امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 خرداد 1392 - 08:03
آیت الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی اش، بر ضرورت حفظ آرامش تاکید کرد. وی افزود: پس از آنکه ثبت نام کردم، تا پاسی از شب فکر می کردم که وضعیت فعلی کشور به گونه ای است که واقعاً نیاز به ایثار دارد. کوهی از مشکلات مقابلمان است و من پس از خلوت بین خود و خدای خود، بر حضورم در عرصه انتخابات مصرتر شدم...مردم باید ﺍﻣﯿﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎﺱ ﻭ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪﯼ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻏﻠﺒﻪ ﮐﻨﺪ...


اتحادجنوب:آیت الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی اش، بر ضرورت حفظ آرامش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی در این دیدار که پس از عدم احراز صلاحیتش توسط شورای نگهبان برگزار شد، گفت: من از ابتدا بنای آمدن نداشتم و اصلا به این حضور فکر نمی کردم. هر کس پیش من می آمد می گفتم که قطعاً نمی آیم.

هاشمی تاکید کرد: البته من همیشه در جلسات خصوصی می گفتم که من بنا به دلایلی که مطلعم کاندیدا نمی شوم.

وی می افزاید: یک هفته پیش از آغاز ثبت نام ها، گروهی پیش من آمدند و گفتند چرا گفتید که نمی آیید؟ من گفتم من جایی به صورت رسمی نگفتم که نمی آیم. همین سخن کافی بود تا در روزنامه ها منتشر شود و موجی از درخواست ها به سوی من بیاید.

چطور می توانستم اینقدر مستبد به رای خودم باشم که نیایم؟

هاشمی ادامه می دهد: اما وقتی این سیل درخواست های مردم ، بزرگان ، علما ، روحانیون، نمایندگان، دانشجویان و  مواجه شدم به فکر فرو رفتم و اندیشیدم که چه باید کرد. بسیار در این رابطه فکر کردم و گفتم چطور می توانستم اینقدر مستبد به رای خودم باشم که به آنها و به خصوص این جوانان نه بگویم؟

هاشمی اضافه کرد: یک روز قبل از نام نویسی فکر می کردم که دیگر نمی توان در برابر مردم مقاومت کرد. اینکه شخصا چه کردم بماند چون از آن حرف در می آید.

وی گفت: پس از آنکه ثبت نام کردم، تا پاسی از شب فکر می کردم که وضعیت فعلی کشور به گونه ای است که واقعاً نیاز به ایثار دارد. کوهی از مشکلات مقابلمان است .  و به شرایط که ما در داخل و بیرون کشور داریم و این آدم هایی که بوق به دست دارند و البته تک تک آنها را با تفکرات و امیالشان می شناسم فکر کردم. من پس از خلوت بین خود و خدای خود، بر حضورم در عرصه انتخابات مصرتر شدم.

چگونه می شود کشور را اداره کرد؟/ چینی ها هم بازی درمی آورند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این کوی مشکلات هرکس که راضی به پذیرفتن مسوولیت باشد باید ابتدا قصدش را پرسید که با این بودجه بدون منابع چگونه می خواهد 25 درصد حقوق کارمندان را افزایش دهد؟ دولتی که بیش از 500 هزار میلیارد تومان به بانک ها و پیمانکاران بدهکار است را چگونه می خواهد اداره کند؟

وی اضافه کرد: ... پول های خارجی را به چین دادیم و آنها با دریافت هزینه ای آن را به یوآن تبدیل کردند و بعد هم گفتند به جای پول کالا می دهیم و بعد از آن هم گفتند نه هر کالایی، بلکه آنچه خودمان تعیین می کنیم می دهیم. هند هم آمده نفت ما را با قیمتی خیلی ارزان می خرد اما حاضر نیست حتی روپیه بپردازد. این گزارش وزیر بازرگانی و رییس کل بانک مرکزی است که در یکی از جلسات تلخ مجمع آمدند و گفتند.

هاشمی در ادامه چنین مثال زد که «ما کشاورزی کوچکی داریم. با سم های چینی محصولات پارسال و امسال را از دست دادیم حالا ببینید مردمی که داروی چینی می خورند چه می کشند؟ چند سال پیش با یک تمام بهترین داروهای دنیا را می خریدیم. وضع دارو و غذا این شده و هیچکس نمی داند فردا چه می شود.»

وی اضافه کرد: کاسب وقتی جنس می دهد باید جایگزین آن را بخرد اما نمی داند فردا باید به چه قیمتی جایگزین کند و ناچار آن را نگه می دارد.

هاشمی ادامه داد: افتخاراتی که ایران داشته کتمان شدنی نیست و ایران کشوری عزیز بود. من خودم با ماشین همه کشورهای اروپایی را گشتم و رانندگی کردم. از این کشور به آن کشور می خواستم بروم فقط پاسپورت را نشان می دادم. حالا به جایی رسیدیم که مردم امروز می ترسند زن خودشان را با خود به سفر خارجی ببرند چون بی اهانتی می شود.


به من گفتند Easy Man / چون خیلی کم طول کشید که درهای خارج به روی ما باز شد

آیت الله هاشمی با ابراز نگرانی از مسائل خارجی گفت: در مجلس سنای آمریکا دو طرح خطرناک وجود دارد؛ منتظر انتخابات بودند که تکلیف روشن شود و گویا از این پس فعال می شوند. می خواهند سیستان و بلوچستان و و آذربایجان را تجزیه کنند. بعد هم قرار است اگر اسراییل به ایران حمله نظامی کرد به او کمک نظامی کنند. شاید جنگ روانی باشد اما به قول علما هر احتمالی برای انسان تکلیف می آورد. 

وی افزود: البته برخی دعواهای داخلی بیش از دیگر مسائل، می تواند به ضرر کشور تمام شود.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران 8 ساله ریاست جمهوری خود گفت: همان تجربه پس از جنگ را با مقداری تغییرات یک فرمول قابل حل است. خارجی ها آن دوره به من می گفتند easy man چون خیلی کم طول کشید که درهای خارج به روی ما باز شد. الان هم می شود آن تجربه را به آسانی انجام داد اما با این تفاوت که مردم آن موقع دلسوز بودند. این همه خصومت و افتراق در جامعه وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: به من اخباری رسید که پس از حضور من در عرصه انتخابات، شور انتخاباتی در بسیاری از گروههای مردم ایجاد شده که باعث حیرت من شده است.

وی ادامه داد: فکر نمی کردم با آمدنم در کشور موج ایجاد شود. فکر می کردم مثل گذشته باشد. مردم به یاس رسیده بودند که ناگهان موج ایجاد شد.

مایوس نشوید/ نباید ضربه ای متوجه نظام شود

آیت الله هاشمی ادامه داد: مایوس نشوید. در هیچ حالتی انسان نباید دچار یاس شود. برای ما هم این حالت قابل تصور نبود. ممکن است اندکی با تاخیر ضررها ادامه یابد اما روزی می رسد که مشکلات برطرف شود. اگر نگرانی باشد تنها از طرف دشمنان خارجی است که البته جدی است.

رییس مجمع تشخیص در ادامه گفت: امید است که در شرایط موجود تصمیم جدی بگیرند و فرصتی دیگر ما و مردم داده شود و خودم امیدوار هستم. از همه مردم هم می خواهم که امیدشان تبدیل به یاس نشود و آرامش خود را حفظ کنند. به هرحال ما چاره ای نداریم و آنها که این کار را کردند

وی تاکید کرد که نباید ضربه ای متوجه نظام شود. یکی از ضروری ترین کارها این بود که حماسه سیاسی رهبری محقق شود. حماسه ی اقتصادی از طریق حماسه سیاسی محقق می شد. بهترین راه هم برای تحقق حماسه سیاسی همین انتخابات بود.

رییس مجمع تشخص مصلحت نظام در پایان آرزو کرد که با حل مشکلات، بار دیگر دل ها به یکدیگر نزدیک تر شده و مهربانی ها زیاد شود.

هاشمی همچنین گفت که به زودی بیانیه ای منتشر خواهد کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار مطالب کوتاه دیگری نیز مطرح کردند که احتمالاً دفتر ایشان، این سخنان را امروز منتشر خواهد کرد./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/03/06 - 15:48
0
0
آیت ا... هاشمی تنها کلید رفع مشکلات ملت و انقلاب بود.
1392/03/04 - 09:54
0
0
تنها امیدمان تو بودی در این خرابه بازار
1392/03/04 - 09:50
0
0
هاشمی ستون اصلی این انقلاب است نباشد نیستیم
1392/03/03 - 17:35
0
0
در جواب امین باید گفت که کسانی که خوابند را میشود بیدار کرد ولی شما خودتان را به خواب زده اید و تنها مرگ شما را از خواب غفلت بیدار میکند، منتظرید تا فقر و فحشا در کشور چیزی را باقی نگذارد بعد شما بیدار شوید و بگویی خدا چنین خواسته ، ولی در واقع وقتی شما خواب بودید این اتفاق افتاد و شما با خواب بی موقع در این اتفاق شریک شدید .
1392/03/03 - 11:54
0
0
به امید جشن بزرگ آغاز ریاست جمهوری دکتر محسن رضایی
1392/03/02 - 18:27
0
0
این شور انقلابی احتمالا از طرف خانواده ایشان اتفاق افتاده...
1392/03/02 - 12:51
0
0
آیت ا... هاشمی خانواده بزرگوارش مورد احترام تمام انسانهای مومن و قدر شناس ایران هستند ، واز صحبتهای برخی افراطی نباید آزرده شوند که تا بوده چنین بوده ، انسانهای بزرگ عمل میکنند و انسانهای کوچک شعار میدهند و با تهمت و افترا سعی در پوشش ضعفهای خود هستند .
1392/03/02 - 12:47
0
0
در حال حاضر که کسی جرات اعتراض علنی را ندارد ما به خداوند پناه میبریم و از خداوند رسوایی منافقین واقعی کشور و نظام را خواستاریم . انسان همیشه از کسانی که توقعش را ندارد ضربه میخورد .بر هاشمی و خانواده بزگوارش درود میفرستیم چون در حال حاضر اوست که با صبر جهاد اکبر میکند که از جهاد اصغر مثل جنگ به مراتب مشکل تر است .
1392/03/02 - 12:41
0
0
همیشه از صدر اسلام کسانی که خدمت گزار واقعی بودند توسط مسلمان نماها مورد اتهام بودند . چون دشمن خارجی با اسلام مخالفند و دشمنان داخلی بخاط منافعشان با مسلمانان واقعی ستیز میکنند. شاید این هم امتحانی برای ملت و حتی مسئولین باشد که از تخریب آیت ا... هاشمی چقدر سود میبرند ، آیا به ازبین بردن دستاوردهای انقلاب و کشور و ناامیدی مردم می ارزد .
1392/03/02 - 12:35
0
0
متاسفانه در کشور ما پس از روی کار آمدن دولت اصول گرا برخی جریانهای سیاسی بظاهر انقلابی و در باطن کاملا افراطی روی روند پیشرفت کشور اثر گذاشتند و با این همه امکاناتی که در اختیار داشتند فقط به فکر منافع خود بودند وهمه دیدند در جریان اختلاس بزرگ ودیگر زمین خواریها بیشتر مسئولین دست داشتند ویا لااقل سستی کردند و حتی واقعیت را هم به مردم نگفتند و فقط آیت ا... هاشمی را متهم به اشرافیگری کردند آنهم بجهت اینکه از قبل از انقلاب پدر وی باغ بزرگی داشته ، این منطق برخی اصولگرای افراطی است .
1392/03/02 - 12:27
0
0
ملت دلسوز و انقلابی ایران مایوس شدند و در طرفی برخی مغرضان کوته فکر و فرصت طلب خوشحال شدند چون با آمدن آیت ا... هاشمی دیگر جایی برای آنها نبود که بتواننداختلاص کنند و باج و رشوه بگیرند و تورمی را ایجاد کنند که پیامدش سخت تر شدن زندگی مردم و بدتر از همه گسترش فحشا و منکر در جامعه شد ، با این بد رفتاریها چه نسلی برای آینده انقلاب تربیت کرده ایم ، همین که در صداو سیما عیبها را نگوییم و فقط از افتخاراتمان حرف بزنیم یعنی برای مردم ارزشی قایل نیستیم و متاسفانه این واقعیت دارد
1392/03/02 - 09:50
0
0
درود بر هاشمی مرد خدا. واقعا باید چی گفت!!؟؟ اخه اگه یه اداره یا یه شرکت بود ادم میتونست یه جوری به خودش تحمیل کنه که باند بازی در همچین جاهایی ممکنه ولی وقتی یه حکومت این کار رو انجام بده ملت باید چیکار کنه!!؟؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 12 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...