کد خبر: 135634 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 مهر 1399 - 08:34
کمبود سیلندر گاز در پایتخت انرژی بوشهری‌ها را کلافه کرد

اتحاد خبر : کمبود سیلندر گاز در بوشهر به عنوان استانی که لقب پایتخت انرژی را به خود گرفته منجر به نارضایتی شدید شهروندان این استان شده است.به گزارش اتحاد خبر، ضریب پوشش گاز در استان بوشهر در چند سال گذشته رشد شتابانی به خود گرفته تا جایی که اکنون ضریب پوشش گاز در شهرها و روستاها به ترتیب به ۹۹ و ۹۸ درصد رسیده است.تعداد کل مشترکان گاز در...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: کمبود سیلندر گاز در بوشهر به عنوان استانی که لقب پایتخت انرژی را به خود گرفته منجر به نارضایتی شدید شهروندان این استان شده است.

به گزارش اتحاد خبر، ضریب پوشش گاز در استان بوشهر در چند سال گذشته رشد شتابانی به خود گرفته تا جایی که اکنون ضریب پوشش گاز در شهرها و روستاها به ترتیب به ۹۹ و ۹۸ درصد رسیده است.

تعداد کل مشترکان گاز در استان بوشهر هم اکنون ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ مورد است که از این تعداد، ۲۱۱ هزار و ۹۳۰ مشترک در بخش خانگی، ۲ هزار و ۷۸۷ مشترک در بخش تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک در بخش صنعتی است.

باوجود اینکه استان بوشهر با تولید بیشترین میزان گاز کشور لقب پایتخت انرژی را به خود اختصاص داده کمبود سیلندرهای گاز باعث ایجاد اخلال در زندگی روزمره و نارضایتی مردم شده که خواستار رفع هر چه سریع تر این معضل هستند.

باتوجه به اینکه گازرسانی به بیشترین نقاط استان بوشهر انجام شده اما افراد نیازمندی در شهرها و روستاها هستند که توان پرداخت هزینه‌ نصب انشعاب گاز را ندارند و از این رو برای استفاده روزانه از سیلندر گاز استفاده می کنند.



استان بوشهر بیش از ۷۰ درصد گاز کشور را تولید می کند که با این وجود درصد قابل توجهی از شهرنشینان و روستاییان این استان از انشعاب گاز برخوردار نیستند که در این راستا رو به استفاده از سیلندرهای گاز می آورند و هر چند وقت یکبار با کمبود سیلندرهای گاز در این استان مواجه می شوند.


اینطور که مشخص است به دلیل هزینه بالای انشعاب گاز برخی از روستاییان و حتی شهرنشینان قادر به گرفتن انشعاب نبوده و بنظر می رسد در این زمینه مسئولین باید تدبیر ویژه ای بیاندیشند یا اینکه سیلندر ماهیانه مورد نظر آنها را به صورت کافی تامین کنند.

یکی از اهالی روستاهای دشتستان در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر که از کمبود گاز رنج می برد در این باره می گوید: خانه مان انشعاب گاز ندارد و برای تهیه سیلندر گاز بیشتر اوقات با مشکل مواجه می شویم‌.

احمد کرمی ادامه می دهد: استان بوشهر که یکی از بزرگترین منابع گازی جهان هست نباید کمبود گاز بکشد و مردمانش این چنین سرگردان و در به در برای سیلندر گاز باشند.

یک شهروند بوشهری نیز ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت کمبود گاز در استان، می گوید: شاید مسئولین می خواهند مردم را مجبور به گرفتن انشعاب گاز کنند که این همه کمبود سیلندر گاز بوجود آوردند و می خواهند که مردم به این کمبود عادت کنند و این روال ادامه داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان بوشهر نیز که بی تدبیری مسئولین ذیربط را عامل این‌ اتفاقات می داند گفت: کمبود سیلندر گاز در استان بوشهر بی داد می کند. من برای نذری ماه محرم شدیدا به دنبال ۵ سیلندر گاز بودم اما سیلندر فقط بر حسب تعداد به افراد داده می شود.



"ماشین های ال پی جی که راه درآمدشان از گاز است باید چه کنند؟" این را او می گوید و ادامه می دهد: زن بی سرپرستی که در خانه نان محلی درست می کند و می فروشد برای درآمدش چه کند؟ یا شخصی که با فروش فلافل خرج زندگیش را در می آورد سیلندر گاز از کجا تامین کند؟

علی یکی از اهالی روستای نظرآقا با اظهار شکایت و بی نظمی از وضعیت کمبود گاز در این استان می گوید: برای گرفتن یک سیلندر گاز باید یک روز منتظر بمانم تا شاید گاز به ما بدهند. استانی که منابع گازی کشور را تامین می کند باید این چنین باشد ؟!

محمدرضا اسکندری شهروند جوان برازجانی علت کمبود گاز در استان بوشهر را اینگونه شرح می دهد: استفاده برخی از خودرها از سیلندرهای گاز برای تامین سوخت موجب کمبود گاز و مشکلاتی برای برخی از شهروندان استان بوشهر شده است.

این شهروند برازجانی ادامه می دهد: برخی رانندگان این اقدام را در سطح کوچه و خیابان انجام می دهند که این موضوع خطر انفجار را به دنبال دارد و نیازمند نظارت جدی است.



میزان توزیع سیلندر گاز در استان بوشهر بیش از نیاز استان است


مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: میزان توزیع سیلندر گاز در استان بوشهر بیش از نیاز استان است و گاز مایع به اندازه کافی وجود دارد.

مهرداد بیوکی با اشاره به اینکه عمده خانوارهای استان بوشهر به گاز خانگی دسترسی دارند، تصریح کرد: بر اساس آخرین آماری که در اختیار داریم ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار استان به شبکه گاز خانگی دسترسی ندارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۱۲ عامل توزیع گاز مایع در سطح استان، ادامه داد: به طور متوسط هر خانواده در ماه یک سیلندر ۱۱ کیلوگرمی گاز مصرف می‌ کند ولی ما سه برابر این میزان سهمیه در نظر گرفته‌ ایم.

این در حالی است که ادعای مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان با آنچه در جامعه می گذرد همخوانی ندارد و مردم از کمبود کپسول گاز رنج می برند.

در این خصوص تلاش داشتیم با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر نیز گفتگویی داشته باشیم که متاسفانه تلاش مان بی نتیجه ماند.
کاش برخی مدیران پاسخگو تر بودند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135634