کد خبر: 134970 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1399 - 21:36
اختصاصی اتحاد خبر
واکنش رییس شورای اسلامی شهر برازجان به خاکبرداری اطراف آرامگاه غضنفرالسلطنه

اتحاد خبر: اتحاد خبر: ساحل تنگستانی رییس شورای اسلامی شهر برازجان در نامه ای خطاب به مسئولان شهرستان دشتستان نسبت به خاکبرداری اطراف آرامگاه شهید میرزا محمدخان برازجانی واکنش نشان داد.  در این نامه آمده است:  این روزها اخباری مبنی بر انجام عملیات عمرانی و خاکبرداری در کنار مقبره ی شهید میرزا محمد خان برازجانی ملقب به غضنفرالسلطنه ....

اتحاد خبر: ساحل تنگستانی رییس شورای اسلامی شهر برازجان در نامه ای خطاب به مسئولان شهرستان دشتستان نسبت به خاکبرداری اطراف آرامگاه شهید میرزا محمدخان برازجانی واکنش نشان داد.  در این نامه آمده است:

 

فرماندار محترم شهرستان دشتستان

ریاست محترم اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشتستان
ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان

با سلام


 این روزها اخباری مبنی بر انجام عملیات عمرانی و خاکبرداری در کنار مقبره ی شهید میرزا محمد خان برازجانی ملقب به غضنفرالسلطنه شنیده شده است که جای نگرانی دارد. خاکبرداری غیر اصولی باعث می گردد در آینده ای نه چندان دور شاهد خسارات فراوانی به آرامگاه و بنای یادبود این مبارز دلیر ضد استعمار، ادیب و شاعر بزرگ برازجان و دشتستان باشیم.
از آنجا که اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان مجری این طرح و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی حفظ تاریخی ومیراث معنوی این دیار می باشد و در این رابطه مسئولیت دارند خواهشمند است ضمن توقف سریع عملیات خاکبرداری، اقدامات لازم را ابلاغ نموده و مقبره ای فاخر در شان این شهید گرانقدر احداث نمایند.
همچنین انتظار می رود فرماندار محترم شهرستان دشتستان نیز به عنوان نماینده عالی دولت در دشتستان نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند تا حرمت این شهید مبارزه با استعمار و استبداد برای آیندگان محفوظ بماند.

 

 

ساحل تنگستانی
 نماینده مردم شریف در شورای اسلامی شهر برازجان

 

اتحاد خبر: آرامگاه میرزا محمدخان برازجانی ملقب به غضنفرالسلطنه در جوار امامزاده شاه محمد فیروز معروف به شاه پسر مرد (ع)  در قله ی کوه اسود بوشکان و در نزدیکی روستایی به نام "شاه پسر مرد " در بخش بوشکان شهرستان دشتستان قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134970