کد خبر: 135086 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1399 - 09:42
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور:
پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی را مطرح کرده‌ایم

اتحادخبر: مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی را به ستاد تنظیم بازار داده‌ایم.

اتحادخبر: مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی را به ستاد تنظیم بازار داده‌ایم.

پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی را مطرح کرده‌ایم

به گزارش ایرنا؛ سعید قیصر افزود: ۱۰ روز گذشته در ستاد تنظیم بازار، افزایش ۲۰ درصدی نرخ معاینه فنی مطرح شد و ما هم افزایش ۳۰ درصدی را مطرح کردیم و قرار است در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار این موضوع ارائه شود و هر آنچه که ستاد تنظیم بازار اعلام کند، آن را خواهیم پذیرفت.

 

وی ادامه داد: هر ساله باید نرخ ارائه معاینه فنی خودروها تغییر یابد، اما دو سال است که این تغییر انجام نشده به دلیل اینکه هزینه های مضاعفی به مراکز معاینه فنی وارد شده است که دلایلی مانند اینکه تجهیزات این مراکز وارداتی است و نگهداری آنها و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز و برخی اوقات اجاره این مراکز در سایه تورم های موجود در بازر و تحریم ها موجب شده بر این مراکز نیز اثر بگذارد و نیاز است که نرخ ارائه معاینه فنی خودرو افزایش یابد و این افزایش برای امسال نیز مطرح شده است.

 

قیصر وی اعلام کرد: بنابراین نیاز است که نهادهای مسوول از مراکز معاینه فنی خودرو حمایت کنند تا آنها نیز بتوانند بهتر ارائه خدمت کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که در رسانه ها افزایش ۴۰ درصدی نرخ معاینه فنی طرح شده بود نیز گفت: این موضوع مربوط به ستاد معاینه فنی تهران بود و تهران آن را پیشنهاد داده بود که مورد تایید ما نبود زیرا شاید هزینه ها در تهران بیشتر از دیگر شهرها باشد، اما از  آنجاییکه معاینه فنی خودرو در سراسر کشور به صورت یکپارچه انجام می شود، نمی شود که برای تهران یا برخی کلان شهرهای دیگر، نرخ متفاوتی داشته باشیم و باید در سراسر کشور یک نرخ اجرا شود و پیشنهاد افزایش ما برای همه کشور  همان ۳۰ درصد افزایش است.

 

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: در حال حاضر ۶۲۷ مرکز معاینه فنی در کشور با ۸۰۲ خط فعال هستند و در شهر تهران هم ۱۷ مرکز ثابت و هشت خط سیار و در مجموع ۵۶ خط فعالیت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون نرخ اعلامی معاینه فنی خودرو ۳۷ هزار تومان است و خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده شهر تهران توسط دوربین های مجهز در سیستم سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور) شناسایی و اعمال قانون خواهند شد و خودروهای فاقد معاینه فنی که در شهر تهران تردد می کنند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

 

قیصر اعلام کرد: در هفته آینده کد سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور) برای پلیس نیز راه اندازی خواهد شد و با راه اندازی این کد برای پلیس علاوه براینکه خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران و کلان شهرها جریمه می شوند بلکه با نصب این سیستم برای پلیس در سایرشهرها هم با بستری که از طریق سیمفا فراهم خواهد شد، امکان جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در شهرهای دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵ هزار خودرو در کشور معاینه فنی شامل معاینه فنی برتر و عادی دریافت می‌کنند، افزود: موضوع کاهش آلایندگی و اخذ معاینه فنی برای خودروها یک اصل است و باید از سوی رانندگان و صاحبان خودروها رعایت شود.

 

وی به مردم و مالکان خودرو ها توصیه کرد، به مراکز معاینه فنی خودرو اطمینان داشته باشند و به منظور حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی شهروندان برای اطمینان از میزان آلایندگی و ایمنی خودرو های خود با پرداخت هزینه اندکی به این مراکز مراجعه کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135086