کد خبر: 133387 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1399 - 07:35
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(20)
آزادی بیان، کمترین حق یک خبرنگار/ تحولی کوچک برای کارگران عسلویه، با گزارشی که تهیه کردم

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با مهشید شهنه مطلق خبرنگار هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر بخوانید :...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با مهشید شهنه مطلق خبرنگار هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟

- حدود یک سال و یک ماه است که کار خبرنگاری را با مجموعه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر آغاز کردم و بسیار از این اتفاق خرسندم.
اوایل شروع کارم با ترس و دلهره روبرو شدم اما با وجود نگرانی هایی که داشتم، روز اول کاری ام با نشست امام جمعه برازجان با اصحاب رسانه آغاز شد.
در طول این یک سال و یک ماه خبر و گزارش های زیادی تهیه کرده ام و متاسفانه آمار دقیقی از آنها ندارم.


تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟ 

- حدود ۵ ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و سختی کارگران کار در منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس جنوبی گزارشی را با عنوان "کرونا و کارگران عسلویه؛ خطر های بسیار و تمهیداتی که کافی نیستند" تهیه کردم.
برخی کارگران با حقوق کم و امکاناتی محدود با آن گرمای طاقت فرسا در آن مناطق کار می‌کنند تا چرخه اقتصاد کشور برای لحظه‌ای متوقف نشود.

اکثر این کارگران به دلیل کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل کار رنج می‌بردند. خدا را شکر این گزارش بازتاب خوبی داشت؛ سه نفر از کارگران با من تماس گرفتند و از اتفاقات خوبی که در این حوزه انجام شده بود گفتند.


مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟ 

- از نظر من مهمترین چالش اصحاب رسانه این است که خبرنگاران بتوانند آزادانه تر حرف هایشان را بیان کنند. زیرا در کار خبرنگاری باید آزادانه نوشت و هیچ ترسی از انتشار اخبار نداشت. شاید این کوچکترین حق یک خبرنگار است.

بنابر این دلیل، نتیجه کار یک خبرنگار بر افکار عمومی و سرنوشت جامعه تاثیر بسیاری دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133387