کد خبر: 133272 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1399 - 09:28
فرماندار دشتستان در نشست تجلیل از خبرنگاران:
خبرنگاران چشمان بیدار جامعه برای بیان واقعیت‌ ها هستند / دلایل مرگ و میر زیاد کرونا در دشتستان از نظر فرماندار

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: فرماندار دشتستان گفت: یکی از دلایل مرگ و میر بالای بیماران کرونایی در شهرستان، داشتن بیماری‌ های زمینه‌ای از جمله دیابت است و بعضی از فوتی‌ ها نیز دشتستانی هایی بوده اند که در شهرستان های دیگر فوت کرده و بعدا به دشتستان منتقل شده اند. فتح الله نوروزی در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: فرماندار دشتستان گفت: داشتن بیماری های زمینه ای و انتقال برخی فوتی ها از شهرستان های دیگر به دشتستان از دلایل مرگ و میر بالای بیماران کرونایی در دشتستان است.

به گزارش اتحاد خبر، فتح الله نوروزی در نشست تجلیل از خبرنگاران که بعدازظهر یکشنبه 19 مرداد در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و شهدای عرصه سلامت، اظهار کرد: در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان نیازمند همکاری و یاری رسانه‌ ها و تعامل با خبرنگاران هستیم و باید همه در کنار هم برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم.



نوروزی بیان کرد: اطلاع رسانی از مهمترین نیازهای هر جامعه است و خبرنگاران در این امر خطیر نقش تعیین کننده دارند. خبرنگاران چشمان بیدار جامعه برای بیان واقعیت‌ ها هستند و در تبیین و تفهیم مشکلات مردم نقشی برجسته دارند.

فرماندار دشتستان با اشاره به مشکلات خبرنگاران شهرستان اضافه کرد: کارگروهی متشکل از خبرنگاران پیشکسوت دشتستان راه اندازی می‌ کنیم و با همراهی مسئولان استانی برای رفع مشکلات اهالی رسانه شهرستان تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه راه‌ اندازی خانه مطبوعات در شهرستان دشتستان مهم است، افزود: می‌ توانیم با همراهی و هم‌ افزایی رسانه‌ ها اقدامات خوبی را برای توسعه و پیشرفت شهرستان داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۱ هزار بازدید از صنوف، ادارات و بازار در شهرستان دشتستان انجام شده، گفت: تاکنون هزار و ۸۹۲ مورد ابتلای به کرونا، هزار و ۵۸۶ نفر بهبود یافته و ۱۱۲ نفر نیز جان باخته‌ در دشتستان ثبت شده است.

وی در پاسخ به سئوال مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر در خصوص علت مرگ و میر زیاد ناشی از کرونا ئدر دشتستان، با اشاره به اینکه از  فردای انتخابات دوم اسفند تاکنون برای مقابله با کرونا تلاش کرده ایم، افزود: یکی از دلایل مرگ و میر بالای بیماران کرونایی در شهرستان، داشتن بیماری‌ های زمینه‌ای از جمله دیابت است و بعضی از فوتی‌ ها نیز دشتستانی هایی بوده اند که در شهرستان های دیگر فوت کرده و بعدا به دشتستان منتقل شده و جزو آمار این شهرستان حساب شده اند.



نوروزی از پیگیری‌ های نماینده سابق و فعلی مردم دشتستان برای تجهیز بیمارستان شهید گنجی برازجان، تقدیر کرد و ادامه داد: از طرف شورای راهبردی پتروشیمی‌ ها تجهیزات مناسبی وارد شهرستان شده و تجهیزات دیگری نیز به زودی اضافه خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، تصریح کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور در دو فاز اجرا شده که با تخصیص اعتبار ۸ میلیارد تومان در پایان سال ۹۸، فاز اول ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه در راستای تقویت زیرساخت های حوزه درمان اقداماتی انجام شده است، گفت: احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تأمین اجتماعی و افتتاح شدن دو کلینیک در شهر برازجان از این اقدامات است.

نوروزی با تاکید بر اینکه ادارات باید با رسانه ها تعامل داشته باشند، اظهار کرد: ما دنبال این هستیم که با در اختیار گذاشتن آزادی به رسانه ها، حقیقت گویی را اصل کار خود قرار دهند.

وی افزود: برای حل مشکل جمعه بازار جلساتی برگزار کردیم که با ورود کرونا برگزاری آنها، متوقف شد. در اولین فرصت پیگیر این موضوع خواهیم بود.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: سال گذشته برای سالن شهید شاهینی ۴.۵ میلیار اعتبار گذاشتیم که متاسفانه جذب نشد‌. امسال مجددا برای اتمام این سالن حدود ۳.۵ میلیارد گذاشته ایم که امیدواریم تخصیص داده شود و این محتمع امسال به بهره برداری برسد.

نوروزی با اشاره به اینکه این حق هنرمندان برازجان است که بیش از یک پلاتوی مناسب داشته باشند، یادآور شد: حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون اعتبار جهت اتمام پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سالن اجتماعات شهرداری که ۵۰ درصد اعتبار توسط فرمانداری و استانداری و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری تامین اعتبار شده است در حال انجام است.‌ انشاالله با همکاری مجموعه شهرداری بتوانیم سالن خوب و آبرومندی را تحویل مردم شهرستان دهیم.

 

در ابتدای این نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران مسایل و مشکلات حوزه کاری خود و برخی مشکلات مهم شهرستان را مورد بحث و اشاره قرار دادند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133272