کد خبر: 134702 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 18 شهريور 1399 - 10:59
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:
کلاس‌های پیش ساخته جایگزین چادرهای عشایری می‌شود

اتحادخبر:  مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با هدف بهبود فضای تحصیل دانش‌آموزان عشایر در این استان، ۱۲ باب کلاس پیش ساخته برای جایگزین شدن به‌جای کلاس‌های چادری، تامین و امروز به نقاط مورد نظر ارسال شد.

اتحادخبر:  مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با هدف بهبود فضای تحصیل دانش‌آموزان عشایر در این استان، ۱۲ باب کلاس پیش ساخته برای جایگزین شدن به‌جای کلاس‌های چادری، تامین و امروز به نقاط مورد نظر ارسال شد.

کلاس‌های پیش ساخته جایگزین چادرهای عشایری می‌شود

به گزارش ایسنا؛ فرهاد اسماعیلی سه‌شنبه ۱۸ شهریور در مراسم بارگیری و انتقال ۱۲ کلاس پیش ساخته کانکسی به نقاط مختلف استان فارس، گفت: این کانکس‌ها تقریبا به تمام تجهیزات روز کمک آموزشی، همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی، لپ‌تاپ، ویدیو پروژکتور و اینترنت مجهز هستند و جایگزین کلاس‌های چادری مدارس عشایری استان فارس می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: برای هر کانکس حدود ۱۲۰ میلیون تومان و جمعا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون توماناز محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مناطق عشایری استان فارس هزینه شده است.

او با بیان اینکه، دانش آموزان گنج‌هایی هستند که می‌توانند تحولات عظیمی در جامعه بشری  ایجاد کنند، گفت: وقتی چادرهای سفید در دشت‌ها و مراتع  برپا شد، کسی تصور نمی‌کرد در آنجا کاخ دانایی برافراشته شود و این نبوده جز عشق معلمان  که سر منشا آن نیز مرحوم بهمن بیگی  بود که با عشق تمام معلمان عاشق را انتخاب و با نظارت پیاپی امر تعلیم و تربیت را دنبال می‌کرد.

 

اسماعیلی با تاکید بر اهمیت به کارگیری معلمان توانمند، دلسوز و عاشق، گفت: وظیفه اجتماعی و مسئولیتی، دینی و انسانی ما ایجاب می‌کند که به سرعت شکاف‌ها را برطرف کنیم و تجهیزات و امکانات کافی را در جهت تحقق عدالت آموزشی برای دانش آموزان عشایری فراهم کنیم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس نیز در این مراسم گفت: این کلاس‌های پیش ساخته به مدارس عشایری فسا، کازرون، نورآباد، فیروز آباد، فراشبند، قیروکارزین و داراب منتقل می‌شوند.

 

بهنام حیدری گفت: دانش آموزان کوچ رو در فصل زمستان از این کلاس‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند و در فصل بهار و تابستان به دلیل کوچ عشایر، دانش آموزان از کلاس‌های چادری استفاده خواهند کرد.

 

او با بیان اینکه تا کنون حدود یک سوم مدارس عشایری فارس مجهز به این کانکس‌ها شده‌اند، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از دوازده هزار دانش آموز در ۷۶۰مدرسه عشایری استان مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس افزود: از این جمعیت دانش آموزی عشایری 4 هزار و 200 دانش آموز  در دوره متوسطه اول و دوم مراکز شبانه روزی اشتغال به تحصیل دارند و مابقی نیز در مدارس ایتدایی عشایر سیار امر تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری مراسم بازگشایی مدارس برای دانش آموزان عشایر استان، گفت: این مراسم در روز 15 شهریورماه و همزمان با سراسر استان، در منطقه کوار برگزار شد.

حیدری یاد آور شد: به دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع، با توجه به کم جمعیت بودن مدارس عشایری و تدریس در فضای باز مدارس، آموزش درمدارس عشایری ابتدایی  به صورت حضوری برگزار می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134702