کد خبر: 135970 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مهر 1399 - 09:26
به خاطر شرایط کرونا؛
عزاداری اربعین و دهه آخر صفر در بوشهر به صورت سنتی برگزار نمی‌شود

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: عزاداری اربعین و دهه آخر صفر در استان بوشهر به صورت سنتی برگزار نمی‌شود.

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: عزاداری اربعین و دهه آخر صفر در استان بوشهر به صورت سنتی برگزار نمی‌شود.

عزاداری اربعین و دهه آخر صفر در بوشهر به صورت سنتی برگزار نمی‌شود

به گزارش مهر، عبدالکریم گراوند ظهر چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: توسعه خدمات الکترونیک برای خرید کالا و اقلام مورد نیاز در استان در شرایط کرونایی ضروری است.

 

وی بر تشدید نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مورد بیماری کرونا است که از همه مردم استان در بخش‌های مختلف انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

گراوند با اشاره به موج سوم کرونا در کشور و استان از مردم استان بوشهر خواست همچنان ضمن استفاده از ماسک، پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

استاندار بوشهر گفت: هیچ واکسنی برای کرونا تجویز نشده و تنها راه مقابله با این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

گراوند در مورد آئین‌های دهه آخر صفر و اربعین حسینی بیان داشت: مبنای برگزاری آئین‌های عزاداری همان دستورالعمل‌های ویژه دهه اول محرم است و آئین‌های عزاداری اربعین و دهه آخر صفر به صورت سنتی برگزار نخواهد شد و باید از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده کرد.

 

وی در مورد فعالیت مهدکودک‌ها افزود: با توجه به گزارش اداره کل بهزیستی در مورد فعالیت مهدهای کودک، مهدهای کودک در استان با رعایت دستورالعمل و نظارت مستمر می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

گراوند در مورد پیاده‌روی ولایت به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در مناطق مختلف استان بوشهر گفت: با توجه به گزارش‌های مختلف در مورد وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های مختلف استان از جمله دشتستان، امسال پیاده‌روی ولایت در دشتستان و سایر نقاط استان برگزار نخواهد شد.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا، نسبت به پلمپ واحدهای صنفی عرضه کننده قلیان، اقدام کنند.

استاندار بوشهر در مورد مراسم‌های عروسی پس از ماه صفر گفت: برای این موضوع باید چارچوبی مشخص شود تا دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عروسی با جدید نظارت و رعایت شود.

 

گراوند با بیان اینکه ادارات حق ارائه خدمت به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ندارند، تصریح کرد: ادارات استان همکاری لازم با کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، جانبازان شیمیایی و مادران کودکانی که مشکلات جسمی دارند، در زمینه استفاده از ظرفیت دورکاری داشته باشند.

وی افزود: آشپزخانه‌های صنعتی فعال در مناطق نفت و گازی و پارس جنوبی در صورت عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی، به مدت ۲ هفته پلمب شوند و فرمانداران این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار بوشهر در مورد نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سواحل و تفریحگاه‌ها گفت: در این زمینه حوزه اجتماعی و شهری استاندار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد سلامت، گروه‌های مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سواحل و تفریح‌گاه‌ها تشکیل دهند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135970