امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 خرداد 1392 - 12:03

سوم خرداد روز قرعه کشی جدول پخش برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری است.

 

به گزارش اتحاد جنوب ، دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی از آغاز ضبط برنامه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از جمعه سوم خرداد خبر داد.

مجید دانشور گفت: نخستین برنامه تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قالب30 دقیقه برنامه تلویزیونی و30 دقیقه برنامه رادیویی پس فردا ضبط می شود.
 
وی افزود: در این برنامه ها، نامزدهای ریاست جمهوری به معرفی خود و تبیین برنامه هایشان برای دولت یازدهم می پردازند.

زمان ضبط برنامه‌ تبلیغاتی کاندیداها/ چگونگی قرعه کشی مناظره های انتخاباتی
 
دانشور با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: در این جلسه به نمایندگان نامزدها اطلاع داده شدکه باید نخستین مستند30دقیقه ای تولیدی نامزدهای ریاست جمهوری را حداکثر تا ساعت 10سه شنبه 7 خرداد به دبیرخانه ستاد انتخاباتی رسانه ملی تحویل دهند.
 
وی همچنین از برگزاری مراسم قرعه کشی جدول پخش برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در جمعه سوم خرداد خبر داد و تاکید کرد: همه نامزدهای ریاست جمهوری برای حضور در این مراسم دعوت شدند.


 
دانشور گفت: پخش برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری از شنبه چهارم خرداد، طبق این قرعه کشی آغاز می شود.
 
وی همچنین درباره شکل مناظره های تبیلغاتی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: مناظره ها به شکل میزگردی و با حضور همه نامزدهای ریاست جمهوری برگزار می شود و پخش آن پس از تصویب کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.



چهار حالت «جدال» از دیدگاه امام حسین(ع)/ علامت مناظره خوب چیست

برای اینکه درک درستی از «جدال احسن» از دیدگاه قرآن و روایات داشته باشیم، ابتدا باید «جدل» و «مغالطه» در منطق، «جدال مطلق» و «جدال احسن» در قرآن تبیین شوند. در منطق، پنج روش برای مبارزه فکری با طرف مقابل معرفی شده که این روشها به «صناعات خمس» شناخته شده و عبارتند از: برهان، خطابه، جدل، مغالطه و شعر. البته، سه روش اول با مبانی صحیح و قابل دفاع به نتیجه مورد نظر رسیده، اما در دو روش باقیمانده، هرچند که برخی افراد را می توان با کمک آنها مجاب ساخت، اما در واقع، مبانی استدلال از صحت کافی برخوردار نبوده و تنها با توجه به ضعف فکری طرف مقابل، امکان پیروزی بر آنها وجود دارد.

روش «جدل» در منطق، عبارت از آن است که با استفاده از مقدماتی که مورد پذیرش و قبول طرف مقابل می باشد، به نتیجه دلخواه خود دست یافته و او را ناگزیر به تسلیم در برابر استدلال خود کنیم. این روش از آن جهت مناسب است که حریف نمی تواند مقدمات استدلال ما را مخدوش بداند، چون در این صورت، مبانی فکری او نیز دچار خدشه و آسیب می شود.

در قرآن کریم، 29 بار از ریشه «جدل» استفاده شده است که تنها دو مورد آن را می توان منطبق بر جدل تعریف شده در دانش منطق دانست. یکی در آیه41 سوره عنکبوت "وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْکِتابِ إِلاَّ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن"‏. و دیگری در آیه 125 نحل " جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن".‏ که در هر دوی آنها، عبارت "ِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن" به کار گرفته شده است و به عبارتی، تنها این نوع از گفتگو که با شیوه ای مناسب و منطقی انجام می شود، مورد تأیید قرآن می باشد.



در احادیث و روایات که از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده است، بر دوری از جدل تأکید شده است؛ چنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «به هیچ چیزی پس از نهی از بت‌پرستی به اندازه نزاع و ستیزه‌کردن با دیگران نهی نشده‌ام».

بحث و گفت‌وگو اگر برای اثبات و بیان حقیقت باشد، لازم است عنوان تعلیم یا تعلم در آن منظور شود، و آنچه از این ‌دو عنوان خارج است؛ از مرحله حقیقت، بیرون و به منظور خودنمایى و خودبینى خواهد بود. طرفین مناظره و بحث اگر بخواهند از گفت‌وگوى خودشان نتیجه مثبت و مفید بگیرند مى‏ بایست با خلوص نیت و آزادى فکر در صدد تعلیم و تعلم باشند. مجادله و مناظره ‏اى که در جهت غلبه بر طرف مقابل و یا به عنوان اظهار فضل و دانش باشد، نه تنها بی‌فایده و بی‌نتیجه است، بلکه موجب تیرگى و تاریکى دل و پیدایش خلاف و دشمنی در میان بحث ‌کنندگان خواهد شد.



مجری برنامه "ديروز، امروز، فردا":
علاقه‌ای به اجرای مناظره‌ها ندارم/ لزوم سپردن کار به یک ریش‌سپید

مجری برنامه "ديروز، امروز، فردا" با اشاره به اینکه بهتر است یک ریش سفید اجرای مناظره‏‎ها را برعهده داشته باشد، تأکید کرد هیچ گمانه‌زنی در این باره قابل استناد نیست و خود او نیز شخصا علاقه‎ای به اجرای مناظره ندارد.

با توجه به اينكه طي سه سال اخير مناظره‌هاي سياسي در قالب برنامه "ديروز ، امروز، فردا" روي آنتن رفته، اين احتمال وجود دارد كه شبكه سه و تلويزيون مناظره‌هاي انتخابات امسال رياست جمهوري را در قالب اين برنامه تعريف كند.

محمدحسين رنجبران مجری این برنامه به خبرنگار مهر گفت: هنوز در اين‌باره ابلاغيه‌اي از طرف تلويزيون صادر نشده اما تا آنجايي كه اطلاع دارم، مناظره‌هاي رياست جمهوري مانند دوره گذشته در قالب يك برنامه مستقل روي آنتن مي‎رود و برنامه "ديروز، امروز، فردا" به مناظره‌هاي رياست جمهوري اختصاص پيدا نخواهد كرد و مانند برنامه‎هاي روتين تلويزيون در ايام انتخابات به كار خود ادامه مي‎دهد.

وی افزود: احتمال دارد همان گونه كه اين برنامه 12 شب متوالي در ايام انتخابات مجلس ويژه‌برنامه داشت، براي انتخابات رياست‌جمهوري هم "ديروز، امروز، فردا" چند ويژه برنامه در چند شب متوالي پخش كند اما هنوز هيچ چيزي قطعي نيست.

رنجبران درباره انتخاب مجری مناظره‎های تلویزیونی تأکید ‎کرد: وقتي ابلاغيه رسمي سازمان صدا و سيما وجود ندارد به هيچ كدام از گمانه زنی‌ها نمي‌توان استناد كرد. تا به حال هيچ كسي به صورت رسمي انتخاب نشده است، البته يك سري اسامي مد نظر هست ولي هيچ كس قطعي نيست.

این مجری در پاسخ به اینکه آیا دوست دارد مجري مناظره‎ها باشد؟ تصریح کرد: شخصا تمايلي به انجام اين كار ندارم.

کدام مجری بر صندلی مناظره انتخاباتی 92 سیما می‌نشیند

گمانه‌زنی درباره مجری مناظره‌های انتخاباتی سیما بالا گرفته تا جاییکه یک منبع آگاه مرتضی حیدری را به عنوان گزینه قطعی و منبع دیگر محمدحسین رنجبران را معرفی می‌کند و از سوی دیگر گویا محمدرضا شهیدی‌فرد نیز یکی از گزینه‌ها برای نشستن بر صندلی اجرای مناظره است البته مدیر روابط عمومی سیما می‌گوید نام این فرد تا لحظه آخر محرمانه است.

برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در انتخابات سال 88 حواشی فراوانی داشت و نظرات مثبت و منفی گوناگونی درباره نحوه برگزاری و اجرای آنها طرح شد. بحث اجرا نیز یکی از مسایل مورد نقد بود و رضا پورحسین مجری این برنامه‌ها از سویی به عنوان مجری متین و آرام معرفی شد و از سوی دیگر به دلیل خنثی بودن اجرا مورد نقد جدی قرار گرفت به ویژه که وی قدرت کنترل اتهام‌های شدید برخی نامزدها علیه دیگران را نداشت.

خبرگزاری مهر در این خصوص نوشت: درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیز از چند ماه پیش این بحث شکل گرفت که آیا تلویزیون تجربه برگزاری مناظره‌ها را دوباره تکرار می‌کند یا خیر؛ موضوعی که بارها در گفتگو با سیدعزت‌الله ضرغامی از سوی خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت و هربار اعلام خبر قطعی در این زمینه به زمان تصمیم‌گیری نهایی وزارت کشور موکول شد.

حال با قطعی شدن برگزاری مناظره‌‌های زنده دو نفره البته به شرط کمتر از 5 نفر بودن تعداد نامزدها، این سوال در رسانه‌ها پررنگ شده که رسانه ملی این بار با توجه به آزمون و خطاهای دوره گذشته اجرای مناظره‌ها را به چه کسی می‌سپارد.

البته در این زمینه محافظه‌کاری فراوانی از سوی صدا و سیمایی‌ها به چشم می‌خورد و حتی مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما نیز اعلام کرد مجری مناظره‌های انتخاباتی تا لحظه آخر اجرای مناظره‌ها مشخص نمی‌شود و نام او تا اندازه‌ای محرمانه است که شاید حتی مردم در روز دیدن اولین مناظره انتخاباتی با نام وی آشنا شوند!

این موضوع از چندی پیش محل بحث و گمانه‌زنی قرار گرفته و گزینه‌های مختلفی در این‌باره مطرح شده‌اند؛ کامران نجف‌زاده که در سوریه به سر می‌برد و صرفا قرارست برنامه‌ای درباره خواسته‌های جوانان از نامزدهای ریاست جمهوری را اجرا کند یا محمدجعفر خسروی که اساسا پیش‌زمینه و شیوه اجرای او با برنامه‌های اجتماعی همخوان است و تناسب کمتری با برنامه‌های سیاسی دارد.

علاوه بر این گزینه‌های دیگری چون محمدرضا شهیدی‌فرد یا رضا پورحسین نیز مطرح شده‌اند که احتمال حضور اولی بر صندلی اجرای مناظره به نسبت بیشتر از دومی است که نظرات منفی درباره اجرای او در سال 88 وجود داشته است. البته دفتر وی هم به تازگی هر نوع مذاکره برای اجرای مناظره‌ها را رد کرد.

و اما دو گزینه دیگری که می‌توان احتمال حضور آنها را نیز در برنامه نامبرده داد، محمدحسین رنجبران و مرتضی حیدری هستند. رنجبران با جلب اعتماد مدیران رسانه ملی، نه تنها اجرای "دیروز امروز فردا" را بر عهده گرفت بلکه وارد بحث‌های مدیریتی شد و اکنون مدیریت گروه اجتماعی شبکه قرآن را بر عهده دارد.

با این حال گزینه دیگر یعنی مرتضی حیدری کارنامه به نسبت قوی‌تری از رنجبران دارد و با توجه به اجرای برنامه "پایش"، احتمال می‌رود گزینه قطعی اجرای مناظره‌های انتخاباتی باشد. گرچه "پایش" نیز با حاشیه‌هایی دچار شد و عده‌ای دل خوشی از آن ندارند.

انتخابات سال 88 جدا از موضوعات حساس ملی، مقطع سرنوشت‌سازی برای رسانه ملی نیز بود چراکه این رسانه برخی از مخاطبان خود را از دست داد اما مقطع زمانی که پیش‌رویمان قرار دارد فرصتی است تا صدا و سیما با بهترین تصمیم‌گیری اعتماد مخاطبان از دست رفته خود را دوباره جلب کند.

مناظره های تلویزیونی عامل اصلی در انتخاب مردم/ مشارکت 69.5 درصدی در انتخابات

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی با اشاره به انجام نظرسنجی در خصوص انتخابات سال 92 از مشارکت 69.5 درصدی مردم خبر داد و گفت: این میزان برای شهر تهران 57.6 درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر هوشنگ زعیم کهن در نشست خبری امروز  با اشاره به ایجاد کارگروه ویژه در جهاد دانشگاهی در زمینه انتخابات 92 افزود: به منظور حماسه سیاسی و انتخاب رئیس جمهور آینده بر اساس مصوبه این کارگروه نظرسنجی های مختلفی از سوی مرکز افکار سنجی (ایسپا) انجام می شود.



وی با بیان اینکه دو نوع نظرسنجی در این مرکز انجام می شود اظهار داشت: این نظرسنجی ها یا به درخواست دستگاههای مختلف انجام می شود و یا نظرسنجی هایی در جهاد دانشگاهی بنا به نیاز جامعه انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای انتخابات سال 92 نظرسنجی هایی در مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی انجام می گیرد خاطرنشان کرد: این نظرسنجی ها به سفارش دستگاه خاصی نیست بلکه بر اساس سیاست های جهاد دانشگاهی طراحی و اجرا می شود و نتایج آن نیز برای سیاستگزاران و یا احزاب خاصی نخواهد بود.

زعیم کهن با بیان اینکه برای انتخابات اخیر در دو نوبت نظرسنجی انجام شد ادامه داد: نوبت اول در 10 روز اول اسفندماه و نوبت دوم روز پس از پایان ثبت نام کاندیداها صورت گرفت.

وی جامعه آماری در این نظرسنجی هارا 14 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: این نظرسنجی ها مربوط به مراکز استانها ، شهرهای بزرگ، شهرهای درجه 2 و برخی روستاها می شود.

دلایل شرکت در انتخابات 92
معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی  با بیان اینکه از مردم در خصوص اولویت هایشان برای شرکت در انتخابات 92 سئوال شد اظهار داشت: تکلیف شرعی، مشارکت برای تصمیم گیری برای کشور، حق قانونی و بهبود وضعیت کشور از جمله اولویت هایی بوده که جامعه آماری  برای مشارکت در انتخابات 92 اعلام کردند.

انتظار مردم از رئیس جمهور آینده
وی اولویت های برنامه های رئیس جمهور آینده را از دیگر سئوالات این نظرسنجی ذکر کرد و یادآور شد: بر اساس نتایج بدست آمده 42.6 درصد مردم بهبود وضعیت اقتصادی  و اشتغال را از اولویت های برنامه های رئیس جمهور آینده ذکر کردند و پس از 14.6 درصد مردم ایجاد ثبات و آرامش در کشور و 13.1 درصد مردم مبارزه با مفاسد اقتصادی را از رئیس جمهور آینده انتظار داشتند.

بیشترین عامل تاثیر گذاری در انتخاب مردم
زعیم کهن  ادامه داد: 49.4 دهم درصد از مردم اعلام کردند که به تشخیص خود کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می کنند و 22.1 درصد خانواده و دوستان و 7 درصد مردم بر اساس جریانهای سیاسی کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می کنند. همچنن 0.9 درصد جامعه آماری اعلام کردند که متاثر از هنرمندان و ورزشکاران هستند./ب
مشرق


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 5 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...