کد خبر: 133363 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1399 - 10:24
معاون توزیع برق شیراز:
فاز یک نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک صنعتی شیراز آماده بهره‌برداری است

اتحادخبر:  معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز گفت: فاز اول از نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک بزرگ صنعتی شیراز آماده بهره برداری است.

اتحادخبر:  معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز گفت: فاز اول از نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک بزرگ صنعتی شیراز آماده بهره برداری است.

فاز یک نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک صنعتی شیراز آماده بهره‌برداری است

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا منصوری‌صبا سه شنبه ۲۱ مرداد در جمع خبرنگاران، با تبریک روز و هفته خبرنگار و قدردانی از آنچه همراهی رسانه‌ها با صنعت برق در استان فارس و خصوصا شهر شیراز عنوان می‌کرد، افزود: این نیروگاه، یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک ۶ مگاواتی است که در فاز اول آن ۴ مگاوات آماده بهره برداری خواهد شد.

 

منصوری‌صبا اعتبار هزینه شده برای این نیروگاه را بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی و با همراهی توزیع نیروی برق شیراز و همکاری شرکت رعد فرازان انرژی شیراز طی مدت ۳ سال احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

 

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۴ مگاوات آماده بهره برداری است، گفت: برای آماده سازی و احداث این نیروگاه، شرکت شهرکهای صنعتی همکاری و همراهی مناسبی را با سرمایه گذار داشته که قابل قدردانی است.

 

علیرضا خواجه خاطرنشان کرد: راه اندازی این نیروگاه، برای ۱۰نفر اشتغال مستقیم و ۱۰۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادکرده است.

وی با اشاره به نگاه توسعه‌ای این شرکت، گفت: اولین نیروگاه بیوگاز کشور در محل دفن زباله برمشور شیراز راه‌اندازی و تا کنون نیز تعداد۸ نیروگاه گازی ، دو نیروگاه خورشیدی و ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی مختص مشترکین در محدوده این شرکت راه اندازی شده است.

 

خواجه اضافه کرد: همچنین ۲ نیروگاه گازی و ۲ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در مراحل نهایی احداث قرار دارد و امیدوار هستیم که و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

 

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز گفت: با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد طرح برکت آفتاب با همکاری آن کمیته اجرا شده است.

خواجه ادامه داد: در این راستا مددجویان  می‌توانند با معرفی نامه کمیته امداد و اخذ تسهیلات بانکی نسبت به نصب سامانه خورشیدی برپشت بام منازل خود کرده و درآمد حاصل از تولید و تزریق برق به شبکه به حساب آنها واریز می‌شود در فاز اول تعداد ۴۰۰ درخواست و در فاز دوم نیز ۳۰۰ درخواست در دست اقدام بوده که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در مراحل پایانی است.

 

خواجه گفت: صنعت برق با فراهم کردن بسترهای مناسب سرمایه گذاری، موقعیت‌های جذابی برای بخش خصوصی فراهم کرده است.

 

وی سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و خورشیدی را مقرون به صرفه اعلام و خاطرنشان کرد: که صنعت برق خرید برق از این نیروگاه‌ها را تضمین کرده است.

 

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز گفت: بهره برداری از فاز اول مولد مقیاس کوچک شهرک صنعتی بزرگ شیراز، زمینه تامین و توزیع مطلوب و مطمئن انرژی برق را برای صنایع مستقر در این شهرک فراهم خواهد کرد.

 

خواجه با اشاره به نقش تاثیرگذار نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کاهش تلفات شبکه، پدافند غیرعامل، کاهش گازهای گلخانه‌ای و متعاقب آن پایداری بیشتر شبکه گفت: با تلاش‌های انجام شده در این حوزه خوشبختانه استان فارس از جایگاه  مناسبی برخوردار است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133363