انتشار آثار داستان نویسان استان و بویژه دشتستان و نقدهای آنها می پردازد.

صفحه ادبیات حماسی که هر ماه یکبار به معرفی تاریخ گهربار ادبیات حماسی ایران می پردازد و نسل جدید را با افتخارات گذشته ادبی نیاکان خود آشنا می سازد.

صفحه ورزشی که طی ۲۲ سال گذشته همواره و هر هفته منتشر می شود و تلاش دارد مشوق ورزشکاران استان و شهرستان باشد.

ستون‌ های تخصصی مشاوره، تغذیه، روان شناسی، حقوقی و.... از جمله دیگر مطالب پرمغز و قابل استفاده برای مخاطبان اتحاد جنوب است که هر هفته یا یکهفته در میان منتشر می شود.

ویژه نامه های نوروزی اتحاد که ۱۳ سال است مرتب به شکل فاخری منتشر می شود و هر سال به معرفی یکی از مشاهیر و مفاخر دشتستان می پردازد. این ویژه نامه اکنون یک برند شناخته شده است که از ماهها قبل از انتشار مردم منتظر آن هستند و بعضی ها از ماهها قبل گزینه مناسب هر سال را پیشنهاد می دهند.

به روز نگه داشتن اطلاع رسانی در قالب پایگاه خبری تحلیلی اتحاد جنوب و بعدها اتحاد خبر کار بزرگ دیگری بود که از سال ۸۵ به انجام رسید و اکنون این پایگاه خبری یکی از قدیمی ترین و فعال ترین سایت های استان است.
سایت اتحاد خبر در سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ تنها پایگاه خبری استان بوشهر بود که دارای ضریب کیفی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

علاوه بر افتخارات یاد شده، اخيرا در جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر نیز، اتحاد جنوب تنها نشریه دشتستانی بود که حایز چند رتبه برگزیده شد.  

همه اینها البته به دست دهها نویسنده خوش فکر و اهل قلم این دیار به منصه ظهور و بروز رسیده و می رسد که وجود فرد فرد آنها مایه فخر و مباهات اینجانب به عنوان میزبان این عزیزان در این کار بزرگ فرهنگی می باشد.

در این مسیر البته سختی ها و مشکلات عدیده ای بوده است که به لطف خداوند از آنها گذر کرده ایم.

اما آنچه مایه تاسف است تنگ نظری ها و حسادت هایی است که گاه و بیگاه ما را آزار داده است. گرچه هیچوقت حتی به روی شان نیاورده و در حد یک جمله هم پاسخی به آنها داده نشده ولی حقیقتا حسادت و تنگ نظری و رقابت های غیر حرفه ای و بدور از اخلاق است که در افراد وامانده از رقابت سالم دیده می شود و اصلا زیبنده اهل قلم و فرهنگ نیست.

در آستانه شماره ۱۰۰۰ اتحاد جنوب که در استان بوشهر یک حد نصاب بود و اولین نشریه استان بودیم که به این شماره می رسیدیم برخی در فضای مجازی علیه اتحاد و مراسم جشن هزارگان اتحاد جوسازی کردند و رسانه دیگری دقیقا در همان ایام اقدام به انتشار مصاحبه خلاف واقعی علیه اتحاد جنوب کرد تا این افتخار بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 اخیرا نیز بعضی ها همواره به تهمت و تخریب ما را نواخته اند و اخیرا شخصی تیغ این تهمت و افتراها را تیزتر کرده اما از آنجایی که به عدل الهی معتقدم، تردیدی ندارم روزی شاید در همین دنیا حق ما را بستاند و ایشان را متوجه اشتباهش کند.

بگذریم... خدا شاهد و گواه است همیشه برای آنها که برای ما بد خواستند و سعی کردند به هر شکل ممکن ضربه ای به ما بزنند خیر و خوبی آرزو کردیم. آنها را احترام کردیم و اگر کمکی از دست مان برآمده دریغ نداشتیم. اکنون نیز آرزو میکنم فضای همدلی و دوستی جایگزین برخی حسادت های حقیرانه شود و برای آنچه حق و حقوق مردم و مخاطبان ما هستند تلاش نماییم.

۳۰ سال کار خبرنگاری و رسانه ای به من آموخت که نباید از ابزار قلم برای منکوب کردن و تخريب دیگران استفاده کرد. قلم حرمت دارد. حرمت شخصیت دیگران چه مسئولین باشند و چه اقشار مختلف مردم، باید با احتیاط و مستند قلم زد. رسانه محل عقده گشایی و بازی با آبرو و شخصیت دیگران نیست.

در آخر وظیفه خود می دانم از همه همکاران رسمی و تمام وقت و همکاران پاره وقت و افتخاری و نویسندگان و تحریریه و دبیران صفحه های اتحاد و همکاران شان صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری نمایم. اتحاد جنوب با همت آنها ۲۲ سال دوام آورده و بی وقفه منتشر شده است. قدردان همراهي و همدلی  و قلم های ارزشمند شما هستم.



*صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/136014