کد خبر: 135519 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 02 مهر 1399 - 09:11
کاهش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر/ سرگردانی داوطلبان بومی

اتحادخبر: همانطور که مستحضرید فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری سال۱۳۹۹ آغاز شده است.اما متاسفانه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به شدت کاهش یافته و حال داوطلبانی که با شوقی وافر در آرزوی رسیدن به مقام گرانقدر معلم تلاش کرده دچار سرگشتگی و تشویش شده اند.

با سلام و احترام

 

همانطور که مستحضرید فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری سال۱۳۹۹ آغاز شده است.


اما متاسفانه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به شدت کاهش یافته و حال داوطلبانی که با شوقی وافر در آرزوی رسیدن به مقام گرانقدر معلم تلاش کرده دچار سرگشتگی و تشویش شده اند.


سهمیه ذکر شده برای داوطلبان بومی استان بوشهر به نسبت تعداد داوطلبان واجد الشرایط، بسیار ناچیز بوده و با شرایط به وجود آمده، اکثریت داوطلبان بومی با رتبه های برتر منطقه ۳ از فرآیند پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنار گذاشته می شوند !


متاسفانه سال گذشته نیز شاهد چنین فاجعه ای بودیم به طوریه که تعداد کثیری از داوطلبان هم استانی به رغم کسب رتبه های عالی نتوانستند جواز حضور در این دانشگاه را کسب کنند و با وعده های مسولین مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش در سال آینده مجددا یکسال از عمر خود را پشت کنکور گذرانده اند.


حال پرسش اینجاست که چرا مسئولین ما برای برون رفت از این بحران چاره ای نمی اندیشند و به بهانه کمبود فضای خوابگاهی سهمیه  استانی را حذف می کنند؟در صورتی که دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی برازجان به متروکه ای تبدیل شده و محل تجمع جانوران موذی شده و دانشگاه فرهنگیان خورموج نیز فقط به صورت نمادین افتتاح شده است!!


حال با شیوع ویروس منحوس کرونا  و برگزاری کلاس ها بصورت آنلاین ،چرا باز هم مسولین به بهانه کمبود جا از پذیرش سر باز می زنند؟


از ریاست کل دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ،ریاست کل آموزش و پرورش استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی کنند تا حداقل در مرحله تکمیل ظرفیت ،در حق این دانش آموزان اجحاف نشود.

 

با تشکر جمعی از دانش آموزان شرکت کننده در آزمون سراسری

 

 

 

"شما نیز می توانید با درج مطالبات و یا اعتراضات خود در بخش "حرف های شما " پایگاه خبری تحلیلی «اتحاد خبر» صدای خود را به گوش مردم و مسئولین برسانید. برای این کار می توانید از طریق شماره های 07734230940 - 07734226277  تماس و یا به شماره های واتساپ 09010788473 و 09171707242 ارسال نمایید و یا پست الکترونیکی به آدرس ettehadkhabar@gmail.com  اقدام نمایید."

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135519