کد خبر: 135984 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 10 مهر 1399 - 10:11
رئیس کل دادگستری استان فارس:
شناسایی ۲۸۶ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در فارس

اتحادخبر:  رئیس کل دادگستری استان فارس از شناسایی ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در این استان خبر داد و تاکید کرد که اولویت احیا، با واحدهای تولیدی توقیف شده از سوی بانک‌ها است.

اتحادخبر:  رئیس کل دادگستری استان فارس از شناسایی ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در این استان خبر داد و تاکید کرد که اولویت احیا، با واحدهای تولیدی توقیف شده از سوی بانک‌ها است.

شناسایی ۲۸۶ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در فارس

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در چهارمین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس بر اجرای دقیق و محور قرار گرفتن رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور موضوع محاسبه سود بانکی بر مبنای نرخ مصوب بانک مرکزی در راستای  جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی و تحقق شعار سال تأکید کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی کنونی که وضعیت معیشتی مردم تحت تأثیر تحریم های ظالمانه قرار گرفته است، همه مسئولین باید با تمام توان پای کار باشند، گفت: در حال حاضر ۲۸۶ کارگاه و واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان شناسایی شده که راه‌اندازی و احیاء و همچنین رساندن هر کدام از این واحدها به ظرفیت کامل هدف اصلی این ستاد و مسئولین مرتبط است.

 

وی با بیان اینکه از کار افتادن هر واحد در شرایط کنونی جنگ اقتصادی به منزله از پا افتادن ادوات و امکانات جنگی در میدان نبرد است، گفت: همه باید همت کنند تا چرخه تولید در شرایط کنونی متوقف نشود.

 

رئیس شورای قضایی استان بر مبنا قرار گرفتن نظریه کارشناسی در پرونده‌های بانکی تأکید و اضافه کرد: دیدگاه‌های کارشناسی خبرگان بانکی در جایگاه خود به‌خصوص در جلوگیری از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی و حل اختلاف بین خواهان و بانک‌ها راهگشا خواهد بود اما آنچه مبنای کار در رسیدگی به پرونده‌های قضایی است نظریه کارشناسان رسمی خواهد بود.

 

موسوی با بیان اینکه سیستم بانکی نیز دغدغه تولید را دارد، گفت: خدمات بانکی در بستر  قانونی خود باید حمایت از تولید را محور قرار دهند و به هیچ عنوان نمی توان انتظار اقدام فرا قانونی از مجموعه بانک‌ها را داشت.

 

وی در اولویت قرار گرفتن بررسی وضعیت و رفع مشکلات ۲۵ واحد تولیدی توقیف شده توسط بانک‌های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: یک کارگروه ویژه روند راه‌اندازی و کمک به این واحدها را نظارت کرده و گزارش مرحله ای اقدامات به ستاد ارائه دهد.

 

معاون قضایی دادگستری و دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس نیز گفت: امروز مسئله اقتصادی یکی از مسایل مهم جامعه است. 

کوروش زارعی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی نظیر کمبود مواد اولیه، مسایل دارایی، مالیات و تامین اجتماعی روبرو شده‌اند و با سختی‌های فراوان در حال فعالیتند، گفت: یکی از مسایل مهمی که واحدهای تولیدی با آن روبر است مسئله بانک‌هاست به طوری که به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی با بانک تعدادی از واحدها به سمت تعطیلی کشیده شده است.

 

زارعی خاطرنشان کرد: هر یک از ما در این شرایط سخت فعلی باید حمایت کنیم تا چرخ تولید با جهش بیشتری به حرکت در آید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135984