کد خبر: 135058 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1399 - 07:24
در پاییز، سرفه را در خانه درمان کنید!
اتحادخبر: با نزدیک شدن به فصل پاییز و شیوع سرماخوردگی، بهتر است این مطلب را بخوانید تا اگر دچار گلودرد شدید، در خانه خودتان را درمان کنید.
اتحادخبر:: با نزدیک شدن به فصل پاییز و شیوع سرماخوردگی، بهتر است این مطلب را بخوانید تا اگر دچار گلودرد شدید، در خانه خودتان را درمان کنید.

چه روغن‌هایی برای درمان سرفه می‌شناسید؟ به طور معمول سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر مشکلات تنفسی با سرفه همراه است که این مشکل شما را در شب بیدار نگه می‌دارد و توانایی تنفس تان را محدود می‌کند. اگرچه سالانه بسیاری از مردم از سرفه رنج می‌برند، اما با این وجود از بسیاری از درمان‌های طبیعی که واقعا موثر هستند، اطلاعی ندارند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چندین روغن معطر برای درمان سرفه وجود دارد که خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد باکتری دارند. مثل روغن‌های معطر مفید برای سرماخوردگی، این روغن‌ها نیز به عنوان یک روش ایمن و موثر برای خلاص شدن از سرفه و دیگر علائم مشکلات تنفسی شناخته می‌شوند.

 

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

 

درمان سرفه با روغن

 

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا، محدود کننده‌های صرفه‌ی تجویزی (OTC) هیچ منفعتی برای کودکان ندارد و نباید توسط کودکان زیر ۶ سال مورد استفاده قرار گیرند. از سوی دیگر، مزایای آن برای بزرگسالان نیز بسیار کم است. بسیاری از مردم برای کنترل سرفه به کدئین متوسل می‌شوند، اما آیا می‌دانید که کدئین یک داروی مخدر است که مصرف بالای آن می‌تواند باعث بروز عوارض دیگر شود؟ علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهند که مصرف کدئین در بزرگسالان، تاثیری بر روی سرفه ندارد؛ بنابراین بسیاری از مردم قادر به یافتن یک درمان موثر برای سرفه‌های خود نیستند. این روغن‌های معطر که در درمان سرفه موثر بوده، و در عین حال، به طور همزمان مخاط را کاهش می‌دهند، عضلات را آرام می‌کنند و شدت سرفه را کاهش می‌دهند، را امتحان کنید.

این روغن‌های معطر، به دو روش در درمان سرفه موثر هستند. یا با کشتن سموم، ویروس‌ها و یا باکتری‌هایی که باعث ایجاد مشکل می‌شوند، به درمان علت سرفه شما کمک می‌کنند و یا به وسیله کاهش مخاط، انبساط ماهیچه‌های دستگاه تنفسی و دادن اکسیژن بیشتر به ریه‌ها عمل می‌کنند. شما می‌توانید برای درمان سرفه از یکی از این روغن‌های معطر و یا ترکیبی از این روغن‌ها استفاده کنید.

 

درمان سرفه با روغن اکالیپتوس

 

اوکالیپتوس یک روغن معطر برای درمان سرفه است، زیرا به عنوان خلط آور عمل می‌کند و از این طریق به تصفیه بدن از میکرو ارگانیسم‌ها و سمومی که باعث بیماری می‌شوند، کمک می‌کند. همچنین رگ‌های خونی شما را منبسط می‌کند و اجازه می‌دهد تا اکسیژن بیشتری وارد ریه‌های شما شود، که زمانی که به طور مداوم سرفه می‌کنید و برای تنفس خود دچار مشکل می‌شوید، می‌تواند مفید باشد. علاوه بر این، جز اصلی موجود در روغن اکالیپتوس تاثیر ضدمیکروبی‌ای بر بسیاری از باکتری ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها دارد.

بهترین راه برای استفاده از روغن اکالیپتوس به عنوان یک روغن معطر در درمان سرفه، پخش ۵ قطره از آن در خانه، به خصوص درست قبل از خواب است. همچنین می‌توان به طور روزانه اکالیپتوس را به سینه و گردن مالید تا شدت سرفه را کاهش دهد، اما تنها از مقدار بسیار کم آن استفاده کنید؛ با ۱ – ۲ قطره شروع کنید. راه عالی دیگر برای استفاده از اکالیپتوس و دیگر روغن‌های مفید برای سرفه، تهیه یک کرم خانگی است که با روغن زیتون، روغن نارگیل، موم، نعناع و اوکالیپتوس درست می‌شود. به خاطر داشته باشید، اکالیپتوس نباید به طور روزانه برای کودکان زیر ۲ سال استفاده شود و زمانی که در کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابتدا آزمایشی انجام دهید تا مطمئن شوید که باعث بروز واکنش‌های مضر پوستی نمی‌شوند.

 

درمان سرفه با نعناع

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

 

روغن نعناع یک روغن معطر عالی برای گرفتگی سینوس‌ها و سرفه است، زیرا هم حاوی منتول و هم دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی است. منتول دارای اثر خنک کنندگی بر روی بدن بوده و به علاوه قادر به بهبود جریان هوا در زمان پر کردن سینوس‌ها است. نعناع همچنین می‌تواند خارش گلو را که باعث خشک شدن آن می‌شود، تسکین دهد. همچنین این روغن دارای اثرات ضد سرفه و ضد اسپاسم است.

 

تحقیقات انجام شده بر روی بزرگسالان سالم نشان می‌دهد که روغن نعناع، ماهیچه‌ها را آرام کرده و تنفس را بهبود می‌بخشد، به همین دلیل است که ورزش کاران اغلب برای افزایش عملکرد ورزشی خود از آن استفاده می‌کنند. این خواص به نعناع این امکان را می‌دهد تا شدت سرفه را کاهش داده و میزان و توانایی تنفس شما را بهبود بخشد.

 

بهترین راه برای استفاده از فواید روغن نعناع برای کاهش سرفه و بهبود شرایط تنفسی، پخش کردن ۵ قطره از آن در خانه یا محل کار است. یا به طور مستقیم از بطری تنفس کنید و یا ۲ – ۳ قطره از آن را به طور روزانه به سینه، پشت گردن و شقیقه‌ها بمالید. زمانی که به طور روزانه از نعناع استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به تنهایی به کار برده یا آن را با روغن نارگیل و روغن اکالیپتوس ترکیب کنید تا ماده‌ای کرم مانند ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که مقدار کمی نعناع هم اثر بالایی دارد، پس در ابتدا با مقادیر کم شروع کنید. به علاوه، آن را بیش از حد به چشمان خود نزدیک نکنید، زیرا می‌تواند باعث التهاب شود. از روغن نعناع بر روی پوست کودکان زیر ۲ سال استفاده نکنید.

 

درمان سرفه کودکان با روغن رزماری

 

روغن رزماری بر روی ماهیچه‌ها تاثیر آرامبخش دارد که این امر به تسکین سرفه شما کمک می‌کند. مانند روغن اکالیپتوس، رزماری نیز حاوی سینوئل است که در کاهش سرفه‌های بیماران مبتلا به آسم و سینوزیت موثر است. رز ماری همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است، بنابراین به عنوان تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی نیز عمل می‌کند.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد نشان داد که اسپری حاوی اکالیپتوس، نعناع، پونه کوهی و رزماری، علائم بیماری‌های تنفسی فوقانی را در ۲۶ شرکت کننده موجود در تحقیقات بهبود بخشید. محققان با استفاده از تنفس این روغن به تعداد پنج بار در روز و به مدت سه روز نشان دادند که شرکت کنندگان بهبود بیشتری را در نشانه‌هایی از جمله سرفه و گلو درد گزارش کرده اند. تنها ۲۰ دقیقه پس از استنشاق اسپری روغن‌های معطر، شرکت کنندگان بهبود را احساس کرده اند.

برای ساخت این روغن معطر، ۵ قطره روغن رزمای و یا ۲ قطره روغن رزماری را به همراه نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را به سینه خود بمالید. رز ماری را نباید برای کودکان زیر ۴ سال به کار برد و همچنین این روغن برای زنانی که باردار هستند ایمن نیست.

 

درمان سرفه با روغن لیمو

 

روغن معطر لیمو به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که این می‌تواند به شما کمک کند که بر سرفه و سرماخوردگی غلبه کنید. لیمو خاصیت ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که آن را به عنوان ابزاری عالی برای حمایت از ایمنی شما در هنگام مبارزه مشکلات تنفسی، مفید می‌سازد. روغن اسانس لیمو نیز به بهبود سیستم لنفاوی شما کمک می‌کند که این کار بدن شما را از تهدیدات خارجی حفظ می‌کند و باعث بهبود جریان خون و کاهش تورم در غدد لنفاوی می‌شود.

چند راه برای استفاده از روغن معطر لیمو به منظور تسکین سرفه وجود دارد. شما می‌توانید ۵ قطره از آن را در فضای خانه یا محل کار پخش کنید و حتی آن را به همراه روغن اکالیپتوس به پخش کننده بوی خود اضافه کنید. هم چنین می‌توانید حدود ۲ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و این ترکیب را به گردن خود بمالید تا به بهبود سیستم لنفاوی کمک کند.

استفاده از روغن معطر لیمو می‌تواند برای کشتن سموم یا باکتری‌های موجود در منزل بسیار مفید باشد، پس با افزودن حدود ۲۰ قطره روغن اسانس لیمو به یک بطری اسپری پر شده با آب و کمی سرکه سفید محصول تمیزکاری طبیعی خود را بسازید. از این ترکیب برای تمیز کردن سطوح در منزل تان، به خصوص آشپزخانه و حمام استفاده کنید.

 

درمان سرفه با روغن پونه کوهی

 

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

 

دو ماده فعال در روغن پونه کوهی، تیمول و کارواکرول هستند که هر دو خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارند. تحقیقات نشان می‌دهند که به دلیل فعالیت‌های ضد باکتریایی آن، روغن پونه کوهی را می‌توان به عنوان جایگزینی طبیعی برای آنتی بیوتیک‌ها که اغلب برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار می‌روند، به کار برد. این روغن همچنین دارای خاصیت ضد ویروسی است، و، چون بسیاری از بیماری‌های تنفسی در واقع توسط یک ویروس و نه باکتری ایجاد می‌شوند، این روغن می‌تواند برای تسکین شرایطی که منجر به سرفه می‌شود، مفید باشد.

 

برای استفاده از روغن پونه کوهی به منظور تسکین سرفه‌های خود ۳ – ۲ قطره از آن را در خانه یا محل کار پخش کنید. همچنین می‌توانید ۴ – ۲ قطره پونه کوهی را با مقدار مساوی روغن حامل (مانند روغن نارگیل) ترکیب کنید و آن را به سینه، پشت و یا کف پای خود بمالید. برای درمان بیماری‌های باکتریایی که منجر به سرفه می‌شوند، روزانه ۲ – ۱ قطره از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید. از آنجا که اگر روغن پونه کوهی را به طور داخلی مصرف کنید، ممکن است با دارو‌های خاصی تداخل داشته باشد، توصیه می‌کنم قبل از استفاده از آن با پزشک تان صحبت کنید. همچنین استفاده از روغن پونه کوهی را فقط برای حداکثر دو هفته توصیه می‌کنم.

 

تحقیقات کافی‌ای که نشان دهد استفاده از روغن پونه کوهی در طول دوران بارداری ایمن است، وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌کنم ابتدا با احتیاط از آن استفاده کرده و برای اولین بار با پزشک خود صحبت کنید. توصیه می‌کنم که روغن پونه کوهی را در کودکان زیر ۵ سال استفاده نکنید. برای استفاده از روغن پونه کوهی برای کودکان به سادگی ۱ قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون را با آن رقیق کنید و به کف پای کودک بمالید.

 

درمان سرفه با روغن درخت چای

 

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

 

اولین استفاده گزارش شده از درخت چای، یا گیاه مالالئوکا، زمانی بود که مردم استرالیای شمالی برگ‌ها را خرد کردند تا به وسیله استنشاق آن، سرفه، سرماخوردگی و زخم‌ها را درمان کنند. یکی از فواید روغن درخت چای که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است، ویژگی‌های ضدمیکروبی آن است که به آن، توانایی کشتن باکتری‌های مضر را می‌دهد که این امر منجر به بهبود مشکلات تنفسی می‌شود. درخت چای همچنین دارای خاصیت ضد ویروسی است که آن را به ابزاری مفید برای رفع علت سرفه و داروی ضد عفونی کننده طبیعی تبدیل کرده است. از طرف دیگر روغن درخت چای دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است و به علت عطر قوی‌ای که دارد به رفع گرفتگی گلو، کاهش سرفه و دیگر علائم تنفسی کمک می‌کند.

 

برای استفاده از روغن درخت چای به منظور کاهش سرفه، ۵ قطره از آن را در خانه یا محل کار پخش کنید، یا آن را مستقیما از بطری استشمام کنید و یا ۱ – ۲ قطره روغن نارگیل را با آن ترکیب کنید و ترکیب را به سینه و پشت و گردن خود بمالید. روغن درخت چای برای مصارف داخلی نیست و نباید در طول دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد.

 

درمان سرفه با روغن کندر هندی

 

کندر هندی به طور سنتی به علت اثر مثبت آن بر سیستم تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین برای کمک به کاهش سرفه، برونشیت و آسم در دستگاه بخور، حمام و همچنین ماساژ استفاده می‌شود. کندر هندی آرامبخش بوده و به طور کلی برای پوست مفید است، اما برای تاثیر بیشتر، آن را با روغن دیگری ترکیب کنید.

 

هشدار‌ها و احتیاط لازم برای درمان سرفه با روغن

 

مهم است که روغن‌های معطر مورد استفاده در درمان سرفه ۱۰۰ درصد از نوع درمانی باشند. شما هم چنین باید با نکات ایمنی روغن‌ها آشنا شوید. به خصوص اگر باردار هستید و یا می‌خواهید از آن به صورت داخلی استفاده کنید، آگاهی از مضرات روغن‌ها مهم است.

از بین این هفت روغن معطر، در طول دوران بارداری نباید از اکالیپتوس، رزماری و چای استفاده شود. اگر باردار هستید و قصد دارید از روغن پونه کوهی استفاده کنید، با احتیاط آن را مصرف کرده و پیش از مصرف آن با پزشک تان صحبت کنید. زمانی که از روغن‌های معطر برای درمان سرفه کودک استفاده می‌کنید، بهتر است که اوکالیپتوس، نعناع، لیمو، پونه کوهی و درخت چای را از فاصله دور در هوا پخش کنید. اگر از این روغن‌ها بر روی پوست کودک خود استفاده می‌کنید، همیشه از روغن حامل و مقدار بسیار کمی روغن معطر استفاده کنید. به علاوه، همیشه ابتدا یک تست اولیه انجام دهید.

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

 

درمان خانگی سرفه

 

گفته می‌شود که سرفه یکی از رایج‌ترین مشکلات سلامتی است. سرفه یک واکنش غیر معمول است که هنگامی رخ می‌دهد که مخاط به پایین تخلیه می‌شود تا گذرگاه‌های هوا را مسدود کند. سرفه به تمیز کردن مجاری تنفسی و محرک‌ها کمک می‌کند. سرفه نیز می‌تواند از طریق عفونت‌های ویروسی، آنفولانزا یا سرما خوردگی و مشکلات سلامتی مانند آسم و سل ایجاد شود.

هنگامی که صحبت از درمان یک سرفه طولانی است و حتی با دارو درمان نمی‌شود، می‌توانید با درمان‌های طبیعی که در خانه خود در دسترس هستند، امتحان کنید. اعتماد به درمان‌های خانگی برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های مداوم، چیزی است که بیشتر هندی‌ها هنوز باور دارند. علاوه بر درمان سرماخوردگی و سرفه، این درمان‌های خانگی نیز از هر نوع عوارض جانبی آزاد هستند.

 

نشاسته

 

برای درمان سرفه با نشاسته می‌توانید از حریر نشاسته کمک بگیرید. برای این منظور باید ابتدا مواد لازم زیر را تهیه کنید:

  • نشاسته ذرت به مقدار یک قاشق مربا خوری
  • عسل یا شکر به میزان دلخواه
  • یک قاشق غذاخوری پودر بادام
  • آب جوش یک لیوان

ابتدا برای جلوگیری از گوله شدن نشاسته ها، پودر نشاسته را با ۲ قاشق آب سرد مخلوط کنید تا کاملا حل شود. سپس آب جوشیده شده را درون نشاسته حل شده ریخته و کمی با عسل یا شکر شیرین کنید. پودر بادام را در این مرحله اضافه کرده و میل کنید. به دلیل اینکه عسل فواید درمانی شگفت انگیزی برای سرفه دارد، سعی کنید از این شیرین کننده استفاده کنید. برای سرفه بهتر است از عسل به‌عنوان شرین کننده آن استفاده کنید.

 

میوه

 

میوه‌های زیادی هستند که می‌توانند در درمان سرفه خشک به شما کمک کنند. در مقاله درمان سرفه‌های خشک با میوه از دکتر سلام در مورد میوه‌هایی که در این راستا می‌توانند معجزه کنند، به طور کامل صحبت شده است.

 

عسل

 

عسل یک درمان طبیعی موثر برای یک سرفه است. عسل غدد بزاقی را تحریک می‌کند تا بزاق بیشتری تولید کند، که در نتیجه باعث کاهش سرفه می‌شود و در نتیجه باعث تسهیل سرفه می‌شود. هم چنین آن دارای آنتی اکسیدان برای مبارزه با التهاب و افزایش ایمنی بدن است.

مقادیر مساوی عسل خام، عصاره زنجبیل، و عصاره انار را مخلوط کنید. ۱ قاشق سوپ خوری این مخلوط را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید تا به سرعت بهبود یابید. متناوبا، ۱ قاشق سوپ خوری عسل را به یک فنجان آب داغ یا چای گیاهی اضافه کنید. این چای را دو بار در روز بنوشید تا سرفه‌ای که مدتی است ادامه دارد، را از بین ببرید.

 

زنجبیل

 

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

زنجبیل یک درمان موثر دیگر است اگر می‌خواهید یک سرفه خشک را درمان کنید. این یک خلط آور موثر است که به شما کمک می‌کند خلط و سرفه را علاوه بر کاهش شدت و طول مدت سرفه‌های شدید، از بین ببرید. هم چنین به کاهش التهاب مجاری تنفسی کمک می‌کند در حالی که مانع از انقباض مجاری تنفسی می‌شود.

 

تکه‌ای از زنجبیل تازه را برداشته و کمی آن را خرد کنید. آن را به یک فنجان آب در یک ماهی تابه اضافه کنید و بجوشانید. سه بار در روز برای از بین بردن سرفه از آن استفاده کنید.

همچنین زنجبیل خام تازه را روزانه برای رهایی سریع‌تر از این بیماری بخورید.

 

درمان سرفه خشک در طب سنتی با شیرین بیان

 

شیرین بیان به عنوان تسکین دهنده و خلط آور عمل می‌کند و در نتیجه به تسکین خلط و شل شدن مخاط و کاهش خلط کمک می‌کند. خاصیت ضد التهابی شیرین بیان به کاهش سوزش گلو که مسئول حمله‌های سرفه است کمک می‌کند.

دو قاشق سوپ خوری ریشه شیرین بیان را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. این چای را حداقل دو بار در روز بنوشید.

 

آب ولرم

 

آب ولرم را به طور مرتب بنوشید تا از شر سرفه و گلودرد خلاص شوید. آب گرم، التهاب گلو را کاهش می‌دهد و به کاهش التهاب در گلو کمک می‌کند. هم چنین به افزایش مایعات بدن مایعات و کاهش عفونت از بدن کمک می‌کند.


درمان سرفه شبانه با عسل و براندی

 

براندی خواصی دارد که سینه را گرم نگه دارد، چون دمای بدن را بالا می‌برد. مخلوط عسل با براندی به جنگیدن با یک سرفه کمک می‌کند. فقط یک قاشق چای خوری از براندی را به چند قطره عسل اضافه کنید تا یک سرفه را بهبود بخشد.

 

دانه کتان برای سرفه

 

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

دانه کتان یک روش درمان موثر دیگر برای درمان سرفه است. دانه کتان را در یک فنجان آب بجوشانید تا این که سفت شود؛ و چند قطره آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید. این معجون را دو بار در روز بنوشید تا از سرفه خلاص شوید.

 

چای تند

 

زنجبیل، tulsi و فلفل سیاه را در هنگام آماده کردن چای اضافه کنید. این چای طعم دار برای سلامتی شما معجزه می‌کند. این سه جز برای مبارزه با سرفه و سرماخوردگی بسیار عالی هستند.

 

محلول شکر زرد

 

آب را بجوشانید و فلفل سیاه با زیره سبز و فلفل نمکی به آن اضافه کرد. این نوشیدنی را در برای رهایی سریع از گرفتگی سینه و سرفه خشک استفاده کنید.

 

میوه آملا

 

داشتن یک ایمونوادولاتور موثر در آملا (انگورفرنگی هندی) به مبارزه با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. خوردن یک آملا روزانه فواید سلامتی فراوانی دارد. عملکرد درست کبد را تضمین می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

 

غرغره آب نمک

 

این باز علاج دیگری برای سرفه است. غرغره کردن با آب نمک به کاهش ناراحتی ناشی از سرفه کمک می‌کند. همچنین از طریق اسمز به درد گلو نیز کمک می‌کند. این کار به بیرون ریختن خلط کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی ورزش کنید. از همه مهم تر، آب گرم تاثیر موثری بر گلوی شما می‌گذارد.

نصف قاشق چای خوری نمک را به یک فنجان آب اضافه کنید. آن را هم بزنید تا به طور کامل مخلوط شود. برای چند ثانیه این محلول را غرغره کنید و بعد آن را تف کنید. این درمان را حداقل سه بار در روز برای چند روز و یا برای تسکین کامل انجام دهید.

درمان سرفه با روغن و روش‌های خانگی

 

نکات احتیاطی در مورد درمان خانگی سرفه

 

علاوه بر روش‌های ذکر شده در بالا، مهم است که برخی از نکات احتیاطی را برای رهایی از سرفه مزمن را انجام دهید.

 

این‌ها شامل:

  • اگر یک سرفه خشک داشته باشید که به خاطر مشکل پزشکی رخ می‌دهد، مانند آسم، آلرژی ها، یا رفلاکس معده، پیش از درمان سرفه، آن بیماری را درمان کنید.
  • از دادن داروی سرماخوردگی و سرفه به کودکان زیر ۴ سال سن بدون مشورت با پزشک خودداری کنید. این به این دلیل است که آن‌ها می‌توانند منجر به اثرات جانبی جدی در کودکان خردسال شوند.
  • سوپ مرغ خانگی بخورید تا یک سرفه خشک را تسکین دهید.
  • از قرار گرفتن در معرض سرما خودداری کنید، چون می‌تواند وضعیت را بدتر کند.
  • هنگام بیرون رفتن از ماسک استفاده کنید.
  • در صورت امکان در خانه بمانید و در صورت تب همراه با سرفه استراحت کنید.
  • از غذا‌های غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این کار به کوتاه کردن طول مدت یک سرفه کمک می‌کند.
  • وقتی سرفه می‌کنید دهان خود را بپوشانید. دست‌های خود را خیلی مرتب بشویید.
  • اگر شما در خانه حیوانات خانگی دارید، مطمئن شوید که آن‌ها را به طور مرتب حمام کرده و یا آن‌ها را مرتب می‌کنید تا مقدار مواد معلق در محیط خود را کاهش دهید.
  • اگر سرفه شما در طول شب شدیدتر باشد، سعی کنید بدن خود را در هنگام خوابیدن بالا نگه دارید. انجام این کار به نفس کشیدن آسان‌تر و تسکین دادن به سرفه کمک می‌کند. از طرف دیگر، دراز کشیدن ممکن است موجب بروز سرفه، و تشدید بیشتر این شرایط شود. این احتیاط به دلیل برگشت اسید به سرفه بسیار کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید با قرار دادن یک بالش بلند زیر تشک زمانی که سعی دارید بخوابید، خود را بالا نگه دارید.

خوب، اگر این درمان‌ها کارساز نبود و یا اگر علائم جدی تری را تجربه می‌کنید، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و از بدتر شدن وضعیت خودداری کنید.

 

شما از چه راه‌کارهایی برای رفع سرفه و گلودرد استفاده می‌کنید؟

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135058