کد خبر: 134463 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 13 شهريور 1399 - 21:10
وقتی صحبت از درخواست و پرداخت های نجومی است ...
چرا فوتبال نباید سهمی داشته باشد ؟

اتحاد خبر _ اصغر شعبانی :زمستان ۹۷ امین آذربان مدیرعامل جوانِ تیم پیروزی برازجان ، تیمی که قرار بود در مرحله نهاییِ لیگ ۳ شرکت کند علی رغم توافق ابتدایی با بازیکنانی با کیفیت برای حضور در آن مرحله از بازیها ، عطای تیمداری را به لقایش بخشید و امتیازی که خودش خریده بود را به وحدت پدیده ی بوشهر فروخت تا از شر فوتبال راحت شود ...

اصغر شعبانی


زمستان ۹۷ امین آذربان مدیرعامل جوانِ تیم پیروزی برازجان ، تیمی که قرار بود در مرحله نهاییِ لیگ ۳ شرکت کند علی رغم توافق ابتدایی با بازیکنانی با کیفیت برای حضور در آن مرحله از بازیها ، عطای تیمداری را به لقایش بخشید و امتیازی که خودش خریده بود را به وحدت پدیده ی بوشهر فروخت تا از شر فوتبال راحت شود !


آذربان مدیرعامل باشگاهی خصوصی که انصافاً دستش به جیبش آشنا بود و برای نماینده ی دشتستان در لیگ کشور پول خرج می کرد ، تقاضای کمکِ مالی معقولانه ای داشت و حاضر بود پول ورودی و لباس و خورد و خوراک غیر بومی ها و لوازم تمرینات و ... را بدهد اما مسئولان برازجان و دشتستان سرِ قولشان بمانند و اگر قرار شد کمک کنند ، انصافاً به موقع کمک کنند تا بعدها تیمش به مشکل برنخورد ولی نتوانست به وعده ها دلخوش بماند و تصمیمش را گرفت . تصمیمی که اگر چه تا ماه ها بعد از آن غمگین و ناراحت بود اما برایش بُرد داشت چرا که با فراغ بال توانست به زندگی شخصی اش بپردازد حالا بماند اینکه دوباره به فوتسال و والیبال و ... نیز کمک هایی کرد !


در این نداری ها و انواع و اقسام مشکلات اقتصادی و بی پولی و فلاکت و فقرِ فوتبالی ، شاید تنها باید به امثال آذربان دلخوش بود . فوتبال برازجان و دشتستان سالهاست دیگر رقمی ندارد . شور و حال گذشته را ندارد . تیمی نیست که هواداران بیشمار فوتبال را شاد و مسرور نماید. همه منتظرند تا شاید وی که اتفاقاً حالا دیگر صاحب تجربه ی خوبی برای تیمداری است اقدامی انجام دهد و گرنه با وضعِ موجود ، حالا حالاها تیمی در برازجان نیست که بتواند در لیگ کشور حضور پیدا نماید.

اما شاید بتوان از راه دیگری برای فوتبال وارد شد . همان راهی که برای تیم ستارگان در هندبال کشور پیدا شد . این تیم سال گذشته علی رغم کمک ۲۵۰ میلیون تومانی شورا در لیگ برتر نتوانست نتایج خوبی کسب نماید و در دقایق پایانی در لیگ برتر ماندنی شد . اگر چه نگارنده نیز بر این مسئله صحه می گذارم که شور و شعف زایدالوصفی را در برازجان ایجاد و تماشاگرانِ زیادی را برای دیدن بازیهایِ خود به سالن امام خمینی (ره) می کشاند و هفته ها میزبان تیمها و هندبالیست های مطرح و صاحب نام کشور بود اما باید پذیرفت که نماینده ی برازجان در لیگ برتر هندبال از نظر کسب نتیجه خوب عمل نکرد .



کسی مخالفِ کمکِ معقولانه به ستارگان نیست . باید منصفانه قضاوت نمود . اگر قرار است پولی در حد میلیارد به این تیم پرداخت شود ، برای فوتبالِ مظلوم برازجان و دشتستان نیز باید هزینه شود . رقم ، رقم بالایی است ، اینکه برای چند بازیِ در لیگ برتر هندبال که طبق گفته ی پاکدل رییس فدراسیون گویا بازیها نیز قرار است بصورت متمرکز برگزار شود مبالغی در حد یک و دو میلیارد در خواست و پیگیری می شود و اگر مصوب و پرداخت شود قطعاً ورزش را دچار اختلافِ شدید خواهد نمود . عزیزِ بزرگواری که در جلسه هم اندیشی نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان عنوان داشته : رقابت کاذب میان ورزشکاران و سم پاشی بر علیه یکدیگر هیچ سودی ندارد و صرفاً باعث ضعف و شکست بیشتر نمایندگان ورزشی در رقابتهای ملی می شود باید اطلاع داشته باشد که تفاوت بین تیمهای ورزشی در بحث پرداختی ها و نگاه غیرعادلانه در کمکِ به تیمهای ورزشی و ورزشکاران است که باعث و بانی ناراحتی است . وقتی برای فلان تیمِ فوتسال که می تواند از بهترین های مسابقات خود در کشور باشد ، وقتی برای کمکِ به فلان هیات ورزشی که میزبانی یک دوره مسابقات استانی است ، وقتی برای فلان ورزشکار خانم که اتفاقاً او نیز لیگ کشوری است ، وقتی برای کمکِ ۵۰ میلیون تومانیِ به امثال آذربان و یا والیبال خلیج فارس که این تیم نیز در لیگ کشور حضور داشت مبالغی در حدِ رفع مسئولیت پرداخت می شود ، وقتی نامه ی اداره ی ورزش شهرستان برای کمک به رشته های دیگرِ ورزشی یا دیده نمی شود و یا ترتیب اثر داده نمی شود و برای تیمی دیگر درخواست هایی با ارقام بالا قرار است پیگیری شود باید هم ناراحتی و اختلاف ایجاد شود و گر نه در ورزشی که هیچ سودی برای هیچ مدیر و مربی و ورزشکاری ندارد و همه فقط و فقط با عشق و علاقه تلاش می کنند نه اختلافی وجود دارد و نه سم پاشی که باعثِ مشکلات بعدی شود .

به هر شکل ممکن نگارنده مجدداً تاکید می کند که هیچ کدام از ورزشی ها مخالف کمک به تیم هندبال ستارگان نیست ، همه ی ورزشی ها متفق القول می پذیرند که باید به این تیم کمک شود تا همچنان زنده و سرحال در لیگ برتر کشور به بازیهای خود ادامه دهد اما درخواست آنها این است که اگر قرار است از طرف شورا و شهرداری اعتباری پرداخت شود به همه ی بخش های ورزش بصورت منصفانه و عادلانه نگاه شود تا شاهد ناراحتی ها نباشیم .

اگر چه می توان به همان اندازه نیز به فوتبال کمک کرد چرا که امثال امین آذربان و فتحی و رضوی که می توانند در کشور تیمداری کنند با اینِ عدد و ارقام و مبالغی که در چند روز اخیر در فضای مجازی و گفت و گوها بین ورزشی ها شنیده می شود به راحتیِ آبِ خوردن می توانند مجوز امتیازی را حتا در لیگ ۲ کشور خریداری کرده و دوباره فوتبال در بخش بزرگسالان برازجان و دشتستان را زنده کنند ...

پس بجنب آقای فوتبال تا سرت بی کلاه نماند ...

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134463