کد خبر: 135232 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 شهريور 1399 - 10:38
رئیس اداره تعاون و کار گناوه: طرح یارانه دستمزد در تولید و اشتغال اثرگذار است

اتحادخبر:  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: طرح یارانه دستمزد ( مهارت آموزی در محیط عملی کار) در پایداری تولید و اشتغال بویژه در شرایط بحرانی اقتصادی اثرگذار است.

اتحادخبر:  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: طرح یارانه دستمزد ( مهارت آموزی در محیط عملی کار) در پایداری تولید و اشتغال بویژه در شرایط بحرانی اقتصادی اثرگذار است.

رئیس اداره تعاون و کار گناوه: طرح یارانه دستمزد در تولید و اشتغال اثرگذار است

به گزارش ایرنا؛ حسن غلامی روز پنجشنبه  افزود: این طرح ارزشمند دولت باعث کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کارجدید برای کارفرما و افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری بنگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای سرمایه انسانی است.

 

وی اضافه کرد: همچنین حمایت از کارگاه‌های فعال بخش‌های خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار و حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی آسیب دیده شدید از ویروس کرونا از دیگر اهداف مهم این طرح است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه اظهارداشت: دستورالعمل اصلاحی این طرح مهم به شهرستان ابلاغ شده که متقاضیان واجدشرایط برای اطلاع و راهنمایی می‌توانند به این اداره مراجعه و یا در  سامانه اینترنتی pyd.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

 

غلامی گفت: یارانه دستمزد وجهی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی به عنوان یارانه به کارفرما براساس دستورالعمل ابلاغی پرداخت می‌شود.

 

وی بیان کرد: دارابودن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و سن ۲۰ تا ۳۵ سال نداشتن بیمه و یا سابقه پرداخت بیشتر از ۶ ماه نزد تامین اجتماعی تعیین شده‌است و طول دوره پرداخت یارانه دستمزد ۱۲ ماه است.

 

وی  ادامه داد: کارگاه‌های خصوصی و تعاونی مشمول این طرح می‌شود که مبلغی معادل ۳۰ درصد حداقل قانون کار به عنوان یارانه دستمزد به کارفرما از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  پردخت می‌شود.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار براساس میانگین لیست تامین اجتماعی در ۱۲ ماه است.

 

وی افزود: هر کارفرما به ازای هر دو بیمه شده یک نفر می‌تواند جذب کند و  ملزم به پرداخت بیمه آنان است.


غلامی گفت: برای زنان سرپرست خانوار بیکار متقاضی شغل اولی، رعایت شرط سنی با سقف ۳۵ سال الزامی نیست.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه بیانکرد: برای راهبری این طرح که شامل نیروی کار شغل اولی، کارفرما و کارگاه‌های فعال می شود،بخش‌های تعاونی، خصوصی، تشکل های کارفرمایی و کارگری ایفای نقش و مشارکت کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135232