کد خبر: 134449 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 13 شهريور 1399 - 10:14
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد
تحقق ۸۰ درصدی برش اشتغال استانی فرهنگ و هنر در فارس

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در برش استانی کسب و کارهای فرهنگی ۴۰۰ مجوز کسب و کار پیش‌بینی شده بود که با تحقق ۸۰ درصدی این پیش‌بینی، ۳۲۰ مجوز صادر شد.

 

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در برش استانی کسب و کارهای فرهنگی ۴۰۰ مجوز کسب و کار پیش‌بینی شده بود که با تحقق ۸۰ درصدی این پیش‌بینی، ۳۲۰ مجوز صادر شد.

تحقق ۸۰ درصدی برش اشتغال استانی فرهنگ و هنر در فارس

 

 صابر سهرابی گفت: فرهنگ و هنر، جایگاه نهادینه‌سازی فرهنگی و اجتماعی مردم در هر جامعه دارند، جایگاهی که همه زمینه‌ها از آموزش و پرورش تا کسب و کار و درآمدزایی را پوشش می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس، سهرابی ادامه داد: رشد و پیشرفت جامعه در هر زمینه، مرهون تلاش‌های هنری برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی آن است. از این رو امروزه جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه انسانی، در بالاترین سطح قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه اگر پشتیبانی و حمایت مالی و مادی از فرهنگ و هنر نشود، با شکست فرهنگی و هنری روبرو خواهیم شد، گفت: در همین راستا قانون، متولی اصلی فرهنگی و هنری را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده تا با ساماندهی و پشتیبانی از فرهنگ و هنر زمینه رشد و پیشرفت جامعه را با ابزارهای فرهنگی و هنری فراهم کند.

 

سهرابی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بسته تسهیلاتی تبصره ۱۸ خود را با عنوان تحفه در فصل پایانی سال به مرحله اجرا گذاشت. این اداره کل در فارس نیز در راستای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، اقدام به آگاهی‌بخشی و بررسی پرونده‌های ثبت‌نامی آن نمود که تاکنون ۸۲ طرح با میزان تسهیلات درخواستی ۵۹۴۴۰۰ میلیون ریال و تعهد اشتغال‌زایی ۷۸۱ نفر، برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

 

او اظهار کرد: هر چند از ابتدای سال گذشته با رشد کسب و کارها و روند همراه با روند افزایشی اشتغال‌زایی و درآمدزایی پویایی فرهنگ و هنر را شاهد بودیم، اما با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی‌درپی بسیار برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، که تا کنون ادامه دارد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری ناگاه با یک ایستایی ضربه‌ای روبرو شد که خسارات بسیاری را به هنرمندان، فرهنگ‌وران و سرمایه‌گذاران فرهنگ و هنر وارد آمد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگام با دولت در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده، وارد شد. در این زمینه نیز ۱۰۲۷ پرونده با ۱۶۴۹ نفر اشتغال در استان فارس ثبت‌نام کردند که همه آنها به بانک معرفی شدند و تا کنون ۵۴.۴۱ میلیارد ریال به مشمولین پرداخت شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134449