کد خبر: 134528 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 16 شهريور 1399 - 09:00
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در گفتگو با اتحاد خبر:
در ایام کرونا هم پرورش استعدادها ادامه دارد/ بجای مربی پاره وقت، مربی همیشگی شدم

اتحاد خبر: بی شک یکی از موثر ترین و در دسترس ترین مکان هایی که به کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان کشورمان می پردازد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، ساعتی مهمان دفتر پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر شد تا اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهیم...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق - مهدی بکران: هرکشوری برای داشتن آینده ای درخشان و همچنین آیندگانی توانمند و خلاق، نیازمند پرورش و تعلیم کودکان و نوجوانان امروز خود است. کودکان و نوجوانانی که از جمله مهمترین سرمایه های هر کشور هستند و با کشف و پرورش استعدادهایشان می توانند آینده درخشانی را برای خود و جامعه شان رقم بزنند و در وسعتی بیشتر، مایه افتخار جهانیان شوند. بی شک یکی از موثر ترین و در دسترس ترین مکان هایی که به کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان کشورمان می پردازد و نقش پررنگی در آینده این مرز و بوم دارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. از این رو اتحاد خبر در گفتگو با سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، اطلاعات بیشتری را در خصوص فعالیت های این نهاد در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

از کلاس دوم راهنمایی تا کنون می نویسم

خودتان را معرفی کنید و بگویید نوشتن را از چه زمانی آغاز کردید؟
من هر وقت که می خواهم خودم را معرفی کنم می گویم یک نیمچه ادبیاتی هستم، کسی که به واسطه سر سوزن ذوقی که در او هست دستی بر آتش شعر و دستی بر آتش نوشتن دارد و علاقه مندی وسیع و توانمندی اندکی در هنر دارم. نوشتن را از زمانی که نوجوان و در پایه دوم راهنمایی بودم شروع کردم ولی نمی دانستم که نوشته هایم چیست؟ معلم ادبیات آن روزگاران قدیم ما که هرجا هست خدایا به سلامت دارش خانم زاهدی نام داشت، هنگام زنگ های انشاء به من می گفت انشایت را بخوان، احساس می کردم با تامل بیشتری نوشته مرا دنبال می کند و هر هفته من جزء لیستی بودم که باید انشاء می خواندم. یک روز به این اطمینان که سه هفته پشت سر هم من جزء لیست او بوده ام و انشاء نوشته و در کلاس خوانده ام، تکلیف انشایم را ننوشتم و وقتی همه سر کلاس انشایشان را خواندند آخرین نفری که همکلاسی ها پیشنهاد دادند بخواند من بودم. خیلی استرس داشتم و بلند شدم با دفتر خالی سلانه سلانه راه رفتم و در جلو کلاس ایستادم، شروع به خواندن کردم یعنی از حفظ چیزهایی را خواندم و تمام شد، تشویق شدم و موقعی که معلم خواست دفترم را امضا کند صفحه دفترم خالی بود، معلم متوجه شد من چیزی ننوشته ام و همه را از حفظ خواندم و خیلی برای معلمم جالب بود. تعریف و تشویق ها، حس و هیجان های نوجوانی باعث شد که به خودم بگویم می توانم و این راه را تا امروز ادامه دهم.



این حس سرودن ها و نوشتن ها همیشه با شماست؟
همیشه هست ولی گاهی وقت ها دلسرد می شوم و حس نوشتن رهایم می کند و تبدیل به یک آدم آهنی می شوم که صبح کوکش کرده اند و سر کار می رود و ظهر به خانه برمی گردد، بعدازظهر آشپزی می کند، شب هم شام برای بچه هایش آماده می کند، بعد ظرف هایش را می شوید، می نشیند و تلویزیون تماشا می کند، می خوابد و بعد آن حس نوشتن قهر می کند و می رود. اما بعضی وقت ها ول کن نیست حتی وسط یک جلسه رسمی هم که شده و میان سر شلوغی ها سراغ آدم می آید و می گوید بیا بنشین که من با تو کار دارم.

یک کتاب چاپ شده و خیلی اثر آماده چاپ دارم

آیا تا به حال کتابی از شما چاپ شده؟
در حوزه ادبیات کودک و نوجوان یک کتاب چاپ شده به نام "نامه ای برای دلم بنویس" که مخصوص رده سنی نوجوان است. یک کتاب خشتی کوچک است که نوشته های کوتاه دارد و در حس و حال نوجوانی به واسطه حضورم در کانون پرورشی فکری نوشته شده است. احساس کردم در حوزه کودک کار شده است ولی در حوزه نوجوان نیاز به کار بیشتری است و هرچند قدم ضعیفی باشد ولی باید برداشته شود که آن زمان آن کتاب را چاپ کردم.
کتاب های آماده چاپم خیلی زیاد هستند ولی بعضی وقت ها شرایط به من اجازه چاپ آنها را نداد، گاهی اوقات خودم دلسرد از چاپ بودم و احساس می کردم بازاری که باید مخاطب خود را داشته باشد وجود ندارد. انشاالله در سال جدید بتوانم کتاب هایم را چاپ کنم.

از سال ۸۲ فعالیتم را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردم

آغاز فعالیت شما با کانون از چه سالی بود و چطور شد که وارد کانون شدید؟
سال ۸۲ دانشجوی سال اول یا دوم کارشناسی بودم و سر پر شوری داشتم و به من گفتند: با توجه به اینکه ادبیات فارسی می خوانی، در کانون پرورشی فکری یک مربی ادبی می خواهیم و می آیی به ما کمک برسانی؟ سابقه کارهای ادبی من موجود بود و من گفتم: سرم شلوغ است و درس می خوانم، کلی کلاس گذاشتم که نمی آیم اما رفتم. کانون کاری کرد که من بجای مربی پاره وقت که تنها ساعاتی در هفته باید میرفتم شدم مربی فرهنگی تمام وقت همیشگی کانون که صبح، بعداز ظهر و شب در کانون بودم و مثل نهال کوچکی که در خاک می کارند و ریشه می زند و دیگر نمی توانند بکنندش، شده ام.

اینقدر خاک کانون خاک خوبی بود و چقدر ما را تغذیه ادبی، هنری و فرهنگی کرد که شروع کردم و پایبند شدم. واقعا نمی دانم دست خداوند قرار است پس از این چه بنویسد؟ و من پس از این کجا باشم؟ ممکن است چند روز بعد به من بگویند تو جایت اینجا نیست و از کانون برو ولی قطع به یقین تا آخرین لحظه ای که نفس می کشم کانون پرورش فکری را دوست خواهم داشت و احساس می کنم دینی به گردن من دارد که باید ادا کنم و آن شاید از طریق خدمت به تمامی کودکان و نوجوانانی باشد که در این خاک نفس می کشند و حضور دارند.
کانون پرورش فکری خیلی دغدغه مند راجع به بچه ها فکر می کند و هیچ وقت شعار نمی دهد، نوع و کیفیت عملکرد کانون پرورش فکری ثابت کرده است که کانون اهل شعار نیست، اهل شعور است، اهل حرف نیست اهل عمل است، شاید اگر انعکاس بیشتر و بهتری از خود و فعالیت هایش داشت، در موقعیت بهتری به سر می برد.
واقعیت این است که کانون در میادین مختلف فرهنگی حضور دارد و با دست خالی می جنگد و با دست های خالی کارهای بزرگ انجام می دهد کانون هدف را شناخته است و برای رسیدن به آینده ای روشن برای این مرزو بوم دارد قدم های موثری برمیدارد.
کانون می گوید: من آغوشم روی تمامی کودکان و نوجوانان حتی کسانی که نیازهای خاص و ویژه ای دارند باز است.



او در ادامه از عملکرد کانون در نخستین سال های فعالیت خود می گوید: ماشین های لاندرور را کتابخانه کرد و مربی گرفت، مربیانی که راننده این ماشین ها بودند آنها را به روستاها فرستاد تا حتی کسانی که در نقاط دور افتاده هستند هم از نعمت مطالعه بی نصیب نمانند، بعد آمد آنهایی که آنقدر از مراکز دور بودند که حتی ماشین به راحتی برایشان نمی رفت را تحت پوشش قرار داد و برایشان کتاب پست کرد. بعد از آن برای نابینایان مراکز فراگیر را فراهم کرد و دست به فراهم کردن کتاب های صوتی با نام "کتاب آوا" شد. کتاب، نوشت افزار، عروسک و اسباب بازی تولید کرد. این یعنی اهمیتی که کانون برای کودک و نوجوان امروز و در واقع آینده این وطن قائل است. چه کودک و چه نوجوان هیچگاه از دید کانون پرورش فکری در هیچ زمان دور نماندند.

نقش کانون پرورش فکری در زندگی شما چیست؟
کانون پرورش فکری در وهله اول کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان است یعنی اگر به کانون پرورش فکری ورود پیدا کنید می بینید همه دیوار ها قفسه و همه پر از کتاب است کتاب هایی که مخصوص کودک و نوجوان هستند. کانون پرورش فکری این فرصت را برای من به عنوان کسی که در ارتباط مستقیم با کودکان است به عنوان یک مربی ایجاد کرد که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بتوانم کتاب های خوب بخوانم و این تاثیر بسزایی برایم داشت زیرا کانون پرورش فکری انتشاراتیِ برند کودک و نوجوان است و هر کتابی را با هر کیفیتی چاپ نمی کند و در مقوله کتاب و کتابخوانی هم با دقت نظر و حساسیت برخورد می‌کند.

صحبت هایی از پیک امید کانون شنیده بودیم در مورد آن برایمان توضیح دهید؟
پیک امید از برنامه های شاخص سال ۹۸ کانون استان بوشهر بود که بصورت استانی و ملی بطور جدی پیگیری و اجرایی شد.
کانون پرورش فکری براساس وظیفه ذاتی خود که ارایه امکانات و خدمت رسانی فرهنگی به تمام کودکان و نوجوانان است از کودکان روستایی و مناطق محروم استان هم غافل نشد و در راستای گسترش عدالت فرهنگی و ترویج نشاط اجتماعی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی طرح پیک امید را برگزار کرد که در سطح ملی حضور "تماشاخانه سیارکانون" از روز ۱۵ آذر تا ۲۱ آذر میهمان کودکان هفت منطقه از استان (اهرم خورموج کاکی بردخون نخل تقی سیراف عسلویه) که فاقد سینما بودند شد و انیمیشن بلند سینمایی آخرین داستان را نمایش داد که در این سفر هفت روزه با استقبال بی نظیر بیش از چهار هزار کودک روبرو شدیم.
در ادامه نیز تیم کاری و کارشناسی استان به روستاهای دورافتاده و کم برخوردار استان سر زد و برای بچه های آنجا اجرای برنامه‌های شاد و متنوع داشت.

در مورد اصول روانشناسی و آموزش مربیان کانون در این زمینه برای کار با کودکان و یا فعالیت های روانشناسانه برای کودکان و نوجوانان هم آیا کاری در استان انجام شده است؟
بله، در ماه های گذشته ما برگزاری کارگاه های "حال خوش زندگی" را داشتیم که در استان بوشهر برای اولین بار در مراکز کانون پرورش فکری زیر نظر مربیان آموزش دیده برگزار شد.
که در این کارگاه‌ها هشت مهارت مثبت روانشناختی با عنوان خودباوری، جرات مندی، امید، خوش بینی، معنویت، شادی و نشاط، روابط مثبت و هوش هیجانی آموزش داده می‌شود.
کارگاه های حال خوش زندگی برای اعضا نوجوان و در مراکز اهرم، کنگان، وحدتیه، بندرریگ با هدف ایجاد شادی و نشاط، شکوفایی و کسب مهارتهای لازم برای زندگی بهتر، تمرینی برای کنترل هیجانات و تقویت صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده نگر برگزار شد که بازخورد مثبت بسیاری داشت.



در روز ادبیات کودک نوجوان همیشه کانون برنامه های ویژه ای داشته، امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه خاصی داشتید؟
این روز در تمامی مراکز کانون در سطح استان با برنامه های مختلف حقیقی و مجازی بزرگ داشته شد در مرکز استان هم رونمایی از یک کتاب را به صورت مجازی داشتیم.  همزمان با ۱۸ تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از کتاب «بهتر از این نمیشه» نوشته لیلا پورنبی رونمایی شد.
نامگذاری یک روز به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نشان از اهمیت و پر ارزش بودن مقوله ادبیات کودک و نوجوان دارد و این روز برای کانون که متولی کار کودک و نوجوان است بسیار مهم و ارزشمند است و ما این روز را بهانه‌ ای قرار می دهیم تا طرح آشتی و پیوند نسل جدید را با کتاب بریزیم و بتوانیم نسل کودک امروز را به سمت و سوی مطالعه و برخورداری از دانش نگاشته شده در کتابها سوق دهیم.
ضمن اینکه ما در استان فعالیت معرفی کتاب در قالب اجرای طرح «دوست من رو بشناس» را داریم که توسط کانون پرورش فکری استان بوشهر و با حضور اعضای کودک و نوجوان، به بهانه و مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان تهیه و تدوین شده است.
شایان ذکر است اجرای این طرح در طول سال ادامه خواهد داشت.

امکان حضور نابینایان، ناشنوایان و معلولان در کانون پرورش فکری بوشهر وجود دارد

آیا امکان حضور افراد نابینا، کم بینا و کم شنوا در کانون فراهم است؟
درشهر بوشهر، مرکز استان بوشهر چندین سال است که در مرکز شماره ۲ روبروی دریا امکاناتی برای حضور نابینایان، ناشنوایان و معلولان فراهم است. کتاب های آن مرکز برای نابینایان خط بریل دارد و می توانند کتاب را به امانت به خانه ببرند و همچنین برای آنها کتب صوتی با صداهای ماندگار وجود دارد کتبی که همگان از آن استفاده می کنند. برای کسانی که ناشنوا هستند یا مشکلات جسمی و حرکتی دارند در روزهای خاصی برنامه داریم البته در ایام کرونا همه فعالیت ها محدود شده است. دلیل انتخاب شهر بوشهر برای مرکز فراگیر هم این است که امکان دسترسی ساده و آسان به این مرکز نسبت به سایر شهرستان ها موجود است.

در مدارس خاص، برنامه های ویژه ای داشتیم
"کانون پرورش فکری زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است و به حمدالله در استان روابط بسیار خوبی با آموزش پرورش و در ادامه آن بامدارس داریم که باید از مسئولین محترم آموزش و پرورش استان قدردانی کنم" مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر این را می گوید و ادامه می دهد: اگر ارتباط ما با مدارس پر رنگ تر شود طبیعتا نتایج مثبت تری را شاهد خواهیم بود. همچنین همکاری خوبی با مدرسه بهارستان و دیگر مدارس استثنایی داریم که مربوط به بچه های نیازهای ویژه و خاص هستند. ما در این مدارس با تیم همکاران خودمان برایشان برنامه هایی اجرا می کردیم. اجرای نمایش عروسکی، مسابقات مختلف، قصه گویی با زبان اشاره، نمایش فیلم، اهدای کتاب و... را برایشان برگزار می کردیم. این کار یکی از بهترین تجربیات ما بود، وقتی به مدارس می رویم احساس می کنیم که وجودمان پر شده از احساس و برگشته ایم.

سمیه رسولی ادامه می دهد: همچنین بمناسبت دوازدهم آذر روز جهانی معلولان ویژه برنامه هایی برای بزرگداشت مقام و توانمندی معلولان در مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار شد به نام "بر بال فرشتگان" که در شهر بوشهر تصمیم گرفته شده بدلیل مشکل ایاب و ذهاب کودکان ویلچرنشین ،مربیان و کارشناس کانون در مدرسه بهارستان حضور یافتند و برنامه های شاد و متنوعی از جمله قصه گویی، مسابقه شاد، قصه نمایش مهمانهای ناخوانده اجرا شد و از زحمات و تلاش‌ های مربیان و معلمان کودکان دارای نیازهای ویژه تقدیر و تشکر شد.



رسالت کانون پرورش فکری، کشف و پرورش استعداد است
رسولی رسالت کانون یا رسالت تمام کسانی که با کودکان و نوجوانان کار می کنند را اینگونه شرح می دهد: ما که در کانون پرورش فکری کاری می کنیم به واسطه کاری که با کودکان و نوجوانان داریم رسالت عظیمی بر دوش ما است. سرمایه ما و یا بهتر بگویم سرمایه همه جوامع پول های سپرده شده در بانکها و ماشین ها و خانه ها نیستند، کودکان و نوجوانان هستند زیرا فردای جامعه را آنها می سازند و فردای جامعه و کشور ما در دست آنها است. این رسالت، تربیت یک نویسنده، نقاش، بازیگر یا مکانیک نیست، تربیت انسان خوب است که در عین حال می تواند نویسنده، نقاش، بازیگر یا مکانیک هم باشد ولی در وهله اول می خواهیم یک انسان خوب را پرورش دهیم. یک انسان خوب و توانمند، کانون می گوید یکی از اهداف من کشف و پرورش استعدادها است.
این هدف هوشمندانه انتخاب شده چرا که پرورش استعداد در یک فرد ارتباط پیدا می کند به علاقه ، انتخاب رشته تحصیلی و یا در نهایت بازار کار چون اگر این استعداد پرورش پیدا نکند یک بچه از کدام رهگذار می خواهد آینده خود را بسازد؟ مثلا بچه من اگر به بازیگری علاقمند است، اگر استعداد بازیگری در او کشف نشود و این استعداد یک عمر نهفته در درون او بماند و یک مکان یا نهادی مانند کانون پرورش فکری این استعداد را کشف نکند، بچه من به کجا می رسد؟ چه بسا اگر کشف شود فردا از آن او باشد و یکی از موفق ترین بازیگران شود ولی اگر کشف نشود چه؟ اگر انسان خوب و شایسته پرورش پیدا نکند، وضعیت جامعه به چه سمت و سویی می رود؟

خیلی ها خیلی گام های موثری برداشته اند که برای همه آنها احترام قائلم اما اگر از گذشته تا به امروز را نگاه کنیم گام هایی که کانون پرورش فکری برداشته گام های موثری بوده و افراد خیلی تاثیرگذاری را در حیطه های هنر پرورش داده و به جامعه تحویل داده است. نویسندگان، شاعران، بازیگران، فیلم سازان، طراحان و هنرمندان بزرگی از این آب و خاک روزی در کانون پرورش فکری بوده اند و برای کودکان و نوجوانان تلاش کرده‌اند.

"کانون هرساله جشنواره قصه گویی برگزار می کند زیرا بخش عمده و مهم ادبیات فولکلور و عامه ما قصه ها هستند" مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این‌ را می گوید و ادامه می دهد: این قصه ها در سینه پدربزرگ و مادربزرگ ها قرار دارند و اگر به بیرون کشیده نشوند، متاسفانه همراه با فوت آنها قصه ها هم می میرند. جشنواره قصه گویی برای جلوگیری از مرگ قصه ها است و باعث انگیزه بخشی در بچه ها می شود که در کنار پدر بزرگ و مادر بزرگ خود بنشینند و قصه ها را بشنوند. من هم سال های پیش در جشنواره قصه گویی شرکت می کردم و چند بار هم افتخار داشتم بعنوان نماینده استان بوشهر در جشنواره بین المللی قصه گویی برگزیده شوم. قصه "سبز علی قبا" را به نمایندگی از بوشهر در آن جشنواره تعریف کردم و بخشی از فرهنگ بومی ما بازگو شد.

مهارت های شخصی بچه ها در کانون تقویت می شود

شیوه کشف استعداد بچه ها به چه صورت است؟
کل فعالیت های ما در زیر شاخه فرهنگی، هنری و ادبی خلاصه می شود که این سه مورد سر فصل هستند و هر کدام زیرشاخه بسیار منشعب دارند و حیطه فعالیت گسترده ای را دارا هستند. اولین کاری که روی بچه ی تازه وارد به کانون انجام می شود، تقویت ارتباط های مهارتی ست، او در برقراری ارتباط با دوستان، مربیان و اطرافیان است بنابراین اولین گام ها در برقراری و تقویت این ارتباط کودک صورت میگیرد. بچه ها در کانون در فعالیت های گروهی ورود می کنند، یاد می گیرند که تنها نیستند و در جامعه ای قرار دارند که باید کار جمعی و گروهی انجام دهند بنابراین جزیره‌ ای عمل نمی‌کنند و مهارت کارگروهی در آنها تقویت می شود. مربیان بچه ها را هدایت می کند که همه کلاس ها را شرکت کنند و انتهای کلاس وضعیت هرکدام ارزیابی و بررسی می شود و از اولیای آنها بازخورد گرفته می شود و در نتیجه مهارت های شخصی بچه ها تقویت می شود. بسیار مهارت و استعداد آنها که در کلاس ها و فعالیت های مختلف ۶۰ گانه کشف و پرورش می‌ یابد و جالب این است که حق عضویت سالیانه کانون ۱۲ هزار تومن است. برای اینکه کودکان بیشتری و از تمام سطوح و اقشار جامعه بتوانند در کانون حضور پیدا کنند.



در ایام کرونا پرورش استعدادها ادامه دارد
از او می پرسم: در ایام کرونا آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متوقف نشد؟ پاسخ می دهد: با وجود اینکه دست های سهمگین کرونا درهای بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی را بست ولی ما درکانون گفتیم آموزش، تعلیم و تربیت و پرورش استعداد تعطیل نمی شود پس کلاس ها را غیر حضوری و مجازی برگزار کردیم و در پیام رسان های موجود با استفاده از مدرسان حاذق کشوری بچه ها را بصورت گروهی جمع کردیم و بخاطر ارتقاء کیفیت کلاس هایمان، آموزش تصویری را اضافه کردیم. با وجود همه هزینه های سنگینی که برای ما در بر داشت، کلاس هایمان را با نرخ دولتی ۱۸ هزار تومان و ۲۱ هزار تومان برگزار کردیم تا خانواده های بیشتری استفاده کنند و کودکی نباشد که بخاطر هزینه ای که روی دوش خانواده گذاشته می‌ شود از آموزش محروم شود. مبالغ را پایین تعیین کردیم بی اینکه کوچکترین ضربه ای به کیفیت کلاس ها و آموزش ها وارد شود، این کار را کردیم تا حضور حداکثری کودکان و نوجوانان بوشهری را برای توانمندشدن و یادگیری یک هنر و‌ مهارت داشته باشیم.

انجمن های مجازی کانون
مدیرکل کانون پرورش فکری نوجوانان استان بوشهر با اشاره به این موضوع که انجمن مجازی رشته های مختلف در کانون ایجاد کرده ایم، ادامه می دهد: انجمن مجازی قصه گویی ایجاد کردیم که حدود ۲۰۰ عضو دارد. انجمن عکاسی، هنرهای نمایشی راه اندازی کردیم که ۱۱۰ عضو، انجمن شعر و داستان ۱۵۰ عضو و انجمن محیط زیست که بیش از ۹۰ عضو دارد. برنامه های انجمن ها بصورت هفتگی با حضور یک مهمان انجام می شود که خروجی داشته باشد. سعی داریم از کوچکترین و کمترین فرصت ها هم برای برخورداری کودکان و نوجوانان استان استفاده کنیم تا کودکانی دانا و توانا داشته باشیم. به لطف خدای مهربان و زحمات همکاران و دوستان خوبم در کانون پرورش فکری یک سال گذشته را موفقیت های بیشتر خوبی داشتیم و نام کودکان و نوجوانان استان عزیزمان بارها و بارها در جشنواره های مختلف برده شد و بچه های این استان خوش درخشیدند. به طور مثال:
-کسب رتبه برگزیده در مسابقه کشوری کتاب آفتاب توسط ده نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر
-انتخاب ۶ عضو کانون استان بوشهر در بین برترین کتابخوانان کل کشور
-کسب رتبه برتر در جشنواره ملی نقالی تو سط دو عضو کانون استان بوشهر بنامهای آناهیتا ملکی وند،ارش ملکی وند
-راه یابی خانمها سوسن حیاتی، زهرا رضایی طرحانی و طوبی شیرکانی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی
-کسب رتبه دوم جشنواره قصه گویی توسط خانم رضایی طرحانی از بوشهر در بخش پدربزرگ مادربزرگ ها
_برگزیده شدن چندین نفر از اعضای مرکز بوشهر و برازجان در جشنواره ملی نمایشنامه که به مناسبت روزهای کرونایی برگزار شد.
_برگزیدگان مسابقات مختلف عکاسی در چند موضوع و در چند جشنواره مختلف
و...



خبر خوش کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان عالیشهر
سمیه رسولی با بیان خبر خوشی برای کودکان و نوجوانان ساکن شهر عالیشهر می گوید: به زودی مرکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان عالیشهر افتتاح می شود‌. عالیشهر پیش از این، کانون پرورشی فکری نداشته که بزودی بچه ها از امکانات این مرکز می توانند برخوردار شوند و از این به بعد ۲۳ مرکز در استان بوشهر خواهیم داشت. البته کانون رسالت خود را در رساندن کتاب به دست بچه ها را هیچگاه فراموش نکرده است.

همچنین در تمامی این سالها تلاش برای فراهم کردن حضور بچه ها در کانون، در روستاها و مدارس دور افتاده و مناطق کم برخوردار سعی کردیم کتابخانه های آنها را با کتاب های کودک و نوجوان تجهیز کنیم زیرا کتاب باعث افزایش آگاهی و دانش بچه ها می شود.

صحبت پایانی:
در آخر تشکر می کنم بابت فرصتی که فراهم شد تا در خدمتتان باشم.
ضمن اینکه از همه نهادها و ادارات فرهنگی هم راستا تقاضا دارم با هم افزایی و تعامل رقم زننده اتفاقات فرهنگی هنری نیک و پر بازده برای کودکان و نوجوانان این استان باشند تا همه شاهد آینده ای روشن برای این مرز و بوم باشیم.




لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134528