کد خبر: 134929 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1399 - 07:51
متخصص کلیه و مجاری ادراری خبر داد؛
خارج کردن سنگ های حجیم و متعدد از مثانه بیمار ۷۷ ساله در برازجان

اتحاد خبر: دکتر قاسم صادقی  متخصص کلیه و مجاری ادراری از انجام عمل‌ های موفقیت‌ آمیز پروستات و سنگ کلیه در برازجان خبر داد‌.

اتحاد خبر: دکتر قاسم صادقی  متخصص کلیه و مجاری ادراری از انجام عمل‌ های موفقیت‌ آمیز پروستات و سنگ کلیه در برازجان خبر داد‌.

به گزارش اتحاد خبر، یکی از مشکلاتی که در سنین میانسالی به بعد گریبانگیر مردان می شود، مشکل پروستات و بیماری های آن است که  دکتر قاسم صادقی در گفتگو با اتحاد خبر به آن اشاره دارد.

دکتر صادقی می گوید: پروستات غده‌ ای خاص در مردان است که با بالا رفتن سن از ۴۰ سالگی شروع به بزرگ شدن می کند و با پیشرفت های پزشکی و در دسترس قرار گرفتن وسایل تشخیصی مانند سونوگرافی و آزمایش غربالگری پروستات افراد با مراجعه منظم و تشخیص به موقع بزرگی پروستات، درمان دارویی شروع شده و از رشد غیر عادی پروستات جلوگیری می شود.



وی با اشاره به داروهای جدید و موثر در درمان بیماری های پروستات در مردان ادامه می دهد: تعداد افرادی که نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند خیلی کم شده و عوارض بزرگی پروستات مثل احتباس ادراری، سنگ مثانه، نارسایی کلیه، خونریزی شدید ادراری نیز کم شده و اگر هم رخ دهد با درمان، چه دارویی و چه جراحی عوارض نیز برطرف می شود.

دکتر قاسم صادقی از مراجعه بیماری ۷۷ ساله که در وضعیتی سخت قرار داشت به اتحاد خبر می گوید: بیمار مرد ۷۷ ساله ای بود که با علائم تکرر و سوزش ادرار مراجعه کرده بود، در بررسی انجام شده متوجه سنگ های متعدد مثانه شدیم که کل حجم مثانه را پر کرده بود. به دلیل وجود این سنگ ها انسداد ادرار در مثانه رخ داده و کلیه ها متورم و عملکرد کلیه نیز بدنبال آن پایین آمده بود.

او دلیل انجام عمل باز برای این بیمار ۷۷ ساله را حجم سنگ های زیاد بیان کرد و گفت: بعد از باز کردن مثانه شاهد حجم زیادی از سنگ ها بودیم. مثانه حفره حفره و ضخیم شده بود و تمام حفرات پر از سنگ های درشت بود که بعضی از آنها کامل و بسیاری را مجبور به شکستن و خارج کردن شدیم. در حال حاضر بیمار در شرایط خوب قرار دارد. حجم ادرار بیشتر شده و کارایی کلیه نیز بهبود یافته است.



صادقی با اشاره به مواردی خاص از مشکلات حاد پروستات می گوید: در مواردی مانند این بیمار مثانه شکل واقعی خود را از دست داده و با وجود عمل جراحی باز هم علائم ادراری مثل تکرر ادرار و عفونت ادراری باقی می ماند گرچه بیشتر برای جلوگیری از نارسائی کلیه ها عمل شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134929