کد خبر: 133362 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1399 - 10:22
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:
امسال ۱۰۰۰ واحد صنعتی کوچک در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

اتحادخبر:  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ٢٥٠ برنامه جهش تولید در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ واحد صنعتی کوچک با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومان در فارس در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال این واحدها افتتاح شود.

اتحادخبر:  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ٢٥٠ برنامه جهش تولید در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ واحد صنعتی کوچک با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومان در فارس در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال این واحدها افتتاح شود.

امسال ۱۰۰۰ واحد صنعتی کوچک در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ایسنا؛ احد فتوحی سه‌شنبه ٢١ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا، اتفاقات ناگواری در عرصه اقتصاد و صنعت رخ داد و منجر به بروز چالش در مسائل اقتصادی و صنعتی شد و همچنان ادامه دارد.

 

او با بیان اینکه بخش صنعت علی‌رغم حاکمیت مشکلات اقتصادی اما با تمام توان برای رفع نیاز مردم در حال تلاش است، افزود: امروز صنعتگران با حداقل امکانات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: این شرکت به کمک صنعتگران آمده و تلاش کرده تا بخشی از مشکلات را مدیریت و نیاز مردم را در شهرک‌های استان برآورده کند و از اصنافی که می‌خواهند نیاز مردم را تامین کنند، در مواجه با گرانی حمایت کند.

فتوحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسالت شرکت متبوع در دو حوزه تعریف می‌شود، یکی تامین زیرساخت ٦١ شهرک و نواحی صنعتی و دیگری حمایت از واحدهای به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: از جمله حمایت‌های این شرکت انعقاد شش هزار و ٧١٨ قرارداد است که٣ هزار و ٢٨٩ مورد آن با اشتغالزایی ٣٧ هزار و ٦١٨ نفر به بهره برداری رسیده است.

 

او همچنین رشد ٤ برابری نسبت جذب سرمایه گذار و واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران در استان نسبت به سال‌های گذشته را از دیگر اقدامات مطلوب ذکر و واگذاری ٤٠ دفتر در دفاتر خدمات فناوری، کمک به راه‌اندازی مجدد ٨٣ واحد راکد و برگشت آنها به چرخه تولید، برگزاری١٥ تور صنعتی، انحام پروژه امکان سنجی خوشه صنعتی مسقطی لار و مطالعه ایجاد و کنسرسیوم جنوب فارس را از دیگر حمایت‌های این شرکت نسبت به شهرک‌ها و نواحی صنعتی برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین انتقاد ١٢ تفاهم نامه داخلی، ایجاد فن بازار منطقه‌ای، ارائه خدمات کلینیکی با ٢١٠ میلیون تومان اعتبار، اجرای سه رویداد استارتاپی و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی را از دیگر حمایت‌ها عنوان کرد.

 

فتوحی اعلام کرد که در راستای تحقق شعار جهش تولید، دو شهرک صنعتی سرچهان و کوار تا بایان امسال به بهره برداری می‌رسند. 

او همچنین از برگزاری نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل با حضور یکصد واحد صنعتی استان در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شهرک بزرگ صنعتی شیراز خبر داد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک استان در شیراز خبر داد و افزود: این نمایشگاه همزمان با ۲۱مرداد، روز  حمایت از صنایع کوچک  برای دومین سال متوالی در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

فتوحی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس، عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش  تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالاهای تولید استان ونمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزارمی‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133362