کد خبر: 133397 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1399 - 07:36
استاندار بوشهر:
برگزاری مراسم سنتی عزاداری در استان بوشهر ممنوع است

اتحادخبر: استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مراسم سنتی عزاداری در استان برگزار نمی‌شود، گفت: حرکت دسته‌جات عزاداری و مراسم سنتی محرم در استان بوشهر ممنوع است.عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسیار مهمی در کاهش میزان ابتلاء، شیوع و مرگ و میر کرونا دارد.وی با...

اتحادخبر: استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مراسم سنتی عزاداری در استان برگزار نمی‌شود، گفت: حرکت دسته‌جات عزاداری و مراسم سنتی محرم در استان بوشهر ممنوع است.

برگزاری مراسم سنتی عزاداری در استان بوشهر ممنوع است

به گزارش مهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسیار مهمی در کاهش میزان ابتلاء، شیوع و مرگ و میر کرونا دارد.

 

وی با اشاره به اعلام پروتکل‌های مربوط به برنامه‌های ماه محرم خاطرنشان کرد: کارگروه عزاداری ایام محرم با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود و ملاک برگزاری آئین‌های عزاداری در استان، پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا است.

 

استاندار بوشهر تاکید کرد: با وجود شرایط آئین‌های سنتی عزاداری در استان، امسال هیچ گونه عزاداری به شیوه سنتی در استان بوشهر برگزار نخواهد شد و حرکت دسته جات عزاداری هم در استان ممنوع خواهد بود.

 

گراوند با بیان اینکه برگزاری آئین‌های محرم در ادارات ممنوع است، اظهار داشت: برای برگزاری آئین‌های عزاداری ماه محرم باید از فضای مجازی و رسانه ملی نهایت استفاده را ببریم.

 

وی ادامه داد: ابزار و تجهیزات فناوری در دنیای امروز این فرصت را فراهم آورده که بتوانیم بهره‌های زیادی را از فرهنگ عاشورا در شرایط شیوع کرونا ببریم.

 

ظاهر شهرها متناسب با محرم شود

 

استاندار بوشهر تاکید کرد: با وجود محدودیت‌ها برای برگزاری آئین‌های ماه محرم، اما باید ظاهر شهرهای استان متناسب با ایام محرم باشد و شهرداری‌ها در این زمینه نهایت همت خود را به کار بگیرند.

 

گراوند با اشاره به تلاش رسانه‌های خارجی برای زیر سوال بردن اقدامات مثبت وزارت بهداشت و آمارهای ارائه شده در مورد کرونا اظهار داشت: وزارت بهداشت ایران جز کشورهایی بوده که عملکرد مثبتی داشته است، در حالی که سه کشور در دنیا ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا را دارند اما جریان تحریف رسانه‌های خارجی به دنبال زیر سوال بردن آمارهای ارائه شده توسط وزارت بهداشت هستند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به نظر متخصصان بهداشتی برای برگزاری آئین‌های مربوط به ماه محرم گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مراسم‌های ماه محرم حجت را بر همه تمام کردند که توجه به نظر متخصصان بهداشتی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در اولویت است.

 

استاندار بوشهر با اشاره به گزارش کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بر اساس اعلام کمیته بازرسی، در مجموع تمام پروتکل‌ها، در استان بوشهر ۶۵ درصد پروتکل‌های رعایت شده و این آمارها نشان می‌دهد تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

گراوند افزود: در همین ارتباط بر اساس گزارش کمیته بازرسی ستاد استانی کرونا، ۵ شعبه بانکی و ۲ اداره کل استانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند که با توجه به تذکرات قبلی، ۵ مدیر بانکی و ۲ مدیر کل مربوطه توبیخ شده و این موضوع به مدیران کشوری هم اعلام خواهد شد، ضمن اینکه اعتبار جاری دستگاه‌هایی هم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند کاهش می‌دهیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133397