کد خبر: 135173 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 شهريور 1399 - 16:59
اضافه شدن 1 فوتی جدید در اثر کرونا /۳۰۴ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند

اتحاد خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت یک نفر از همشهریانمان که تست کرونایش امروز مثبت اعلام‌شده است خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۷ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۳ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۳ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

اتحاد خبر:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.
وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۰ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت یک نفر از همشهریانمان که تست کرونایش امروز مثبت اعلام‌شده است خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۷ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۳ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۳ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.
نقطه‌ضعف کرونا؛ دوری از شنبه (شلوغ، نزدیک، بسته)
وی تصریح کرد: از ابتدای شروع پاندمی کرونا ویروس، بخشی از اقدامات کنترلی اصلی که سازمان بهداشت جهانی به‌طور مداوم بر آنها تأکید می‌کند، دوری از سه موقعیت خطرناک یا Cs 3 شامل مکان‌های شلوغ و پرازدحام (شلوغ)، شرایط منجر به تماس نزدیک با دیگران (نزدیک) و فضاهای سربسته (بسته) است.
دکتر کشمیری اضافه کرد: در زبان فارسی می‌توان این سه مورد را در کلمه شنبه (شلوغ، نزدیک، بسته) که درعین‌حال شروع هفته و آغاز کار و فعالیت نیز است خلاصه کرد.
وی افزود: رعایت اصل دوری از شنبه راهبردی است که در صورت به‌کارگیری توسط افراد، خانواده‌ها و جوامع نقش قابل‌توجهی در کنترل اپیدمی کووید-۱۹ خواهد داشت.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که زمان پایان این پاندمی در آینده خیلی نزدیک نخواهد بود و استفاده از راهبردهای پیشگیرانه مهمترین سلاح افراد و جوامع برای کنترل آن است.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135173