کد خبر: 134504 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 15 شهريور 1399 - 09:48
زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس در فارس نواخته شد

اتحادخبر:  همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مقام‌های استانی، در فارس نواخته شد.

اتحادخبر:  همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مقام‌های استانی، در فارس نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس در فارس نواخته شد

به گزارش ایسنا؛ عنایت‌الله استاندار فارس، شنبه ١٥ شهریور در آیین نمادین بازگشایی سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه آل محمد(ص) ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز برگزار شد، گفت: از امروز فصلی نو در زندگی دانش آموزان همراه با بیم و امید آغاز می‌شود.بیم از بیماری کرونا و امید به آینده‌ای بهتر.

 

او با بیان اینکه تربیت نسل آینده از مهمترین مقوله‌هایی است که از اولویت برخوردار است، چرا که با علم آموزی است که می‌شود آینده‌ای بهتر را برای خود و کشور رقم زد، افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری زیربنایی است که اثرات آن را نسل‌های آینده خواهند دید.

 

استاندار فارس ادامه داد: اگر امروز خادمان و مدیران این کشور حرفی برای گفتن دارند به دلیل آموزش‌هایی است که دیروز به آنها داده شده و اگر آینده‌ای بهتر برای مردم و کشور طلب می‌کنیم باید آموزش‌های بهتری به آینده سازان جامعه ارائه کنیم.

 

رحیمی با تاکید بر اینکه موضوع آموزش‌های رسمی در قالب مدارس، همکاری نهادهای مختلفی را طلب می‌کند که قسمتی به عهده آموزش و پروش، بخشی جامعه، بخشی خانواده و مابقی بر عهده دولت است، عنوان کرد: برگزاری سال تحصیلی امسال با تاکید بر حفظ سلامتی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته و پس از حفظ سلامتی، اولویت با تربیت و آموزش به روش‌های مختلف علمی اعم از مجازی و حضوری خواهد بود.

او گفت: تمایل ندارم که معلمان را افسران بنامم، چرا که معلمان فرشتگان دانایی هستند که فضل و دانش خود را تقدیم فرزندان این مرز و بوم می‌کنند.

استاندار فارس از معلمان خواست تا در طول سال تحصیلی به دنبال آموزش درس اخلاق و قانونمداری، مهربانی و نوع دوستی باشند و خاطرنشان کرد: حفظ مطالب برای چند روزی است اما نوع دوستی و مهربانی همیشگی است و جامعه‌ای عاری از خشونت را برای ما به ارمغان می‌آورد.

رحیمی از معلمان خواست تا در سال تحصیلی جدید، افق‌های روشنی پیش راه دانش آموزان بگشایند و نشاط و سرزندگی و امید را به آنها ارزانی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: مدرسه محل تربیت انسان است و امسال بازگشایی مدارس با ماه محرم که کارگاه انسان سازی است، آغاز شده است.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه محرم صبر و شکیبایی را در برایر مشکلات را به ما یاد می‌دهد، افزود: ایرانی و ایرانیان در قرون و اعصار مختلف در مقابل بحران‌ها کمر خم نکرده و نمی‌کنند و با توکل به بخدا پیروز شدند و بحران نوظهور کرونا نیز نمی‌تواند ما را تسلیم خود کند.

او ادامه داد: کرونا در ابعاد مختلف از جمله آموزش تاثیر خود را گذاشته اما معلمان که افسران لشکر پیشرفت کشور هستند، نگذاشتند آموزش تعطیل شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ابراز امیدواری از اینکه با مشارکت اولیاء، فرزندانمان از این بحران به سلامت عبور کنند، بر دو اصل حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و کارکنان و همچنین عدم تعطیلی آموزش در هر وضعیتی تاکید کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134504