کد خبر: 133206 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1399 - 07:33
عملیات انجام شده آلودگی‌های محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس تشریح شد
اتحادخبر: معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جزئیات عملیات پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی محدوده سکوهای نفتی عربستان و همچنین آلودگی های واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر را تشریح کرد.
اتحادخبر: معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جزئیات عملیات پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی محدوده سکوهای نفتی عربستان و همچنین آلودگی های واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر را تشریح کرد.
عملیات  انجام شده آلودگی‌های محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس تشریح شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد قاسمی در تشریح این عملیات اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته جاری با دریافت تصاویر ماهواره‌ای و اطلاع واصله مبنی بر آلودگی آب دریا در حوالی سکوهای نفتی عربستان و ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر بلافاصله تیم‌های رسیدگی به آلودگی مشتمل بر تیم مدیریت و عملیات سانحه تشکیل شد.
وی بیان کرد: در ادامه با توجه به جهت وزش و سرعت باد و موج (بر اساس مستندات مربوط به آلودگی در موقعیت‌های گزارش شده) جهت جستجو و ردیابی هر چه بهتر آلودگی، الگوی مدنظر برای پاک‌سازی تعیین شد.
قاسمی ادامه داد: در ابتدا شناور ناجی ۱۸ مستقر در بندر عامری به سمت موقعیت ساحل باشی اعزام شد که آلودگی در این منطقه مشاهده نشد.
وی افزود: در مرحله جدید عملیات شناوز ناجی ۱۸ به سمت سکوهای نفتی عربستان (سکوهای العربیه) جهت پایش،  بررسی و نمونه برداری از آلودگی حادث شده اعزام شد.
قاسمی اظهار کرد: در چهار مایلی سکوهای یاد شده آلودگی نفتی به صورت رقیق و پراکنده به شعاع ۵۰۰ متر مشاهده شد که فاصله این آلودگی تا بندر بوشهر ۷۴ مایل دریایی گزارش شد.
وی گفت: در این راستا با هماهنگی با منطقه دوم ندسا پایش هوایی در مناطق ساحل باشی و سکوهای نفتی عربستان انجام شد که واحد هوایی نیز آلودگی را در محدوده سکوهای نفتی عربستان تشخیص داد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این زمینه با نظارت لحظه به لحظه بر عملیات توسط پرسنل مقابله با آلودگی و جستجو و نجات اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر بوشهر نکات و دستورات لازمه به تیمهای عملیاتی ارائه شد شد.
قاسمی بیان کرد: در روز گذشته نیز جهت تعیین منشا آلودگی نمونه برداشته شده از دریا به اداره کل محیط زیست استان بوشهر  تحویل شد.
وی یادآور شد: همچنین پایش هوایی نیز توسط جایرو پلن جهت بررسی بیشتر نقاط آلودگی از حدفاصل بندر بوشهر تا لاور به صورت ساحلی انجام شد و اثرات آلودگی‌ها بر این سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت.
قاسمی یادآور شد: جهت ارزیابی اثرات تخریب محیط زیست در ساحل گناوه نیز بازرسی میدانی و پایش هوایی در منطقه انجام شده است.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133206