کد خبر: 135100 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1399 - 10:29
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس خبر داد
تدوین الگوی عملیاتی پیشگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی فارس

اتحادخبر:  مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس از تهیه و تدوین الگوی عملیاتی پیشگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی این استان خبر داد.

اتحادخبر:  عبدالحسن صمدنژاد در نشست هم‌اندیشی فرهیختگان، دانشگاهیان و اساتید حوزه‌های علمی و فرهنگی شهرستان ارسنجان گفت: ظرفیت‌های مردمی و حضور گسترده مردم در عملیات‌های اطفاء حریق نشانگر ظرفیت‌هاب اجتماعی خوب این شهرستان است و این مهم نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری بهتر بر روی نیروی انسانی مردمی در پیشبرد اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی فارس، صمدنژاد با اشاره به تدوین و ارائه یک مدل و برنامه منسجم در اجرای عملیاتهای اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی، افزود: با شناسایی مناطق بحرانی و مشخص کردن راه‌های دسترسی سریع تر به این مناطق، در کنار آموزش منظم به بهره برداران و مرتعداران می‌توان با ایجاد الگویی عملیاتی از آتش سوزی‌های گسترده جلوگیری و در صورت بروز حریق به سرعت با آن مقابله کرد.

 

صمدنژاد احیاء مناطق دچار حریق شده را اولویت نخست برنامه‌های احیایی دانست و افزود: در این راستا با طراحی مدلی مدون و منسجم در راستای احیای مناطق سوخته و آسیب دیده اقدام خواهد شد.

 

او اظهار امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل بسیار خوب مردمی در شهرستان ارسنجان و نیز همدلی و همسویی بین مردم و مسئولین در کنار ظرفیت‌های دانشگاهی و فارغ التحصیلان متخصصص در رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی در دانشگاه ارسنجان بتوان در راستای تدوین برنامه ها و اهداف مهم سازمانی گام‌های مثبتی برداشت.

 

دکتر محمدجعفر ناظم السادات، از اساتید دانشگاه شیراز نیز با اشاره به تغییرات اقلیمی، آتشسوزی‌ها و راهکارهای جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های حفاظتی حوزه منابع طبیعی ارائه و خواهان ارتباط بیشتر بین مردم و تشکل‌های دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135100