کد خبر: 134248 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 شهريور 1399 - 22:00
در پنجمین روز از هفته دولت
آئین افتتاح و بهره بردای از جاده گردشگری آب پخش/ تصاویر

اتحاد خبر: در پنجمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی پروژه بهسازی محور بین نخیلات  آب پخش ( جاده گردشگری ) افتتاح و به بهره برداری رسید.به گزارش اتحاد خبر؛ عصر روز پنجشنبه، ششم شهریور ماه و همزمان با هفته دولت با حضور معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار دشتستان و نماینده مردم دشتستان در مجلس ...

اتحاد خبر _ محمد شفیعی: در پنجمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی پروژه بهسازی محور بین نخیلات  آب پخش ( جاده گردشگری ) افتتاح و به بهره برداری رسید.



به گزارش اتحاد خبر؛ عصر روز پنجشنبه، ششم شهریور ماه و همزمان با هفته دولت با حضور معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار دشتستان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، پروژه جاده گردشگری آب پخش ( بهسازی محور بین نخیلات تل سبز- بند محمد عبدالله ) با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و به طول ۱۰۹۰۰ متر افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در آئین افتتاح جاده بین نخیلات شهر آب پخش عنوان کرد:وقتی در حوزه کارهای عمرانی و پروژه ای صحبت می کنیم باید تحلیلی درست و دقیق در این زمینه به مردم ارائه دهیم تا در آخر دچار مشکلاتی جهت اجرای پروژه ها نشویم
و با توجه به منابع مالی و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم و بر اساس بودجه ای که در اختیار داریم کار خود را انجام دهیم و پروژه ها را به اتمام برسانیم .



مهرداد ستوده با اشاره به محدودیت ها و منابع مالی اختصاص یافته به حوزه عمرانی استانداری بوشهر گفت : امسال از کل بودجه ای که استانداری بوشهر در اختیار داشت، حدود ۱۰ درصد آن در اختیار حوزه امور عمرانی جهت اجرای پروژه ها قرار گرفته است  که مبلغی حدود ۹۰۰ میلیارد ریال بوده که آن هم به صورت اوراق قرضه در اختیار ما قرار گرفته است .
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در خصوص طرح ها و پروژه های اجرا شده در بخش آب پخش گفت : در بحث آب، شهر آب پخش سال های گذشته مشکلاتی داشت که با تدابیر اندیشیده شده امسال این مشکلات به حداقل رسید و با راه اندازی آب شیرین کن آب پخش این مشکلات کاملا برطرف خواهد گردید .
وی همچنین در بحث کشاورزی و مشکلات باغداران بخش آب پخش عنوان کرد : در حوزه آبیاری نوین نخیلات ( قطره ای ) طی برنامه ای پنج ساله،  حدود ۱۰ هزار هکتار آبیاری قطره ای انجام خواهیم داد.



مهرداد ستوده با اشاره به افق چشم انداز گردشگری سال ۲۰۲۰ در استان بوشهر گفت :جهت تحقق برنامه ها در زمینه افق چشم انداز گردشگری سال ۲۰۲۰  باید زیر ساخت های گردشگری را در این زمینه آماده کنیم که افتتاح پروژه جاده گردشگری بین نخیلات آب پخش می تواند کمک خوبی به اهداف ما در افق چشم انداز سال ۲۰۲۰ کند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص اجرا و تکمیل چمن طبیعی فوتبال شهر آب پخش این نوید را به ورزشکاران و فوتبال دوستان آب پخشی داد که با تزریق منابع مالی به شهرداری آب پخش جهت زیر سازی زمین چمن و پیگیری های لازم از اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان هر چه زود تر شاهد تکمیل این طرح که یکی از خواسته های به حق مردم این شهر هست نیز باشیم

 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان در استان بوشهر اظهار داشت : اجرای این پروژه خدمت بزرگی به مردم منطقه آب پخش بود که با تلاش های شبانه روزی و پیگیری های مجدانه مسئولین در سطح شهرستان و استان، امروز همزمان با هفته دولت انجام و افتتاح گردید.



ابراهیم رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص بهره برداری از محصولات نخیلات بخش آب پخش گفت: کشاورزان و سرمایه گزاران در بخش فروش محصولات خرما باید از مدل موفق شهر بم برای فروش خرما نخیلات خود استفاده کنند تا از خام فروشی محصولات در منطقه جلوگیری به عمل آید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اجرای مدل های موفق در زمینه فروش محصولات کشاورزی و خرما نیاز به زیر ساخت های اساسی دارد که یکی از این زیر ساخت ها احداث جاده های مناسب است که این پروژه می تواند نمونه خوبی در ایجاد زیر ساخت ها باشد که می تواند باعث رونق اقتصادی و توسعه پایدار در شهرستان دشتستان شود.

فرماندار دشتستان در بخشی دیگر از آئین افتتاح جاده گردشگری آب پخش عنوان کرد: خوشحالم که امسال به مناسبت هفته دولت  توفیق این را پیدا کردیم که دو بار در بخش آب پخش حضور پیدا کنیم، که در ابتدا ۱۳ پروژه  عمرانی  در این بخش بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و اکنون هم جاده بین نخیلات ( گردشگری آب پخش ) با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال را افتتاح و به بهره برداری برسانیم.



نوروزی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح یا آغاز به کار شهرستان دشتستان در هفته دولت بیان داشت : امسال به مناسبت هفته د‌ولت تعداد ۱۹۰ پروژه عمرانی در سطح شهرستان افتتاح یا آغاز کردیم که ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در هفته دولت رشد داشتیم.

 

































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/134248